Vraagjes over setup MPX Acromaster en meer/

• Topicstarter Topicstarter Koenderidder22
  • Startdatum Startdatum
Ze voldoen, maar zijn zeker niet 'erg goed' te noemen.. maar dat zal ook van je criteria afhangen gok ik zo.

Ze zijn betrouwbaar, goedkoop en passen perfect. Wat wil je nog meer. Natuurlijk zijn er betere servo's. In een kistje van € 100,- kun je makkelijk voor nog eens € 100,- aan servo's zetten. Of dat nuttig is?? Als je er precisie mee wil gaan vliegen misschien, maar om mee te leren vliegen? Denk het niet. Ik weet dat er bosjes met deze servo's in hun Trex 450 vliegen, en als dat goed werkt, dan werkt het in een vleugeltje zeker.

Hallo,

Ik kan mss goedkoop deze motor krijgen: axi 2212/20 + 40AMP regelaar.
Zou deze geschikt kunnen zijn?

Bedankt
Koen

For 1500g~2000g 3D model airplane.
Een echte BOM dus:D
hmm... IS wel een nieuwe motor zonder enige review dus is dat wel te betrouwen?

Grt

Iemand zal hem uit moeten proberen ;-). Vertrouw je het niet dan kies je gewoon die andere, of bv de Multiplex motor. Koop dan niet de aandrijfset, maar alleen de losse motor, die is nl niet eens zo heel erg duur, het is vooral de MPX regelaar die de set duur maakt.

Ik vind de motorophanging van de acromast niet echt fijn, prop zit op as dus snel problemen van kromme as, koeling slecht (heeft me al een motor gekost) etc
Na veel ellende heb ik het maar eens flink aangepakt met een eigen motorophanging waarbij prop op behuizing loopt goede koeling en stevig.
De neus heb ik van boven los gesneden en zelf iets zitten prutsen het ziet er misschien niet echt mooi uit maar werkt perfect

fotos hier te bekijken

http://www.armc.nl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=83&gid=314

Laatst bewerkt:
Ik vind de motorophanging van de acromast niet echt fijn, prop zit op as dus snel problemen van kromme as, koeling slecht (heeft me al een motor gekost) etc

Ik heb van een halve mm dikker staaldraad een nieuw onderstel gebogen. Dat past nog in de houder. Dat onderstel wijst iets meer naar voren waardoor ik altijd rijdend kan landen en nooit met de prop de grond raak. Hiermee waren de problemen die jij noemt ook volledig verholpen. Als motor een Plettenberg Orbit 15-16, die wordt niet warm.

acromasterkn3.jpg

Laatst bewerkt:
als je goed kijkt naar de fotos kijkt heb ik het onderstel ook aangepast de originele is ook flut verder heerlijk kistje voor 3D training

Ik denk dat als je motor het begeeft door te slechte koeling, de motor te hoog belast wordt. Op mijn Acromaster wordt de motor nauwelijks warm (Turnigy). Misschien eens een andere prop proberen of de timing van de regelaar aanpassen?

we hebben nu de turnigy c 3542 1100kv maar er passen maar 2 vijsjes van de 4 op het motorspant, zouden jullie dat zo vastzetten?? groeten

Die van mij zit ook met 2 boutjes vast, geen enkel probleem. Leg er wel een ringetje onder om wat meer oppervlak van het kunststof te belasten.

Back