vraagje? welke motor stampede traxxas xl5

• Topicstarter Topicstarter borrenberghs
  • Startdatum Startdatum
B

borrenberghs

Guest
beste,

modelbouwliefhebbers heb zopas een stampede gekocht ligt standaard
een titan 12t in maar heb deze al stuk dus de vraag luid als volgt:
welk motortje zouden jullie nu kopen wil wel de originele xl5 regelaar
behouden hopelijk enige reactie

mvg koen

Hij zegt net éxpliciet dat hij de originele regelaar wilt behouden... :roll:

al bedankt voor de reactie maar sorry ben er nog niet wijzer uit geworden

mvg koen

echt niemand ervaring en/of tips ben van plan dit weekend motortje te kopen
echt niemand ????

Eindeloos kicken helpt niet ..... Dat wekt alleen maar irritatie op bij de meeste "vaste" forummers.

Als de vorige motor het heeft begeven zou ik eerst eens gaan kijken naar de oorzaak ervan i.p.v. klakkeloos een nieuwe in te gooien .....

Traxxas heeft de spullen in de rtr's over het algemeen gewoon goed voor elkaar , als de motor het dus al snel heeft begeven zou ik eerst eens kijken waardoor het komt ...

savage .26 picco

de oorzaak ervan is heb altijd maar met een 1700sanyo batterij gereden maar heb nieuwe accu's gekocht en niet aan gedacht dat ik met een dikkere batterij aan het rijden was vandaar dat de motor te warm is geworden

mvg koen toch bedankt voor reactie maar wat raad je me aan

eerst de vraag: wat is een dikkere accu? meer voltage of mah?

zelf heb ik ook de stampede maar dan omgebouwt naar novak ss brushless. wel een aanrader..

maar als je toch zeker de regelaar wil houden zou je naar 12t terug kunnen gaan. daar is toch keuze genoeg in?
ik heb geen id wat de traxxas regelaar kan hebben. daarvoor zou je evfen of traxxas.com kunnen kijken voor specificaties.
als er niets van te vinden is zeker niet met minder turns gaan rijden anders zou je waarschijnlijk ook een nieuwe regelaar moeten gaan aanschaffen.

dikkere accu is batterij met meer mah
maar welk motor zou je dan kopen mastex mvg koen

je kunt elke 12t kopen als de regelaar dat aankan.
je hebt dure handwounded orion revo's van 60 euro, maar ook method r sv2 voor 30 dollar (deze heb ik toevallig)
het is je eigen keuze.
maar met de goedkope is het ook leuk rijden hoor;)
maar wel goed vertanden.
EDIT:
kijk hier anders even: beste-electro-motor-voor-electro-auto

Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt elke 12t kopen als de regelaar dat aankan

Fout!
Een 12 turns 550 motor is niet gelijk aan een 12 turns 540 motor. Deze laatste trekt namelijk veel meer ampères.
Die traxxas regelaar is gemaakt voor 540 motor niet lager dan 15 turns en niet lager dan 550 motoren met 12 turns.
Dus als je een 540 motor wilt kopen, zul je iets groter dan of gelijk aan 15 turns moeten kiezen.

oke snap het maar welk merk en type precies

mvg koen
en allen al bedankt voor de reacties

Wij kunnen je toch niet voorschrijven welke exacte motor je moet kopen?
Kijk eens op de site van pkracing, daar staat ergens een hele uitleg beschreven over elektromotoren. Met die informatie kun je zelf een motor kiezen.

wat ik gevonden heb over de regelaar is hetvolgende:
12-Turn motor limit for 550 size motors
15-Turn motor limit for 540 size motors

maar ik kan me niet voorstellen dat je motor doorbrand als je meer mah gaat rijden?

kan iemand dat uitleggen.. ik heb 1800mah gereden en daarna 7,4v 5000mah lipo en mijn motor is daar niet van doorgebrand.

bij meer voltage had ik er meer van begrepen!

maar je kan qua motor alle kanten op 540 motoren tot 15 turn en 12turns met 550 motoren

zie verder alle webwinkels die electromotoren verkopen! ''de keuze is reuze'' ;)

zelfde probleem elektromotor

Traxxas originele 550 12t met xl5ecs kapot

Nu wil ik graag een nieuwe goedkope en even sterke motor
540 @ 15t max
550 v@ 12t max

Wat en waar beste koop

Graag een antwoord

Zoals eerder al gezegd; kijk eens naar de uitleg op Pkracing.nl. Op die manier krijg je zelf een inzicht in welke motoren het beste bij jouw smaak passen en kun je zelf kiezen wat je wilt kopen.
Want "wat en waar" is nu ook niet meteen de meest makkelijke vraag. :roll:

Back