Hallo allemaal,
ik heb een elektronica vraagje welke voor jullie vast eenvoudig te beantwoorden is.
Voor mijn quad heb ik als extra gimmick een ledstrip van 24 led's (lekker veel, hou van ledjes
)
In eerste instantie voedde ik deze met de 5v output van mijn ESC's
In idle-stand is dit allemaal hartstikke mooi maar zodra de ESC's veel stroom gingen verwerken werdt de led-strip net een kerstboom.
Dus mijn redenatie was: een losse BEC moet dit probleem verhelpen.
Ik heb op ebay een Hobbywing UBEC gekocht met een output naar 5v of 6v (in te stellen met een jumper)
deze heb ik aangesloten en gemeten met m'n multimeter; output is 5,28v
De output van m'n ESC's is 5,01v
Nu is het probleem dat de LED strip wel werkt met mijn ESC maar niet met de BEC.
Mijn basis-elektro-techniek kennis zegt mij dat ik een resistor in de kring moet gooien als ik de BEC wil gebruiken zodat ik van 5,28v naar 5v ga.
De vraag is: Klopt dit? Zo ja, wat voor resistor moet ik er tussen zetten?
Al vast bedankt voor de hulp!
ik heb een elektronica vraagje welke voor jullie vast eenvoudig te beantwoorden is.
Voor mijn quad heb ik als extra gimmick een ledstrip van 24 led's (lekker veel, hou van ledjes

In eerste instantie voedde ik deze met de 5v output van mijn ESC's
In idle-stand is dit allemaal hartstikke mooi maar zodra de ESC's veel stroom gingen verwerken werdt de led-strip net een kerstboom.
Dus mijn redenatie was: een losse BEC moet dit probleem verhelpen.
Ik heb op ebay een Hobbywing UBEC gekocht met een output naar 5v of 6v (in te stellen met een jumper)
deze heb ik aangesloten en gemeten met m'n multimeter; output is 5,28v
De output van m'n ESC's is 5,01v
Nu is het probleem dat de LED strip wel werkt met mijn ESC maar niet met de BEC.
Mijn basis-elektro-techniek kennis zegt mij dat ik een resistor in de kring moet gooien als ik de BEC wil gebruiken zodat ik van 5,28v naar 5v ga.
De vraag is: Klopt dit? Zo ja, wat voor resistor moet ik er tussen zetten?
Al vast bedankt voor de hulp!