vracht scip mary celeste (1,85 l bij 30br

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door myren, 28 jan 2010.

  1. Brandaris

    Brandaris Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2007
    Berichten:
    3.746
    Locatie:
    Vlaardingen
    Foute vergelijking Myren, als de zon zo laag staat kan je schaduw wel 2X zo lang zijn als dat jij werkelijk ben ! :rolleyes:

    maar het wordt een mooi Schip :banana:
     
  2. Ad Bakker

    Ad Bakker In Memoriam

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    9.124
    Locatie:
    Barendrecht (NL)
    Frederik toch. Dat moet jij toch beter weten!!!!
    Engelen zijn hemels, maar die zitten meestal in de lucht.
    Spoken zijn duivels, dus op het water moet dit dus wel een waterduivel zijn......

    Maar Myren, ziet er mooi uit zo. Ik kan me voorstellen dat die wel wat drijfvermogen heeft.

    Kan je de volgende keer foto's in de juiste stand draaien? Is met het programmaatje waarmee je foto's op de PC bekijkt waarschijnlijk eenvoudig te doen (roteren en daarna saven). Ik heb juist de afgelopen week last van m'n nek, en als ik zo'n foto zie draai ik vrijwel automatisch m'n nek en dat doet goed zeer!!

    Verder ben ik benieuwd hoe je de kajuit gaat afmaken. In ieder geval ben je nu goed op weg.

    Groet,

    Ad Bakker
     
  3. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    hallo ad

    ik zal volgende x de foto's goed zetten,ook is het water daar zeer helder, dus kun je ook een beetje vergelijken met het wier.
    ik heb vorige week 4 motoren besteld,die je normaal gesproken een een voerboot van het vissen legt,gister heb ik flessen met water er in gelegd,dat was bijna 80 kilo, en hij kwam nog een cm of 2 boven de waterlijn uit, dus het is een flinke jongen (volgens mijn vader:))
    de snh regelaars liggen er in, en de asjes voor zitten er nu in, nu nog de schroefjes voor op maar schuren, de stuurhut ,de onderbouw zit nu zo goed als in elkaar nu de derst nog.

    mvg myren


     
  4. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    yeey, de motoren zijn binnen, as zat naar beurs en ede(modelshow europe is nu andere locatie) daar ben ik ook te zien met t model! en ook met een klein rc vrachtautotjeXD in elk geval t schiet nu behoorlijk op !!

    grt myren
     
  5. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    [​IMG]vanuit de stuurhut
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    [​IMG]zijkant, na een week wachten heb ik eindelijk de stuurhut af kunnen maken!naar mijn idee ziet het er best wel netjes uit!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  7. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    ik twijfel nog over de kleueren van de stuur hut, of dat de zelfde kleur wordt als de woning, met een zilvere roof, of gewoon wit/grijs of rood/grijs? maar het schiet nu al aardig op, en het begindt ergens op te lijken!! en ik het op de boeg, de eerste 3 bolders zilver geverfd, en achter de middelste, en de enkele bolders aan stb en bb

    mvg myren
     
  8. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    de stuurhut is nu vast gelijmd en in de grondtverf gezet. Nu nog alle haatjes op vulen met plamuur en dan kan ik verder met schilderen.
     
  9. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    de stuurhut is nu geschildert,net als de woning onder bordoux rood en boven zilver kleurig.
    ben nu aan het uitvogelen hoe ik de masten in elkaar ga knutselen, en ga laten bewegen.
    de motoren zijn er nog niet:( en ben nu aan t sparen voor een zender, weet alleen nog niet welke, daar moet ik nog even naar kijken bij hobma
     
  10. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    ben even een dagje beezig geweest, en heb de stuurhut van de lak voorzien. Ook heb ik een airco in elkaar geknutselt. ik heb gekeken hoe ik de assen ga monteren achter! Heeft iemand een tip om dat goed en recht te doen?

    mvg myren
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ik heb in waterlijn plank 1 tot 2 een groef gefreesd van 12mm breed en 6 diep.
    In waterlijn plank 2 tot 3 een zelfde groef.
    Achterschip verder tot aan dek gestapeld, geeft dit een gat voor de schroefaskoker van 12 mm vierkant exact evenwijdig aan de hartlijn.
     
  12. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    @ baggeraar.

    wij hebben de achterkant uit een solide blok hout gehakt. dus geen plankjes, of spantjes. we zijn aan het kijken of we een boor mal maken van ijzer of iets anders, waardoor de boor maar een richting op kan dus 2 identieke gaten voor de assen.

    ik ben met de stuurhut beezig geweest, en ziet er aardig uit. en nu de slijt strip onder de railing ook rood geverft.[​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    idee? [​IMG]
    Zet een boorkolom op de rand van een werkbank (hoog genoeg)

    deze kun je vaak ook met de voet aan de achterkant plaatsen

    [​IMG]
    Zet je schip op een antislip mat op de voorsteven op de grond.
    Pak een waterpas en houd die tegen de zij en het vlak van je boot.
    Als die twee kanten op waterpas staat proberen vast te klemmen aan de werkbank en boren.
     
  14. bas v.v

    bas v.v

    Lid geworden:
    7 apr 2009
    Berichten:
    239
    Locatie:
    Ridderkerk
    hoi myren,
    heb je nog meer foto's van het achterschip ik ben namelijk erg nieuwsgierig
    hou jij het precies gedaan hebt, het lukt namelijk bij mij niet zo goed...


    groeten
    Bas
     
  15. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    ik heb uit een blok hout, de tunnels uit getekend en dan langzaam omlaag gewerkt met hamer en bijtel. Wat je ook kan doen is je hakt de onderkant, en dan de tunnelvinnen er op spijkeren. het makkelijkste is om de vorm van spanten te maken. Stephan heeft het ook gemaakt zoals ik www.picasaweb.google.com/sjlesage en dan bij tekeningen moet je even zoeken dat zie je een beetje hoe het is gedaan.

    Ik heb de stuurhut mee naar huis genomen, om de stuurinrichting te maken. Ik heb nu 2 rechthoekige (soortvan) boxen met een plaatje er tussen die schuin naar voor loopt. Ook ga ik er porberen er verlichting in te verwerken.
     
  16. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    ff een vraagje over de masten. Ik heb nu eindelijk de boot bij mij thuis staan.(waar me ouders niet zo over te spreken zijn) En wil nu dan de masten gaan maken, maar doe ik dat van messing of hout. ik zit tussen die 2 te twijfelen, of ik neem een messing vierkante balk, of van hout die ik ovaal schuur. wat zou het leukste zijn.
     
  17. vwforum

    vwforum

    Lid geworden:
    8 jan 2009
    Berichten:
    1.334
    Locatie:
    nieuwegein
    messing

    heey myren ik heb de mast van messing gemaakt zo dat ik hem ook gebruik voor de verlichting. messing gelijd stroom dus heb je ma 1 draad nodig voor je led en het andere pootje van je led zet je op je mast vast.

    gr willem
     
  18. myren

    myren

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    334
    Locatie:
    millingen aan de rijn
    yeeyj, hij vaart. alleen zonder roeren. dat lukt redelijk in de fijver met de schroeven,en ik moet zeggen hij heeft de gang er goed in zitten als hij gaat. vooral als hij gelaaien is. verder werken aan details.....
     
  19. Dave12

    Dave12

    Lid geworden:
    14 jan 2009
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Kapelle
    goedzo Myren:thumbsup:
    Wel filmpje/foto's plaatsen;)

    Gr. David
     
  20. mark19

    mark19

    Lid geworden:
    4 jan 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    nijland
    We want pics!
     

Deel Deze Pagina