vraagje probleempje

• Topicstarter Topicstarter subaru
  • Startdatum Startdatum
S

subaru

Guest
hoi mensen ik heb nu al bijna een jaar me auto :lol: eh het is gewoon echt zo gaaf maar ik kan nu niet meer rijden want ik zit met het volgende probleem.pas geleden is mijn schoefdraad in het kopje zeg maar van het blok kapot gegaan dus ik had zo,n nieuw schoerfdraadje gekocht maar hij loopt nu wel maar niet goed hij slaat heel de tijd af en slaat heel de tijd vet maar een monteur uit onze straat zei dat hij te hoog ligt wat kan ik er aan doen en het blokje wordt als ie maar 1 min heeft gelopen echt super warm waar kan dit aan liggen ??? leg het me even uit bedankt iedereen :wink: ps ik rijdt protech 4wd

Misschien is het raadzaam voortaan de enter toets eens te gebruiken en hoofdletters etc. Nogal verwarrend verhaal nu :)

Hmz, me broer had ook een protech 4wd.
Deze motor werd ook heel warm met 10% brandstof. Nadat hij er 16% in deed werd dit al beter volgens mij.

Kan aan mij liggen trouwens, maar wat bedoel je met "hij slaat heel de vet" ?

hoi daar bedoel ik meej hij slaat heel de tijd vet . maar als ie tog maar net een halve minuut heeft gelopen mag hij toch nog niet gelijk zo warm worden ??

Het lijkt me sterk dat een verandering van 10% nitro naar 16% nitro, zonder verder iets te veranderen, kan zorgen voor een koelere motor, maar dat kan aan mij liggen.

Als je motor te warm wordt dan staat ie waarschijnlijk gewoon te krap. Hoofdnaald iets verder opendraaien zou een oplossing kunnen zijn, al krijg ik de indruk dat je met "hij slaat te vet" (ik weet toch wel wat van onze taal, maar dit is ook voor mij een raadsel..) bedoelt dat ie smoort..

hahaha neej ik bedoel dat hij heel de tijd te veel bezine krijgt en daarom de gloeiplug erg nat is snap je .maar me auto werd eerder nooit gelijk zo warm tot dat ding er is op gezet.

Ik snapte het ook niet 4WD. Maar als ik het goed heb is tevens de gloeiplug toen ook vervangen. Maar zoals ik al aangaf het was de auto van me broer dus ik weet het fijne er ook niet van.

Wat bedoel je met "nieuw schroefdraadje gekocht" ?? Een nieuw inbusboutje?! Daar ga ik vanuit.

Zorg er altijd voor dat de inbusboutjes hetzelfde zijn, allemaal even lang. Draai ze gekruist vast. Eerst de linker bijv. dan degene die daar schuin tegenover zit en de andere twee ook gekruist. Een Protech 4WD heeft 4 inbusjes in de koelkop, dus dan heb je ze allemaal gehad. Als je ze zo gekruist aandraait, zorg je ervoor dat de koelkop overal gelijk vast zit. Dit is belangrijk.

Dan naar de afstelling. De hoofdsproeier moet je ruim 2 slagen open hebben 2,25 is een goede standaard voor de Force motoren op de Protechs. De stationairnaald is wat moeilijker, hier is niet echt een standaard voor te noemen.
Als de motor stationair loopt, moet hij in ieder geval 20 sec. goed blijven lopen. Als de motor harder gaat lopen, staat hij te arm stationair en moet je hem stationair wat vetter zetten, naar links.
Als de motor wat inzakt en misschien zelfs afslaat staat hij te vet en moet je hem stationair wat armer zetten, naar rechts.

De afstellingen zijn gevoelig, dus draai steeds maar een klein beetje. Als je er nog steeds niet uitkomt zou ik eens langs de modelbouwzaak gaan, die kunnen je vast verder helpen.

Heb je ook al is je gloeiplug en glowshot nagekeken?? misschien is 1 van de 2 niet meer goed waar door de gloeplug vet lijkt?(nat)

Hmm mbt het warm worden van een protech (ben de broer van krazy :)): mijn protech werd erg warm in de zomer. Of de huidige temperaturen daar nog invloed op hebben...denk het niet. Magoed om hem destijds tijdens die 30 graden weken toch redelijk koel te houden heb ik idd 16% brandstof gebruikt met een 7 plug. Dat scheelde een hoop in temperatuur. Het feit dat jouw motor te warm wordt en continu afslaat is denk ik niet op te lossen door andere brandstof en gloeiplug. Misschien zit de koelkop niet goed vast (in dat geval zou de koelkop juist niet bloedheet worden aangezien hij de warmte dan niet afvoert).

Mbt. de afstelling van een Protech: mijn Protech reed het best met de hoofdsproeier op 2 1/4. De staionair moest ik eigenlijk elke keer weer aanpassen (waarschijnlijk omdat ie tijdens het rijden wel eens iets naar buiten trilde ofzo). De derde schroef (kweenie hoe die heet) heb ik nooit aangezeten.

Mbt de gloeiplug: het wil wel eens voorkomen dat de gloeiplug gaat 'lekken' waarbij er bovenop de gloeiplug een plasje brandstof ontstaat (heb ik 2 keer gehad met mijn protech). Als je dan rijdt en je stopt en kijkt naar de plug, zag je er allemaal belletjes uitkomen. Misschien moet je daar ook eens op letten (mijn auto bleef hiermee echter wel rijden).

Back