Vragen wat betrefd de aandrijving van een zwevertje.

ik heb een paar probleempjes:

Ik heb een nieuwe speed 400 van graupner gekocht en in laten lopen voor een tijdje.
Mijn nieuwe accu opgeladen ,
Mijn nieuwe snelheidsregelaar aangesloten op de ontvanger en de stekkers van de moter door de gaten gestoken (nog niet vast gesoldeert)

Maar nu mijn problemen :

In een laag toerental begint het motertje hevig te schudden(zonder prop) en maakt hij heel veel vonken , in een hoog toerental weinig tot geen vonken en geen geschut hoe kan dit?

Mijn propeller waar ik er nog 2 van had die op een 380 moter hadden gezeten kan heel makkelijk op en af de moteras hoe zet je dit vast ? Locktite? ik heb alleen blauwe locktite voor bouten 9gekocht op heli meeting)

Moet ik de moter na aankoop ook al olien? waarmee moet dit ? naaimachine olie?

Het motor geschud heb ik nog nooit echt last van gehad, en ik zouw niet weten waar dat door komt.

Je (gunter?) prop met rubber spinnertje kun je het beste vastzitten met een alu spinnertje.
Maar (tijdelijk) met een krimpkousje om de motor as heen kun je de oude rubbere spinner nog gebruiken. Mocht je perse een nieuw rubbere spinnertje willen kopen dan kan dat ook, bijvoorbeeld zoon setje van 6 van gws.

Nando

Spinners zijn niet van gws en niet van rubber..........
Het spinnertje is van plastic en het dopje van rubber.
Ik weet niet waar ze vandaan komen maar ze zaten bij mijn vorige "speelgoed " zwevertje.
Dat geschut heb ik ook nog nooit meegemaakt maar het lijkt alsof hij niet goed is uitgebalanceerd.
En kripkous past er niet meer tussen de prop gaat er niet makkelijk op maar de moter heeft zo veel kracht dat hij hem er gewoon af trekt.

het dopje zit er alleen om het schroefje wat de spinner aan de propeller vast zet te beschermen dus dat is onnodig. Ik heb wel geprobeerd : beetje locktit op het asje en dan de prop erop. dat blijft goed zitten alleen misschien beetje gevaarlijk als die tite het motertje inloopt :lol:

Back