Welke eisen stel je aan het profiel? Zo zijn de volgende eisen slecht te combineren: Zoveel mogelijk lift bij een zo laag mogelijke snelheid en geschikt voor eenvoudige aerobatics Een en ander hangt ook af van de vleugelbelasting. Zo'n simpele PAF kist geen romp, zal ik maar zeggen) is relatief licht. Hierdoor kan makkelijker voor een symmetrisch profiel gekozen worden, waardoor de kist weer wat meer vlieg-mogelijkheden heeft.
In zijn algemeenheid vind ik het een onzinnig plan, om een groter model te willen bouwen en hiervoor dezelfde uitrusting (motor) te gaan gebruiken, terwijl je eigenlijk vermogen te kort komt. Ik zou de Husky voorzien van een sterkere motor en de huidige 45 met hydromount verkopen. Dit is de goedkoopste oplossing die het snelst te realiseren valt.
Goed idee van Hans. Bert, je hebt toch 300gram extra lood in de neus gestopt? Die kan je beter in motorgewicht omzetten. (Doet Hans ook altijd :lol: ) En als je dan geen Hydromount neemt, hoef je de zweefpiloten ook niet meer zo op te "heuen" omdat je niet zo graag lang stationair loopt met deze motor...... Wat je ook doet, ik zou graag aan het nieuwe resultaat willen hangen met mijn zwever.
Over de roerhevels inwendig, is dit misschien wat? Moet ook zelf wel te maken zijn? http://durantdirectdrive.com/id66.html