vraagje over mini-z

• Topicstarter Topicstarter deadman007
  • Startdatum Startdatum
D

deadman007

Guest
ik ga binnenkort een mini-z kopen maar heb een vraagje.

moet je een mini-z afstellen? bv. de motor of dergelijke? het gaat over de mr-02.

alvast bedankt

eigenlijk nauwelijks, ik heb eens een wedstrijdje mini-z gedaan met mijn pimped out 4wd, maar toen deze niet geschikt bleek heb ik mogen rijden met een standaard mr-02 in de snelle klasse maar kwam net zo goed mee, ligt vaak aan de stuurmanskunst en langzamer kwa snelheid is niet altijd minder rondjes totaal, je kan altijd testen met andere bandjes en de snelle motor is ook al snel welkom

Als je een MR-02 koopt bv een LM versie hoef je daar in principe niets aan af te stellen. Rijdt vanuit de doos al goed.
Alleen een paar goede banden eronder bijvoorbeeld 30 shore voor 20 shore achter, kogellagers en gaan.

De wegligging (Camber, sporing, demping, etc) kan je instellen dmv andere onderdelen te kopen.
Je kan ook je PCB (printplaat in de Z) aansluiten op de laptop en met bepaalde software bepaalde instellingen veranderen (remdruk, sturing etc), maar daar moet je niet naar kijken. Zeker niet als je stock rijdt.

Je kan wel bepaalde dingen instellen met je zender zoals wieluitslag en aangrijpingspunt van de motor.

Laatst bewerkt:
ik ga geen wedstrijden doen. het is om gewoon in het appartement hier mee rond te rijden. het gaat waarschijnlijk een mr-02 met die aston martin body worden. maar om gewoon binnen te rijden moet ik dan niets afstellen?

van het stuur en gas weet ik hoe het moet want ik heb zelf een m-chassis van tamiya. dus ik ben niet helemaal nieuw hier

Muah niet echt nee, de AAA's erin auto aan zender aan en gaan. Zeker als je op gladde ondergrond rijdt is het meer glibberen en glijden dan echt goed rijden. Wellicht wel met wat andere banden eronder..dus niet echt veel afstellen nee.

Voor binnen zou ik de PN 10 shore voor en 8 shore achter halen, zie mini-z racer.nl.
Weet niet waarop je rijdt, op gladde ondergronden zoals parket en laminaat is bovengenoemde prima. Voor tapijt zou ik de kyosho als voorgesteld door snowmansion nemen.

ik de slaapkamer is het parket en in de living waar ik meestal ga rijden zijn het stenen. de stenen zijn niet zo glad

Mag ik ook wat vragen?
De Mini-Z's zijn zo gaaf, vooral de Le Mans groep C wagens.
Maar waar zijn ze voor een beetje een mooie prijs verkrijgbaar?

Het valt me op dat er al zo veel verschillende bestaan, maar de meeste webshops bieden er maar een paar aan (alleen de nieuwsten?).

Sorry - laatste edit

Le Mans Groep C, tsja, weinig keuze hoor, uiteindelijk (Porsche/Mazda/Mercedes). Maar wel zijn alle Mini-Z's veeeeel gedetailleerder dan 1/10 modellen, sommige bodies zijn echte collector items en worden nieuw zonder RC-Binnenkant geleverd voor een slordige 35,-. Niet meer te krijgen bodies lopen rap op in prijs.

Reken op 120 EUR voor een Mini-Z LM (Groep C Le Mans) zonder zender. Zender wordt regelmatig 2e hands aangeboden voor een slordige 50 EUR. Nieuw 75. Enige dat je hier nog bij nodig hebt om te rijden zijn bandjes, AAA-tjes oplaadbaar en een lader.

http://www.mini-zshop.de/02c3279a450ac6705/index.php

Mijn advies: koop geen AM meer. Ik als amateur baal al van de storingen. Op 2.4 Ghz echt NOOIT storing.

Info en parts, (tijdelijk alleen even per mail)

http://www.mini-zracer.nl/Tuning.htm

Goeie gast, snelle leveringen, schappelijke prijzen.

Om op de prijs van de auto terug te komen, ik ben nooit schokkende aanbiedingen tegengekomen. 130 voor de auto alleen (2.4), soms 120 of 140.

Laatst bewerkt:

Yo, bedankt voor de goede tips.
Ze hebben daar een leuk aanbod, prijs is ook concurrerend.
Ik heb ontdekt dat The Border er ook veel aanbiedt, ook mijn favoriete Porsches (911 en Martini 935) en Nascar wagens (oval = het nieuwe racen).

Mooi zijn ze zeker, maar om totaal meer uit te geven aan een autootje van zo'n formaat dan aan bijvoorbeeld een nieuwe RTR Blitz of Slash vereist van mij nog even een omschakeling ;).
Als het zulk weer blijft ben ik echter snel om, vermoed ik.

Mijn advies: koop geen AM meer. Ik als amateur baal al van de storingen. Op 2.4 Ghz echt NOOIT storing.

.

2.4 ghz heeft wel 1 nadeel de achteruit, mocht je vast zitten tegen een kant of iets dergelijks. moet je een kleinen halfe seconde wachten, dit kan zeer frustreerend zijn als je in de wedstrijd zit, ook een van de reden dat ik alleen maar AM mini-z hebt.

klopt over dat achteruitrijden! Iedereen heeft dit nadeel dus dat heft elkaar weer op...daarnaast is het even wennen maar daarna gaat het wel.

Dat zwabberen van die wieltjes zodat je bijna geen recht end kan rijden met AM vind ik hindelijker.

2.4 ghz heeft wel 1 nadeel de achteruit, mocht je vast zitten tegen een kant of iets dergelijks. moet je een kleinen halfe seconde wachten, dit kan zeer frustreerend zijn als je in de wedstrijd zit, ook een van de reden dat ik alleen maar AM mini-z hebt.
Ja precies hier heb ik ook last van! Dacht dat het een kwaaltje was in mijn mini-z maar niet dus :)

ik heb een achterwiel mini-z met aston martin op en 2.4 hz zender gekocht bij mcm vandaag voor maar 110 euro :D:D:D
foto's staan in mijn fotoalbum

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo! Nieuw? Netjes hoor :o Die van mij was 190 toen ik hem kocht, en nadat ik hem binnen had werd de prijs verhoogd naar 200+ (the-border).

Edit: Weet je zeker dat je 2.4G hebt en niet 27Mhz? Ik zie volgensmij namelijk op je foto's een antenne zitten.

Ik vermoed ook dat het hier om de I versie gaat wat volgens mij wat 'simpeler' is door een wat eenvoudigere regelaar.

@ Slashmaster: die Le Mans bodies zijn echt zeer mooi en ook goed uit de doos te rijden. Soms zijn ze bijna te mooi om mee te rijden.. :). Vandaar dat sommige ook gewoon met white bodies rijden die wat goedkoper zijn (zelf spuiten). Plus nog een bumper en de lampkasten met epoxylijm wat versterken zorgt dat je body een stuk gaver blijft. Maar goed dat is alleen als je met meerderen rijdt op een baan.
Tsja er zijn niet super veel bodies in de LM, maar de Porshe en vooral de Mazda 787 B no 55 vind ik toch wel erg mooi. Er zou ook een Mercedes Sauber body uitkomen zilver ook wel erg mooi..
Er zijn genoeg shops die ze aanbieden voor de LM met zender erbij (combo) en dan zit je toch al snel op een euro op 180 + nog wat toebehoren in Nederland. Voor een kleine 200+ kan je zeker al leuk rijden...

Laatst bewerkt:
Lijkt me toch echt een AM hoor deadman007, zie ook de antenne en je kristal onderin...al zijn de foto's niet echt duidelijk. Maar desalniettemin toch een mooie kar hoor! Die mr02 is ook echt goed. Waarom ik die LM aanbeveel is omdat je dan een nog lagere motormount hebt voor een betere wegligging en ook omdat je dan al standaard een damper plate system (DPS) meegeleverd krijgt die ook weer de wegligging verbeterd.

ik heb een achterwiel mini-z met aston martin op en 2.4 hz zender gekocht bij mcm vandaag voor maar 110 euro :D:D:D
foto's staan in mijn fotoalbum

Nou, dan heeft mcm jou goed te pakken, wat dit is duidelijk een AM een cyristal op de onderkant van je auto, en de antenne steekt eruit.
PS: voor dat je er een snellere motor aanhangt vergeet dat niet de Fets te vervangen.

Back