Vreemd gedrag servo

Ik heb een nieuwe servo die erg vreemd gedrag heeft.

Stuur ik naar links, dan centreert hij niet meer, maar vertoont een afwijking naar rechts na loslaten van het stuur.
Stuur ik naar rechts, dan centreert hij niet meer, maar vertoont een afwijking naar links na loslaten van het stuur.

Haal ik de servo uit de auto, dan is het probleem verholpen en centreert hij wel netjes.
De hele stuurinrichting van de auto (Tamiya CC-01) loopt goed soepel.
Ik heb ook helaas geen andere servo liggen op het moment om in de CC-01 te testen om te kijken hoe die het doet.

Is er iemand hier die dit probleem herkent?

Hoe kan je dat zien als hij dr uit is? Misschien kijk u nie goed en centreerd hij ook nie als hij dr uit is. Lijkt me sterk verhaal als die dan wel centreerd

Oh ja, de servo hevel is de correcte inderdaad, deze is ook bij de bouw direct vervangen voor een aluminium variant

@DollarHobby, omdat ik de servo hevel er op laat zitten en gewoon zie dat die dan prima centreert vergeleken met wanneer die in de auto zit.

Een xc/cc-01 heeft sowieso nogal speling op de stuurinrichting...
Gaat de servo niet nét over zijn dode punt heen in uiterste standen?

Een xc/cc-01 heeft sowieso nogal speling op de stuurinrichting...
Gaat de servo niet nét over zijn dode punt heen in uiterste standen?
Zal nog even verder spelen met de end-points, heb deze al van 120 naar 80 gezet om ervoor te zorgen dat de servo geen herrie meer maakte bij volledig sturen.

Servo niet sterk genoeg?
Een 18kg servo lijkt me sterk genoeg voor een CC-01 :)

End points nog veel verder moeten terugschroeven naar 65%.
De CC-01 heeft voor zover ik zie nog steeds volledige stuuruitslag en de servo centreert nu tenminste ook netjes.

Ik wist dat de CC-01 niet bekend stond om zijn goede stuurinrichting, maar zo weinig stuuruitslag... :P

Ik heb hetzelfde met een 9kg servo. Kunststof tandwielen en waarschijnlijk intern dol gedraaid en mist ie af en toe een paar tandjes. Wat ook nog zou kunnen is vocht in de servo en hij onder druk niet meer goed werk door bijvoorbeeld een massa probleem. Het gaat om een standaard maverick servo. Ik denk dat wanneer ik een standaard 3003 servo monteer voor nood dat het over is.

Back