Vragen omtrent sim-vliegen

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door Daniel59, 8 okt 2016.

  1. Daniel59

    Daniel59

    Lid geworden:
    8 dec 2013
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Bellingwolde
    2 Vragen van een beginnende Sim vlieger.

    Hallo mede-forummers, ik heb 2 vragen aangaande het sim-vliegen.

    Vraag 1:

    Ik heb een tijd met Phoenix gevlogen, en ben nu overgestapt naar naar Windows FSX-SE op een laptop met win7 (loopt fantastisch). En nee, m'n Phoenix doe ik echt niet weg hoor!
    Deze FSX-SE sim loopt prima met een Saitek X52 joystick & throttle, zij het dat het aantal functies beperkt is. Aanwezige functies zijn: gas,x,y,z-as,flaps en views; andere functies kunnen hooguit via het keyboard geschakeld worden.

    Voor dat ik de stick had aangesloten, had ik op I-net gelezen om niet de bijgeleverde drivers van Saitek te gebruiken, maar de Windows-drivers te gebruiken, omdat er volgens zeggen een hoop trammelant zou zijn met de Saitek-drivers.
    Met de drivers van Saitek kun je de stick en throttle met al hun schakelaars programeren voor allerlei functies.

    Wat is hier nu wijsheid: blijven vliegen met win-drivers en beperkte functies, of de Saitek-drivers installeren met het risico op problemen maar ook met enorm veel mogelijke (programeerbare) functies ?

    Wie kan me hier meer over vertellen?


    Vraag 2:

    Buiten de geinstalleerde sim van Win FSX-SE zou ik ook het programma DFS (Dovetail Flight School) willen installeren; Ik ben nog steeds een beginner !
    DFS gebruikt een soortgelijke basis (niet DEZELFDE) als FSX; m.a.w. Zowel FSX ald DFS draaien volledig zelfstandig. Levert dit problemen op ?

    Graag Uw visie.
    Met vriendelijke groet,

    Daniel59.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2016

Deel Deze Pagina