gisteren zo ongeveer mijn vingers gekneusd van het starten van mijn Trex700N.
Eerst leek er geen brandstof in de motor te komen, vervolgens dachten we dat de gloeiplug defect was. Maar uiteindelijk bleek ik kwart gas te moeten geven in normal mode.
Na inspectie van de throttle servo bleek in stick down en/of throttle hold de carburateur compleet dicht stond en met throttle cut drukte de servo meteen tegen de limiet van de gasschuif.
Vervolgens servo hevel los, 1 of 2 tandjes opgeschoven en alles klopte weer. Wel beetje trim aan moeten passen voor stationair stand maar begin en eindpunt klopte.
Nu vraag ik mij af waardoor dit plotseling kan komen. Zondag had ik er geen problemen mee, gisteravond opeens andere gasstand???
Kan de center van een servo verlopen? asje slippen? tandjes overspringen?
De gasservo is een Align DS620 en de zender is een Futaba T8FG.
Eerst leek er geen brandstof in de motor te komen, vervolgens dachten we dat de gloeiplug defect was. Maar uiteindelijk bleek ik kwart gas te moeten geven in normal mode.
Na inspectie van de throttle servo bleek in stick down en/of throttle hold de carburateur compleet dicht stond en met throttle cut drukte de servo meteen tegen de limiet van de gasschuif.
Vervolgens servo hevel los, 1 of 2 tandjes opgeschoven en alles klopte weer. Wel beetje trim aan moeten passen voor stationair stand maar begin en eindpunt klopte.
Nu vraag ik mij af waardoor dit plotseling kan komen. Zondag had ik er geen problemen mee, gisteravond opeens andere gasstand???
Kan de center van een servo verlopen? asje slippen? tandjes overspringen?
De gasservo is een Align DS620 en de zender is een Futaba T8FG.