vrachtschip acacia

• Topicstarter Topicstarter seppelannoo
  • Startdatum Startdatum
S

seppelannoo

Guest
hallo, ik ben seppe (14 jaar) en ik woon in belgie

ik ben nieuw in het bouwen van rc schepen
maar ik zou starten bij het (zelf)maken van een vrachtschip
waarom zelfmaken in plaats van bouwdoos
omdat bij het zelf maken je materiaal in stappen kunt kopen : dus af en toe eens wat geld er aan utgeven

dusja : ik denk dat ik de romp (of bijna heel het schip ) in metaal ga maken (sorry ik weet nietzoveel scheep'benoemingen')

het schip zou ook in schaal 1 : 50 gebouwd worden

mijn neef(weet veel van modelbouw maar geen rc) en ik zouden dus hetschip bouwen

alleen zou ik wat informatie willen weten over wat je allemaal nodig hebt
in verband met de elektronica ?
alvast bedankt
als ik er aan begin : zal ik zeker en vast foto's opzetten:)
dit schip zou ik willen bouwen::banana:

Scheepsnaam: Acacia
Lengte: 86 m
Breedte: 9,50 m
Diepgang: 2,93 m
Tonnemaat: 1552 ton
Kruiphoogte: 4,20 m
Container aantal: 57 teu
Ruim inhoud: 2200 m3
Lengte ruim: 61,30 m
Breedte ruim: 7,68
Uitrusting: stalen vloer, aluminium luiken kap, zandgoot en semibeun
R7.jpg

welkom hier.
METAAL? je bent nogal wat van plan.

Hoe ga je de verbindingen maken?
Hoe dik wordt het metaal?
Welk metaal?

Ik zou idd ook eerst voor hout gaan, aangezien metaal niet het makkelijkste is, en eigenlijk wat meer voor gevorderde is. en ook wat dominique al zei, het gewicht van metaal, is aanzienlijk meer dan hout.
Ik zou persoonlijk alleen al om het gewicht voor hout gaan. want ik gooi er liever een accu extra in als de mogelijk heid er is.

Qua elektronica.
ja ligt er aan zou een speed 500 motor nemen met een graupner navy v30
natuurlijk servo voor je roer. en zender ontvanger.
verder is het helemaal afhankelijk wat je wilt, wil je bijvoorbeeld ook nog de ankerlieren werkend maken dan komt er nog het een en ander bij.