Richard Branderhorst
PH-SAM
Heren, een paar kleine vraagjes.
Hoe richten jullie je zender in met de motor?
Ik vlieg zwevers graag met de remkleppen bediend door de "gassstick" waarbij remkleppen IN de volgas stand is.
Bij enkele motorzwevers heb ik de remkleppen op een aparte schuifschakelaar zitten, zodat ik altijd motorvermogen bij de hand heb.
Maar gezien het specifieke karakter van F5J zou de motor via een simpele schakelaar te bedienen zijn en kun je met de gasstick spelen voor de landing.
Een andere mogelijkheid zou zijn om een vluchtfase te maken waarbij je óf motor óf remkleppen bedient.
Wat is wijsheid?
Dan qua puntentelling, telt het moment van grond raken of wanneer het model stil ligt? Ik neem aan dat de afstand van het model telt waar het stil ligt na de landing?
Grt
Hoe richten jullie je zender in met de motor?
Ik vlieg zwevers graag met de remkleppen bediend door de "gassstick" waarbij remkleppen IN de volgas stand is.
Bij enkele motorzwevers heb ik de remkleppen op een aparte schuifschakelaar zitten, zodat ik altijd motorvermogen bij de hand heb.
Maar gezien het specifieke karakter van F5J zou de motor via een simpele schakelaar te bedienen zijn en kun je met de gasstick spelen voor de landing.
Een andere mogelijkheid zou zijn om een vluchtfase te maken waarbij je óf motor óf remkleppen bedient.
Wat is wijsheid?
Dan qua puntentelling, telt het moment van grond raken of wanneer het model stil ligt? Ik neem aan dat de afstand van het model telt waar het stil ligt na de landing?
Grt