J
jos301
Guest
Hallo Mensen,
Ik wil graag beginnen met zweefvliegen en ook lid worden van een club.
Ik heb al rond gekeken op dit forum over info voor een goede startende zweefvlieger van een merk, dus niet zelf ontwerpen en bouwen. Met de zoek functie kwam ik niet verder. Ik heb daarom diverse sites afgezocht en heb nu twee startende modelen gevonden niet te groot met en zonder motor :
2 kanaals vliegers :
Graupner Der kleine RC-UHU +/- 50 Euro
Simprop SE3 Sport +/- 50 Euro
Maar ook wat duurdere 4 kanaals vliegers b.v.
Graupner Peso +/- 120 Euro
Graupner Cumulus 2000 +/- 140 Euro
Simprop ARF +/- 110 Euro
Met zender,ontvanger,accu, lader komt daar nog het nodige Euro's bij dat heb ik al begrepen.
Mijn vragen zijn hetvolgende :
- Maakt het voor de vlieg ervaring veel uit of je met een 2 of 4 kanaals met of zonder motor vliegt. Zeker als je nog moet oefenen.
- Is de overstap van 2 naar 4 kanaals moeilijk
- Vliegt een goedkoop vliegtuig (2 kanaals) minder makkelijk omhoog in termiek en zijn ze stevig genoeg als ze crashen ?
- Ben je met een goedkope 2 kanaal meer afhankelijk van goed vliegweer.
Alvast bedankt.
Groet,
Jos
Ik wil graag beginnen met zweefvliegen en ook lid worden van een club.
Ik heb al rond gekeken op dit forum over info voor een goede startende zweefvlieger van een merk, dus niet zelf ontwerpen en bouwen. Met de zoek functie kwam ik niet verder. Ik heb daarom diverse sites afgezocht en heb nu twee startende modelen gevonden niet te groot met en zonder motor :
2 kanaals vliegers :
Graupner Der kleine RC-UHU +/- 50 Euro
Simprop SE3 Sport +/- 50 Euro
Maar ook wat duurdere 4 kanaals vliegers b.v.
Graupner Peso +/- 120 Euro
Graupner Cumulus 2000 +/- 140 Euro
Simprop ARF +/- 110 Euro
Met zender,ontvanger,accu, lader komt daar nog het nodige Euro's bij dat heb ik al begrepen.
Mijn vragen zijn hetvolgende :
- Maakt het voor de vlieg ervaring veel uit of je met een 2 of 4 kanaals met of zonder motor vliegt. Zeker als je nog moet oefenen.
- Is de overstap van 2 naar 4 kanaals moeilijk
- Vliegt een goedkoop vliegtuig (2 kanaals) minder makkelijk omhoog in termiek en zijn ze stevig genoeg als ze crashen ?
- Ben je met een goedkope 2 kanaal meer afhankelijk van goed vliegweer.
Alvast bedankt.
Groet,
Jos