vraagje regelaar

Hoi,

Ik heb een HPI trophy flux truggy en ik heb het gevoel dat hij de eerste keren dat ik reed sneller ging en harder op trok. Ook heb ik de regelaar ingesteld dat hij bij een bepaalde accuspanning af slaat zodat de batterij niet te leeg raakt.
echter merk ik hier niets van, ik kan 20 minuten rijden op een 4s 5000 accu zonder dat hij af slaat en daarna stop ik bij voorbaat omdat de accu dan toch echt al aardig leeg raakt.
Iemand enig idee hoe dit kan, is de regelaar wellicht stuk? ik weet zeker dat ik hem goed ingesteld heb.

bij voorbaat dank

Lipo buzzer aanhangen en instellen op 3,4v per cel. De regelaar instellen op iets hoger, dan zou deze dus eerder moeten afslaan en ben je toch safe met de buzzer indien hij dat niet doet. Verder moet je ook eens kijken of alles nog vrij loopt, gearmesh niet te strak enz. Af en toe je auto kuisen en smeren helpt ook ;)

ik heb LiPo's
40c 4s 5000
en ik zag via mijn transponder dat de spanning erg gelijk bleef 5,9 - 5,8 v
ook de temperatur die hij meet blijft laag, max 29 graden

daar ben ik het niet mee eens.

Mag best, vooral nieuwe accu's houden toch echt tot het laatste spanning en kakken ineens in. Overigens zijn er ook regelaars die in een soort van slow modus springen zodat de auto nog langzaam naar je toe te rijden is.

upload_2015-8-17_19-41-5.png

en in de beschrijving van de transponder stond dat het ging om de temperatuur van de motor en de spanning van de accu's. nou heb ik er bar weinig verstand van maar dit lijkt me erg sterk. het is ook niet de spanning van mijn remote want die is 5,4... maar we zullen zien met de buzzer.

De transponder gaat in de ontvangen, dus dit zal om de BEC spanning gaan inderdaad, niet om de spanning van de LiPo.
Probeer het eens met een LiPo buzzer met zo'n schermpje erop die de spanning per cel aangeeft.
Kosten maar een paar euro, en kunnen accu's besparen.

Dan moet je de transponder direct aan de accu koppelen wil je de werkelijke accuspanning uitlezen. Volgens de specs mag die tot 16v hebben. Wat de temperatuur van de motor betreft, daar gaat later nog een update op komen met de RC4 transponder. Naar horen zeggen biedt de witte draad een optie om externe sensoren te koppelen. Nu meet hij alleen de temperatuur van de transponder zelf. Je kun proberen de transponder tegen de motor aan te monteren maar ik vrees dat de meeting niet nauwkeurig zal zijn.

dank voor de info, heb weer een hoop geleerd. Roelof, nu je het zegt, er bestaan daar inderdaad een aantal accesoires voor! en het zal inderdaad de BEC spanning wel zijn en temperatuur van de transponder. De buzzer is onderweg!

Back