Vragen mbt de Align 3G

Even een kleine toevoeging, in dit filmpje kan je zien wat hij bij de Maiden deed, dit soort eigenschappen heeft hij nog steeds maar nu in veel mindere mate.

AmbRyzKU7N8[/media] - Problems with Align 3G

En 2 fototjes:

Oude situatie met teveel demping:
img9053l.jpg

Huidige situatie:
img9054u.jpg

Is het zo voldoende qua loskoppeling van het frame?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat is ruim voldoende.
Bij mij zit het niet zo ruim...
Sterker nog, eigenlijk zou er bij mij de lange draad ertussen moeten
Maar ach, het werkt..

Maar dat spontaan wegschieten bij opstijgen, dat hoort erbij

Door trillingen, zeker bij zo'n laag schuim, wil hij vanalles corrigeren, maar omdat hij nog niet in de lucht is kan dat niet
Op het moment van loskomen schiet hij dan opeens weg

Mijn 600 heeft dat heel erg, dus op moment vanopstijgen hou ik mn swash in de gaten, en die stuur ik zelf recht
Tot hij los is, dan kan de 3g gewoon corrigeren en werkt het

De instellng in de 3g hiervoor, als het echt erg wordt, is swashplate return speed

Okee bedankt, dat klinkt inderdaad logisch, maar zorgt de grote hoeveelheid schuim ook voor dit soort wegschiet nijgingen als hij gewoon op 1.5 meter in de lucht hangt? dan heb je geen last meer van GE en zou hij dus gewoon (relatief) rustig moeten hangen en zeker niet heen en weer schieten... Maargoed ik heb hem nog niet getest met deze mindere hoeveelheid schuim, ik ga dit wel eerst testen morgen en eens kijken wat voor resultaat dat geeft. Hopelijk een goed resultaat!

Als je gaat testen, neem een gyro foampie mee

Doet hij het alsnog, probeer het eens met 1
Eventueel kun je er nog een strap omheen doen (zo'n klittenbandje erom)

Ik heb intussen de heli nog eens langs gelopen en ben er achter gekomen dat het plaatje waar de gyro opgeplakt zit wat speling had, zou dit voor deze extreme resultaten kunnen zorgen? ik heb het plaatje inmiddels vervangen en die er nu op zit zit goed vast en zit geen speling in.

Ik heb het uitgeprobeerd, het heeft helaas niet geholpen, hij is nu nog net zo als in het 2e filmpje, ik heb er nu 2 stukkies tape op ( zoals filmpje 1) maar nu met het plaatje goed vastgeschroeft.

Als ik het filmpje nog een keer bekijk lijkt het alsof de gain te hoog staat, desondanks staat de gain nu rond de 60% dat lijkt me sowieso al redelijk weinig...

Laatst bewerkt:
Intussen heb ik nog verder gespeeld met de Gain, hij werkt nu enigzins acceptabel op:

Ail - 45%
Ele - 52%
Rud - 45%

Ik merkte na de testvlucht dat er wat speling zit in de kop (zat er eerder niet in) ik ga hem uit elkaar halen, smeren en weer in elkaar zetten met locktite, daarna ga ik de heli verder testen.

Zo, dat was snel achter elkaar...

Voor je probleem:
zo te zien zit er een elevator hunt in. je ziet als je een iets heftiger vooruit stuurt, dat de staart in een soort hunt beweging op en neer gaat. Dat gaat langzaam over, tot de volgende correctie (vergelijkbaar met de staart als je net iets teveel gain hebt)
Dus eens proberen de gain schroef op de 3g te verzetten (naar iets minder dus)
Meestal zal de elevator als eerste hunten, de aileron moet je meestal redelijk moeite voor doen. (niet teveel uitproberen, als alle 3 de assen in een hunt gaan, is hij niet te landen...)

En een fbl heli is erg gevoelig op zijn kop...
zitten er te zachte rubbers in, zit er ruimte op of iets anders waardoor er ruimte voor speling is en je gaat rare dingen zien.

Check ook je aansturing naar boven eens. Bij mij zijn de balls uit de servohoorns wel eens losgekomen..

Hoi Student, bedankt voor je hulp steeds, ik ga de kop nakijken en als ze te zacht zijn nieuwe rubbers kopen, weet je hoe ik kan bepalen of deze te zacht zijn?

Aansturing is nagelopen die is precies goed! Verder ga ik vandaag dan nog even verder experimenteren met de instellingen van de gyro (wat zachter zetten).

Het is flink wat werk, en leerzaam! Het is een mooi project en we gaan er rustig aan mee verder.

Volgens mij heb jij een originele trex fbl kop, en redelijk nieuw.
Dus geloof ik eigenlijk niet dat het je rubbers zijn.
Wat wel kan, is dat de schroeven die de feathering shaft vasthouden niet helemaal aan zitten, dan krijg je wt ruimte

Verder inderdaad een beetje vogelen met de verschillende gains...
Velen vinden alleen de staart al lastig genoeg om af af te stellen
En die andere twee gyro's werken hetzelfde

Daar heb je de 3g niet voor nodig, daarmee kun je finetunen en heel specifiek dingen aanpassen

Succes!

De featheringshaft zat inderdaad niet goed vast, daarom heb ik ook niet meer gevlogen, ik ga hem nu loshalen smeren en met locktite vastzetten.

Wijs

En let met in elkaar zetten op dat je het druklager met out naar buiten installeert

Klopt, maar je hebt 3 delen.
Een schaal met out, de ring met lagers en een schaal met in

Ah goede daar heb ik niet naar gekeken, dan mag hij weer los gehaald worden, ik heb ze er in gedaan zoals ze er al in zaten, maar het kan natuurlijk zijn dat ze het er van het begin al verkeerd in hebben gezet.

Helaas is het USB connect setje nergens op voorraad, is er iemand in de omgeving groningen waarvan ik hem even mag gebruiken zodat ik mijn expo omhoog kan gooien?

Ik eet niet wat voor zender je hebt, maar je weet dat je OF in de zender expo geeft, OF in de 3g?

Anders gaat hij gekke dingen doen..

Je kan hem ook in plaats van de aangeraden 10 tot 12 graden aileron en elevator ook 8 tot 10 geven.
Moet je wel even het menutje weer opnieuw doorlopen, anders komt het niet goed..

Ik heb de standaard KDS zender, die bied geen Expo, daarom wou ik het dus instellen in de 3G zelf. Als je alleen de pitch aanpast, heeft dat toch een ander effect dan Expo?

Back