Vstabi probleempje. (eigen leven)

Ik heb mijn Vstabi met losse sensor naar 5 geupdate en dat vliegt zonder problemen.
Ik heb daarna mijn nieuwe mini Vstabi geupdate naar 5Pro en vandaag geprobeerd.
Net voordat de heli los ging komen van de grond kantelde de heli naar links. Meteen gas eraf, pitch terug en niets gebeurd.
De gain op de kop wat verhoogd en weer geprobeerd. En zie daar, mooie hover. Hehe en nu vliegen. dacht ik. stukje van me afgevlogen en heli trok ineens naar links (rol) en wisselde dat af met nick voorwaarts. Terugsturen reageerde de heli gelukkig op. Heli teruggehaald tot wat dichterbij en wat lager, gas eraf en "rustig" neergezet. (was mijn shirt nu nat van de regen of het angstzweet?)

Vstabi zit goed vast, kabels kunnen niet trillen (zitten aan frame vast met bandje), vstabi geeft aan dat er weinig trilling was, swash is met leveler getrimmt (boven/midden/onder overal vlakke swashplate)
Heb geen idee waar ik moet zoeken.
Heb voor de instellingen de presets aangehouden en de gain van de kop ingesteld zoals in de set up staat.

Waar moet ik het eigen leven probleem van de NIEUWE mini V zoeken?

Laatst bewerkt:
Heb je de logs al bekeken?
Als je deze exporteerd staat er ineens veeeeel meer in dan dat je van het scherm kunt lezen. (kwam ik pas laat achter).
En het Vstabi forum is echt heel snel in reacties van Mikado zelf.

Dus Logs bekijken, exporteren en eventueel op het furom plaatsen.

Qua montage lijk je alles goed gedaan te hebben.
Maar dat wist je zelf ook al..

Nog één ding.
Zijn je servo hevels nog OK? Ook onder belasting
Ik had mijn tandjes BINNENIN de servo hevel een tikkie gestripped.
Hierdoor kon hij slippen met de raarste gevolgen.

Ok Walter, dat zal ik dan gaan doen.
Ik wist niet dat je dan meer ziet dan in het normale programma.

De servo's en de hevels zijn nieuw. Ik heb de servohevels van Mikado, die iets langere zwarte. De hevel die bij de servo zit is te kort. Mikado heeft daarvoor deze in shop.

Maar goed, ook bij een nieuw product kan wat mis zijn, ik zal het dus toch even checken.

Als je hebt geupgrade naar V5 dan moet je een aantal resets doen , dat staat precies op het v-stabi forum, hier : Upgrade auf V5 Pro - Parameter umstellen | VStabi

--------------------------------------------
Upgrade auf V5 Pro - Parameter umstellen

Wir haben bei der V5 Pro auch Wert darauf gelegt einen Umstieg von V4 / V5 Express möglichst leicht zu gestalten. Von daher sind es - korrekte Justage in V4 / V5 Express vorausgesetzt - nur wenige Punkte die beachtet werden müssen:

Man geht zum Umstellen nach V5 Pro wie folgend vor:
- Online Firmware Update machen (Bitte den Sensor dabei angesteckt lassen)
- Reset der Taumelscheibeneinstellungen im Expert
- Reset der Heckrotoreinstellungen im Expert, Scaler ggf. Nullpitch neu lernen
- Setzen der Empfindlichkeiten gemäß Empfehlungen als Startwert
- Erhöhen des Cyclic Ring (wurde neu designed), man kann etwa 10...15 Punkte (gegenüber 4.0) nun mehr geben (Setup Taumelscheibe, Expert)
- Kopieren auf alle Bänke
Natürlich dann bitte nochmals zur Kontrolle alle Tabs durchsehen und den obligatorischen Laufrichtungscheck machen.

--------------------------------------------

Bas
ps.
Dat je snel antwoord krijgt op het v-stabi forum klopt inderdaad, ongelooflijk, gisteravond rond 22uur kreeg ik binnen 10minuten een antwoord van Rainer.
Momenteel heb ik namelijk ook een probleem met v-stabi op de logo400 en bezig om dat weg te krijgen; als ik vooruit vlieg en pitch-stoten geef dan nick'ed hij achterover. Met terugbrengen van de gain is het lichtelijk beter geworden.
Dus ben nu ook aan het zoeken naar de oorzaak ...

Nou, het was dus duidelijk de nieuwe linker-rol-servo.
"op het droge" was er niets vreemds aan de servo(uitslag) te zien.
Een clublid heeft eens een probleem gehad, liggen klooien aan vanalles wat niet hielp, en uiteindelijk een andere servo gezet waarna alles OK was. Dus Fons, bedankt voor de tip, heeft me veel werk en uitzoekwerk bespaard.
Het hoeft dus niet altijd aan de Vstabi te liggen.
Conclusie: de kwaliteitscontrole van Vstabi is beter dan die van futaba.

sorry voor het vervuilen van dit topic .
maar ec135 had even een vraag was het geld al ontvangen en heb je het pakje al verzonden zoja dan hoor ik dat graag .
heb al een paar keer gereageerd via de mail maar krijg geen respons.

vrg peter uit steenwijk

petero, ja het is binnen (na de afgesproken datum) en ja het pakje wordt verzonden zoals ik je gemaild heb en gereageerd heb in mijn advertentie.

Back