Er staat het een en ander geschreven in stickys maar die zijn al wat verouderd dus hieronder mijn probleem.
Ik heb de hele dag zitten figuurzagen om wat spantjes te maken en ik ben het helemaal zat.
De oplossing is dus CNC.
Technisch moet het niet zo'n probleem zijn voor me om het te bouwen, ik heb ook al meerdere schuimsnijders gebouwd maar die werken met simpele software.
Dus mijn eerste vraag:
Wat is nu de beste software om mee te beginnen.
Ik heb Rhino 4 geinstalleerd en straks Solidworks.
Rhino heb ik bekeken en ik snap er geen moer van.
Waarschijnlijk denk ik verkeerd maar dat in 4 schermen werken vind ik te onoverzichtelijk en hoe weet de software wat de maten moeten zijn?
Solidworks is volgens mij hetzelfde idee.
Dus... hoe kan ik het beste beginnen, is er ergens een tutorial?
Probleem 2:
Als ik de software eenmaal onder de knie denk te hebben dan stuur ik het wel even naar een Fablab of een kennis met een portaalfrees om te kijken of alles eruit komt zoals ik het hebben wil.
Maar als ik zelf een portaalfrees wil, wat is dan nu een aanrader?
Ik zie de Zoltar, de Tron en diverse gebouwde portaalfrezen.
Ik kan zelf niet handmatig frezen of draaien dus alle delen moeten verkrijgbaar zijn.
En het moet ook naderhand uit te breiden zijn naar een 3D frees.
GJ
Ik heb de hele dag zitten figuurzagen om wat spantjes te maken en ik ben het helemaal zat.
De oplossing is dus CNC.
Technisch moet het niet zo'n probleem zijn voor me om het te bouwen, ik heb ook al meerdere schuimsnijders gebouwd maar die werken met simpele software.
Dus mijn eerste vraag:
Wat is nu de beste software om mee te beginnen.
Ik heb Rhino 4 geinstalleerd en straks Solidworks.
Rhino heb ik bekeken en ik snap er geen moer van.
Waarschijnlijk denk ik verkeerd maar dat in 4 schermen werken vind ik te onoverzichtelijk en hoe weet de software wat de maten moeten zijn?
Solidworks is volgens mij hetzelfde idee.
Dus... hoe kan ik het beste beginnen, is er ergens een tutorial?
Probleem 2:
Als ik de software eenmaal onder de knie denk te hebben dan stuur ik het wel even naar een Fablab of een kennis met een portaalfrees om te kijken of alles eruit komt zoals ik het hebben wil.
Maar als ik zelf een portaalfrees wil, wat is dan nu een aanrader?
Ik zie de Zoltar, de Tron en diverse gebouwde portaalfrezen.
Ik kan zelf niet handmatig frezen of draaien dus alle delen moeten verkrijgbaar zijn.
En het moet ook naderhand uit te breiden zijn naar een 3D frees.
GJ