vragen over duikboot maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo raalst

dit moet er allemaal in

>> batterij heb ik
>> ontvanger minimaal 3 kanalen (voor 2 servo's en 1 motor/speedcontroller)
>> ten minste 2 servo's (1 voor links/rechts en 1 voor omhoog/omlaag heb ik
>> snelheidscontroller (speedcontroller) voor de motor
>> motor heb ik
>> waterdicht gedeelte om dit allemaal in te stoppen, bijvoorbeeld
>> een stuk PVC buis met doppen of een grote pot met luchtdicht (plastic) deksel heb ik
>> waterdichte afsluitingen voor de motor-as en de stangen van de roeren.

romp heb ik

wouter

Hoi Wouter,

misschien is dit iets voor jou,kan je eventueel samen met je vader klaar maken.

zie link

shark

succes er mee

nou wouter,
een doorzetter ben je wel.

maar helaas gaat het toch niet uitpakken want :

minimaal 25 euro >> ontvanger minimaal 3 kanalen (voor 2 servo's en 1 motor/speedcontroller)
minimaal 20 euro >> ten minste 2 servo's (1 voor links/rechts en 1 voor omhoog/omlaag heb ik
minimaal 20 euro >> snelheidscontroller (speedcontroller) voor de motor
plm 12 euro >> waterdichte afsluitingen voor de motor-as en de stangen van de roeren.
minimaal 90 euro >> zender met batterijen moet er ook nog bij

totaal dus nog 167 euro te gaan.
en dan moet je 'm nog bouwen...

de shark van harrie kost plm 80 euro

echt, de meest haalbare optie is die 30 euro sparen voor die boot van graupner. of wachten tot je een
krantenwijk hebt...

he raalst

heb je niet goed gekeken op mijn bericht.

daat staat wat ik hal heb.
dus die prijzen tellen niet meer mee.
En ik denk dat een speedcontroler er niet persee in moet want dan laat ik heb maar de heletijd op de zelfde snelheid varen.

groetjes wouter

hallo raalst

ik heb nog een probleem.
Hoe moet ik het nou met het duiken doen.
Ik wou een er een met een duiktank

groetjes wouter

Hallo Wouter

Je leest het zelf niet goed,Ronald schrijft de materialen neer die je niet hebt,die je wel hebt staan er niet bij!
Een speedcontroller heb je niet nodig maar hoe wil je de motor dan wel schakelen?

Beste Wouter ,is het niet verstandig om te wachten tot wij 27 mei in Lelystad bij elkaar komen en daar eens rond ga kijken hoe e.e.a.gebouwd is want er zijn zoveel manieren van bouwen en maak voor die tijd een lijstje wat je nodig hebt ,er zal vast wel enkele duikbootbouwers bij zijn die nog wel wat spullen over hebben zoals ik zelf,en neem dan ook de spullen mee die je al hebt dan kunnen we gelijk kijken wat er van bruikbaar is.

Gr.Joop

hallo raalst

Hoe moet moet je beginnen om een duikboot te maken?
Hoe zit een duikboot in elkaar?

groetjes wouter

@Wouter,
lees je berichten eens goed en de andere topics over het bouwen van een boot.
Maar éérst, wát wil je voor boot bouwen!!
En dan eens verder gaan kijken.
Gan naar de bibliotheek en kijk wat ze daar voor boeken hebben.
En kom in Lelystad kijken.

Hein

Beste Hein

Ik wil het met een duikboot maken met een pvc buis van 7 cm doorsnee.
Ik heb er 2 meter van.
Ik kan helaas op die datum niet naar Lelystad komen.

groetjes wouter

@Wouter,
heb jij als 10 jarige al zo een volle agenda dat je nu al weet dat je niet kunt komen?
Ik weet nu niet wat ik op 27 mei 2007 zou kunnen doen.
Dus heb maar in mijn agende geschreven "Duikboot treffen Lelystad" op 27 mei 2007.
Moet je ook doen.
En dat wordt anders wel een lange duikboot hoor.
Zoek je eerst een model uit wat je wilt namaken en kijk dan naar het materiaal.
In een bibliotheek hebben ze zoveel boeken dat je ze kunt lenen.
Ook over duikboten.

Hein

beste hein

ik kan echt niet naar Lelystad omdat mijn moeder of vader mij ooo noch moeten brengen en die kunnen niet dus ik ook niet.
en mij gaat het erom hoe ik een duikboot zelf moet maken.

groetjes wouter

Hallo Piep,

kijk hier maar eens ;

subpirates

of de site van Lex waar op de hele bouwverslag opstaat van zijn walrus

of die van Joop.

of kijk eens op de duits site of forum`s

succes verder.

Kijk voor inspiratie eens naar de amerikaanse atoomonderzeeers. Neem google en type eens "submarine Ohio" of "submarine los angeles" vooral de tweede eeft veel weg van een regenbuis en is vrij simpel te maken met relatiewf goedkope middelen. Zeker een leuk project voor een ambitieuze beginner als jij.

Succes ermee.

Danny

PS: Je kunt de voor en achterzijdeden van deze boten makkelijk maken met PUR-schuim platen of balsa hout. Alleen wel goed insmeren met epoxy o.i.d. tegen indringen van water. Niet de meest profi-manier maar wel simpel en overzichtelijk.

Hoi Piep,

via de servo laat jij je duik en richtingen roeren beweging.
dus heb twee nodig.

Hallo Wouter,

Ik kijk zo af en toe eens naar dit draadje, en ik vraag me iets af. Realiseer je je wel dat je één van de moeilijkste vormen van radiio bestuurde modellen wilt gaan maken? En dat je, als ik het uit jouw vragen goed opmaak, weinig tot geen ervaring met modelbouw hebt? Op zich is jou doorzettingsvermogen toe te juichen, alleen ben ik bang dat je op een grote teleurstelling aanstuurt. Zelf een duikboot bouwen vanaf niets is niet zomaar te doen. Ik heb het zelf ook gedaan, maar zelfs met toendertijd meer dan 15 jaar modelbouwervaring in scheepsmodellen heb ik er ook drie (!!) jaar over gedaan.

Als ik je een goede raad mag geven, probeer eerst een een 'normale' boot, of wat Ronald al schreef, die kleine duikboot van Graupner voor € 30,=. Begrijp me goed, ik wil je niet ontmoedigen, maar je alleen voor een grote teleurstelling behoeden. Als je moet vragen hoe je een roer moet laten bewegen heb je gewoon te weinig ervaring voor een duikboot. Logisch, je bent nog jong, dolenthousiast, maar ook nog onervaring. Probeer eerst ervaring op te doen, kijk veel op shows, en lees alles wat je over duikboten kunt vinden. Dan zal het uiteindelijk heus wel lukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back