Vreemd probleem... Throttle hold geeft soms full power

Een vriend van, me die niet op het forum zit, heeft een heel vreemd probleem.

Laatst gingen we vliegen met een KDS450 van hem en plots in de lucht viel de power weg, je hoorde het toerental droppen en de servo's reageerden niet meer terwijl hij op korte afstand normaal aan het hoveren was.

Dan na nazicht eens de heli opnieuw gestart en alles reageert normaal, echter wanneer je soms de throttle hold aanzet gaat deze plots volgas draaien! Wanneer je de hold afzet en de stick in normal mode naar 0 brengt, verandert dit niets aan het toerental. Je moet de lipo dus uittrekken.

Levensgevaarlijk dus.

Ik dacht eerst dat het de ESC evt was die plots gewoon volgas begon te geven. Dan de ESC is vervangen maar dit geeft hetzelfde resultaat.

De zenderinstellingen op de DX8 zijn NIET gewijzigd en stonden goed. (plus dat zou niet verklaren waarom de hold soms wel werkt en soms gewoon vol gas geeft)

Iemand een idee? Kan dit aan de ontvanger liggen? Of scheelt er toch iets met de zender? Met de zender vliegen zijn andere modellen perfect zoals het hoort.

Frommel eens eens servo in kanaal 3, en stop de regelaar (zonder aangesloten motor!!) in een ander kanaal, maakt niet uit wat

Kijk eens waar de servo staat als de op volgas, en op 0 gas

Als je dat weet, zet dan de zender eens uit zonder de heli uit te zetten.
De ontvanger gaat dan naar fail safe, kan makkelijk dat de ontvanger zijn verbinding kwijt is en in fail safe schiet.
Velen vergeten deze in te stellen

Waarom de ontvanger verbinding verliest, geen idee, kan zoveel zijn..
Van range check modus op de zender tot statische electriciteit

Als de throttle-hold niet werkt, doet de idle-up/idle schakelaar het dan ook niet meer?
Dit vraag ik, omdat ik lees dat de accu bij vol toerental moet worden losgetrokken?

Als je de hely optoert in idle, dan kan je ook de hely aftoeren in idle! (werkt dat ook niet?)

En zoals Student schrijft, controleer de failsave. als deze staat ingesteld als servostand behouden bij ontvangstverlies, is ook niet helemaal zoals het hoort.

Misschien is de zender in het begin wel niet voor 100% goed ingesteld en ondervindt je nu problemen

Mvg. Richard

o ja, nog een hele korte check om te zien of het uit je zender vandaan komt:
de dx8 heeft volgens mij een servo monitor menutje
hierin kun je per kanaal zien hoeveel de zender de servo uit wil sturen.

Zie je in hold een grote uitslag op kanaal 3, zit er in de zender iets niet goed.

Ik bekijk het even met hem. Alvast bedankt voor de reacties.

Ik vind het ook een vreemd probleem en wou zelf eigenlijk wel weten waaraan het kon liggen dus daarom vroeg ik het even zelf. Zal het er met hem is over hebben en eens testen. Het is dus letterlijk als volgt: normal mode, dus geen idle up, hele beetje optoeren met de gasstick, hold erop, motor gaat volgas, je zet hold weer af, blijft volledig draaien, je zet gasstick dicht, blijft volledig draaien, ...

Heel erg vreemd allemaal.

Back