Vrijloop differentieel.

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Robert K, 8 sep 2004.

  1. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Beste RCers

    zo als jullie al weten rijd ik met de schumacher mission 2
    nu heb ik daar laatst een vrijloopdifferentieel voor gekocht.
    nu heb ik daar 1 avondje mee gereden en toen ik mijn auto schoon aan het maken was kwamen er ineens pinnetjes uitgevallen 8O
    due ik heb die toen heel voorzichtig en secuur terug geplaatst, maar het mocht niet baten mijn vrijloop differentieel was niet meer. :cry:

    ik dus terug naar mijn winkel en nu zijn ze met schumacher in discussie (het eerste bericht was positief). maar ik wou natuurlijk weten hoe dit komt.
    het blijkt dat je je vrijloop differntiel beter niet uitelkaar kunt halen.
    en als je dan toch je 2 één weg lagers wilt vervangen moet je ze heel voorzichtig terug monteren. wnat bij het minste geringste schieten de pinnetjes al los.

    nu heb ik deze post puur gemaakt om jullie te informeren. en jullie te behoeden voor wat mij is gebeurd. nu zal het bij mij wel goed aflopen want waarcshijnlijk krijg ik een volledig nieuw differentieel.

    maar jongens pas dus op met je vrijloopdiff. haal hem niet uitlekaar als het niet moet, en als je je beide lagers vervangt doe het dan voorzichtig !!!

    Groet Robo
     
  2. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Bij Schumacher zijn ze zeker niet kinderachtig en lossen dit vaak zonder probleem op.
    Het kan natuurlijk ook je eigen fout zijn dat je vrijloop lager niet meer werkt, doordat je per ongeluk de pinnetjes hebt los gemaakt.
    Kijk anders eens of de afstandhouders tussen de pinnetjes niet kapot zijn.
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik heb het differentieel ingeleverd bij mijn winkel en deze stuurt het op naar schumacher, en daarvoor krijg ik een nieuwe (waarschijnljik) terug.
    maar ik heb er niks vreemds mee gedaan. enkel 1 avnond mee gereden en geen klappen op mijn aandrijfing gehad.
    kortom gewoon gehandeld

    toen ik keek lagen de pinnetjes scheef en er miste een miniscul onderdeeltje wat de pinnetjes hoort vast te houden.

    maar goed jullie horen er nog over, deze topic is vooral om mensen te waarschuwen!

    Groet Robo
     
  4. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Hoe bedoel je uit elkaar halen?

    Ik ken alleen de Asso TC3 en Xray one-ways en daar kun je alleen de outdrives uit halen.

    Outdrives eruit, schoonspoelen met remmenreiniger en olieën met one-way olie.
    (Oa. Serpent heeft deze)
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    jah je kunt je left en right output los halen. en daar zit ook je éénweg's lager in en daar is er 1 kapot gegaan bij mij..
    nu werd mij verteld door de leverancier van schumacher dat je ze eigenlijk niet uieen mag halen, en als je het dan toch doet dat je ze HEEL voorzichtig weer terug plaatst.
    maar goed ik zal nog even na vragen bij de leverenacier hoe je die lagers moet reinigen

    Groet Robo
     

Deel Deze Pagina