Vragen kyosho fazer

• Topicstarter Topicstarter Dylanz
  • Startdatum Startdatum
D

Dylanz

Guest
Hallo aller eerst zou ik me zelf even voor stellen.
Ik ben Dylan ben 19 jaar en heb zins een paar dagen me eerste rc bezine auto.
zoals te lezen in de titel een kyosho fazer (gp)

Nu heb ik deze ongeveer ingereden zoals de WOT manier. maar ben in plaats van 1/8ste wat meer terug gegaan. ben de tel kwijt geraakt omdat ik dit in meerdere dagen heb gedaan ivm slecht weer en regen.

maar zeker 10/12 tankjes heel rijk gereden de benzine vloog er ook door heen. (nog niet de plug vervangen is dat verstandig om als nog te doen?)

nu ben ik bezig geweest met fijn afstellen. het was na mijn gevoel aardig gelukt. maar graag jullie mening: heb daarom ook een filmpje gemaakt
[media=youtube]RoroQlzkTsA[/media]
[media=youtube]JyKtTvpFdPM[/media]
Hier in deze filmpjes zit der body er op maar heb veel moeite moeten doen om de auto rijdende te krijgen met body, heb hem wel 20 keer er af moeten halen.

Veder had ik nog wel probleempjes. wanneer ik mijn body er op doe en wil rijden valt de auto uit. tevens wanneer ik zonder body rond rij is er geen probleem?? zie ook dit filmpje
[media=youtube]rAIyQEo6gK4[/media]

veder had ik graag wat advies gewild over de volgende punten:

* als ik naar links stuur gaan de wielen best ver naar links. wanneer ik dit naar rechts doe zie je de wielen maar een klein beetje bewegen.
* hoe moet de throttle nou ingesteld staan, (ik heb hem helemaal links)
* en kan een rc benzine auto gewoon tegen regen/sneeuw?

Graag hoor ik jullie advies! en p.s. sorry voor de muziek op de achtergrond van de filmpjes. we waren met de auto naar de parkeer plaats gegaan en dus lekker muziekje op. hopelijk kunnen jullie mij helpen

Gr een beginner in de rc hobby (Dylan)

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij heb je je veel te krap staan. Ik zie amper een rookpluim uit je uitlaat komen.
Ik denk dat als je hem rijker zet, dat de motor meer gekoeld worden en dan ook niet uitslaat als je de kap erop zet. ( mocht ik hier totaal verkeerd zitten, corrigeer me dan aub )

Met je uitslag van links en rechts. Ik zal je zender even op het middenpunt zetten. Je servohevel van je stuurservo los halen en dan hem ook in het midden opzetten. Als het goed is heb je dan links en rechts even veel uitslag aan beide kanten.

rc auto en inlopen met dit weer ben ik zelf geen grote voorstander van. Maar met regen en sneeuw rijden, persoonlijk zal ik het niet doen. Je servo's en ontvanger zijn niet waterdicht gebouwd. Als je dit perse zou willen doen, zal je alles lekker waterdicht moeten maken ( plastidip kan dan een uitkomst zijn )

Hoop dat je hier verder mee kan.

Dylan,

Waar kom je vandaan? Misschien dat er iemand bij jou in de buurt woont die je kan helpen.

Heb je wel gaten in je body zitten voor de koeling? Ik zie ook geen rook en ik heb het idee dat die veel te krap staat en daardoor te warm wordt.

Welke motor zit erop? De GZ-15 of de GF-16 De laatste is een beter motor dan de GZ serie.

M.v.g. Mark

@Hvonk Thanks voor de tip van de stuur servo dat ga ik vanmiddag nog maar eens proberen!

en over het inlopen met deze Weers omstandigheden ja wat moet ik er van zeggen kon der gewoon niet mee wachten haha.

@Mark ik kom zelf uit almere (stad/muziekwijk) dus misschien als er mensen zijn in die omgeving ? dan kunnen we met meerdere rijden lijkt me een leuk idee.

en ja ik heb 2 gaten in me body zitten (voorraam, achterraam) gewoon een rond gaatje zou der vandaag ook even foto`s van nemen.

Veder ga ik straks weer naar de parkeer plaats en dan ga ik weer afstellen begin dus met hem een stuk rijker te zetten.
mocht ik denken dat ik er weer ben deel ik weer een filmpje met jullie

al vast bedankt!

Gr Dylan

Nog even een tip voor je gaat rijden. Laat je motor eerst even een paar minuten stationair lopen met af en toe klein beetje gas, zodat je motor eerst lekker warm is. 80/90 graden en ga dan pas vol gas geven. Dit is een stuk beter voor je motor !

In je boekje van de auto staat ook altijd een standaard afstelling voor je motor, kyosho zal op deze type's het altijd lekker rijk aanhouden ga ik vanuit, dus als je die hanteert, zit je vaak aardig goed en rij je niet te arm. Je kan hem beter te rijk hebben staan, dan te arm.

Veel plezier vanmiddag !

De fazer motoren vinden het ook absoluut niet fijn om te arm te staan. Dat gaat altijd gepaard met het afslaan van de motor. Zet hem inderdaad op fabrieksafstelling en ga dan weer rijden en met kleine stapjes de naald verzetten.

M.v.g. Mark

Back