D
Daffyeend
Guest

Ik ben afgelopen zondag begonnen met het compleet demonteren van mijn kyosho Inferno MP 7.5 Sport 3.
Wil hem nu als eerst even goed schoon spuiten in een auto wasserette, uiteraard wel zonder elektronica, vering, tank en motorblok. Ook heb ik de vering voor de zekerheid maar even gedemonteerd.
Ik neem aan dat het afspuiten verder geen kwaad kan, ivm de andere delen die diff olie bevatten.
Hmm, wat is nou eigenlijk een mooie dikte olie voor in je Vering en Diff's? ik ben een Actieve hobby rijder die het leuk vind om de auto op de proef te stellen, Springen ect...
Nu was dus mijn vraag, wat is nou verstanding om in ieder geval te vervangen nu hij toch uit elkaar ligt?
Ik had al wat dingetjes gelezen over wiel lagers, Shock Demper olie, Diff Olie.
Zelf denk ik ook dat het wel verstandig is om even de lagers in de clutchbell te vervangen, en eventueel een nieuwe clutchbell te monteren.
Wat mij ook ooit is vertelt is dat het beter is om je clutchbell van staal te hebben, en je spur gear van plastik, zodat als er een steentje tussen je clutchbell en je spur gear komt, de motor nie vast slaat, maar dat de Spur gear kapot slaat. Klopt deze theorie?
Ik denk dat ik motorisch niet veel hoeft te doen, het motorblokje heeft net 5 Liter gelopen, Compressie is nog aanwezig, het enige wat ik even doe is het cilinderkopje eraf halen, en de Cilinderbus Controleren.
Hoe kan ik die Cilinderbus het makkelijkste Demonteren? ik had vanalles gelezen met een tyrap, maar krijg hem met geen mogelijkheid eruit, Het gaat om een Nitrobull .21 motor.
Zelf zit ik te denken om een nieuwe back-plate te kopen, deze is ooit gescheurt geweest, en heb deze laten lassen bij een kennis van mij. ( kan verschikkelijk goed aluminium lassen ) iets waar hij al bang voor was gebeurde, het trok heel erg krom, hij heeft em meteen onder een pers gelegt, maar het staat nog steeds een beetje bol. zelf denk ik dat hierdoor mijn spurgear en clutchbell niet mooi in elkaars hart liggen.
Ook wilde ik mijn kap opnieuw gaan spuiten, maar daarvoor wilde ik zelf stickers ontwerpen, en deze uitprinten op transparant sticker papier, maar mijn vraag was, is dit water bestendig? als ik er wat benzine op knoei is de text dan weg? en waar kan ik het halen, ik had op conrad gekeken, maar daar hadden ze wel Weer bestending Sticker Folie, maar had een witte kleur, hoop dat iemand mij daarover wat meer info kan geven, Misschien heeft iemand ook nog wel een paar sites waar je ze kan laten drukken ( het liefste doe ik het zelf maar als dit slecht werkt dan wil ik ze evt wel bestellen )
Ik hoop dat jullie mij wat meer tips en kunnen adviezeren wat ik nu het beste meteen kan vervangen, en wat ik zeker even moet controlleren.
Alvast Hartstikke bedankt!
Groetjes Daffy.
PS: Heb jij nog onderdelen liggen van een Kyosho Inferno MP 7.5, en dit verkeerd nog in goede staat, stuur mij dan een PM!
Laatst bewerkt door een moderator: