Vraagske

• Topicstarter Topicstarter Nitro Tuner
  • Startdatum Startdatum
N

Nitro Tuner

Guest
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden een speedboot gekocht van Kyosho (de EP BLUESTREAK 800), Batterijpack van 2x4cellen van 1.2V 3600mAh/cel dat is in totaal 9.6V. In dit bouw pakket zat er een motor Mabuchi 550, standaard motorke. Ik heb deze vervangen door een andere van uit mijn vorige speedboot. Maar heb eigenlijk problemen met mijn snelheidsregelaar die brand na 2 minuten door en de boor maakt geen snelheid in het water!

Wat is er hier aan de hand, kan er iemand mij hierbij even helpen?

Nitro, kan je iets specifieker zijn?
Welke motor heb je ingebouwd en welke schroef hing onder je boot?
Alleen op die manier kunnen we je vraag wellicht beantwoorden.

Dat was ik er vergeten bij te plaatsen dat is waar. Ik zal dit even bekijken en het jullie dan laten weten.

Sorry voor het ongemak.

Volgens mij kan die standaard regelaar ook alleen die 550 motor hebben :wink:
Dus ik denk dat je een nieuwe regelaar moet kopen

En als je dan ook nog de standaard prop erop laat zitten...zo'n lompe rode :lol: , dat gaat gewoon niet samen :wink:

De standaard motor zit er al lang niet meer op. Grote van de schroef is X41 en die regelaar zat er niet bij al ik die speedboot heb gekocht dus heb ik een van graupner gekocht de Navy V40R (simpel door gebrand na nog geen 1 toerke). Maar mijn boot maakt dus nieks van snelheid ook :( .

Kan er anders iemand de nodige onderdelen zeggen of voorstellen wat ik er allemaal kan insteken? Want ik ben echt ten einde raad.

1vul je profiel even in.

de standaart regellaar die er in zat ken niet veel hebben.

als je een zwaardere motor er in heb gelegt kijk dan voor een robbe navy 570.

greetz jaimy

Hallo Nitro Tuner,

Een 550 motor is eigenlijk veel te klein voor zo'n joekel van een romp, de snelheid zal altijd teleurstellend (laag) zijn.

Een 700 Neodym op 12-14 cellen, een flexas, offset roer, turningfin en een forse regelaar, is wat deze romp nodig heeft.

Veel méér kun je er niet instoppen, want er zit een ontwerpfout in de Blue Streak, waardoor 'ie boven een bepaalde snelheid gaat wippen, zo erg, dat de boot onvaarbaar wordt.
Trimklappen helpen om dit wippen tegen te gaan, maar dat kost weer snelheid, wat nou net niet de bedoeling is.

Groeten, Jan.

Bedankt voor de info pompebled, maar kun je zegn van welk merk deze zijn anders ben ik er niet veel me, als je begrijpt wat ik bedoel.

Nitro Tuner zei:
Bedankt voor de info pompebled, maar kun je zegn van welk merk deze zijn anders ben ik er niet veel me, als je begrijpt wat ik bedoel.

Awel,

De 9,6V 700 Neodym Race vind je op www.hopf-modelltechnik.de voor rond de 24 Euro.
Hier vind je ook de flexas en roergarnituur.
Geef bij bestelling op voor welke romp je de flexas wilt gebruiken, geef de lengte aan, en de motor, die eraan komt.
Koop gelijk een paar Graupner K-serie Hydro schroeven (45 K) erbij, de standaard Kyosho schroeven zijn niet erg goed...
Uiteraard heeft Hopf ook de 12-14 cellen, die je nodig hebt.

Een turnfin kun je zelf het goedkoopste maken.

Als regelaar kun je een MIMIR nemen van CTI ( www.cti-aichtal.de ) voor rond de 33 Euro.
Een hele goede regelaar en ongekend goede service, ik heb er zelf vier in gebruik.

Groeten, Jan.

Back