Vraagjes F5J

Heren, een paar kleine vraagjes.
Hoe richten jullie je zender in met de motor?
Ik vlieg zwevers graag met de remkleppen bediend door de "gassstick" waarbij remkleppen IN de volgas stand is.
Bij enkele motorzwevers heb ik de remkleppen op een aparte schuifschakelaar zitten, zodat ik altijd motorvermogen bij de hand heb.
Maar gezien het specifieke karakter van F5J zou de motor via een simpele schakelaar te bedienen zijn en kun je met de gasstick spelen voor de landing.
Een andere mogelijkheid zou zijn om een vluchtfase te maken waarbij je óf motor óf remkleppen bedient.
Wat is wijsheid?

Dan qua puntentelling, telt het moment van grond raken of wanneer het model stil ligt? Ik neem aan dat de afstand van het model telt waar het stil ligt na de landing?

Grt

bij mij motor op de linker schuif aan de zij/achterkant van de zender (T14SG) rem op gasstick. Tijd stopt bij de eerste aanraking van het gras. Punten idd bij stil liggend model gemeten tot de spinner.

Dan qua puntentelling, telt het moment van grond raken of wanneer het model stil ligt? Ik neem aan dat de afstand van het model telt waar het stil ligt na de landing?

Grt
Nog net wat lastiger. Voor je vliegtijd telt het moment dat je de eerste keer de grond raakt; voor de landingspunten meet je de afstand als het model stil ligt. Gemeten wordt van het puntje van de spinner tot het doel.
Aangezien je geen landingspunten krijgt als je buiten de werktijd landt kun je in theorie op 9:59 een touch and go maken en alsnog buiten de werktijd op het doel landen, met behoud van je landingspunten :-)

De instellingen hetzelfde ingesteld als bij Bob (T14SG), throttle cut links op schakelaar, op rechtse slide zit gas, rem op gasstick. De reden om gas op rechts te hebben is omdat ik de kist links weggooi. De throttle cut is voor safety.

Even snel verstuurd via GSM.

bij mij motor op de linker schuif aan de zij/achterkant van de zender (T14SG) rem op gasstick. Tijd stopt bij de eerste aanraking van het gras. Punten idd bij stil liggend model gemeten tot de spinner.

hier een voorbeeld hoe de zender ingesteld zou kunnen worden in dit geval de futaba 8FG .

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1391103 .

even de koppeling met de tekst "8FG GLIDER PROGRAMMING " openen

voor de liefhebbers heb ook de Nederlandse vertaling .

Voor zwevers heb ik de kleppen op de stick zoals Richard.
Voor elektro-zwevers heb ik het gas op een 3-standen schakelaar op de 'gas-kleppen' stick.
Voor elektro motor kisten gewoon gas op de 'gas-kleppen' stick.

Op de hoogte stick heb ik een 3-standen schakelaar voor 3 vluchtfasen.
Dan hoef ik nooit de vingers van de sticks te halen.

Rick

Hallo Richard,
Je moet inderdaad iets instellen .
Even als je een bericht schrijft onder het venster "meer opties"aanklikken
En vinkjes zetten bij
Volg dit topic
En ontvang e-mailmeldingen
zie hier onder
Bericht.jpg

Back