Ik heb gisteren voor het eerst electro gevlogen. Toestel de Swift. Ging na een aantel vluchtjes aardig maar mis nog net wat vermogen.
Dit zijn de feiten:
5,5A vollast.
Spanning onbelast 9V.
Ingeschakeld met niet draaiende motor 8,5V.
Volgas 6,5V Zowel op de klemmen van de motor als op de accu gemeten.
Motor speed 300 met 1:5 vertraging en 8*6 prop
Accu 7 cellen Panasonic AAA
Vragen:
Kan een speed 300 meer dan 6,5V (5,5A) hebben? Ik bedoel dan de spanning belast.
Indien dat mogelijk is wat is dan te volgen weg
8 cellen AAA om bijvoorbeeld op 7,4V uit te komen. Of zakt in die configuratie de spanning per cel nog verder in elkaar omdat de AAA cellen dan nog meer stroom moeten leveren.
Ik heb ook nog een aantal van die groene N-500AR Sanyo cellen ongebruikt liggen. Kan ik deze misschien beter gebruiken. MAW houden die belast een veel hogere spanning overeind?
Hoet toestel wordt hiermee overigens qwel 35gr zwaarder.
Of moet ik naar een andere aandrijfoplossing zoeken?
Dit zijn de feiten:
5,5A vollast.
Spanning onbelast 9V.
Ingeschakeld met niet draaiende motor 8,5V.
Volgas 6,5V Zowel op de klemmen van de motor als op de accu gemeten.
Motor speed 300 met 1:5 vertraging en 8*6 prop
Accu 7 cellen Panasonic AAA
Vragen:
Kan een speed 300 meer dan 6,5V (5,5A) hebben? Ik bedoel dan de spanning belast.
Indien dat mogelijk is wat is dan te volgen weg
8 cellen AAA om bijvoorbeeld op 7,4V uit te komen. Of zakt in die configuratie de spanning per cel nog verder in elkaar omdat de AAA cellen dan nog meer stroom moeten leveren.
Ik heb ook nog een aantal van die groene N-500AR Sanyo cellen ongebruikt liggen. Kan ik deze misschien beter gebruiken. MAW houden die belast een veel hogere spanning overeind?
Hoet toestel wordt hiermee overigens qwel 35gr zwaarder.
Of moet ik naar een andere aandrijfoplossing zoeken?