VStabi V4 Video 'Teaser'

Discussie in 'Flybarless' gestart door Jurrien Saelens, 4 apr 2009.

  1. Er staat nu een kleine video 'Teaser' op de VStabi website. Daarin zie je de beginjaren en ook de nieuwe GUI van V4.

    VStabi Homepage

    Groeten,

    Jurrien.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 apr 2009
  2. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Gaaf Jurrien,

    Hopelijk komt V4 snel uit!

    Gr. Bas
     
  3. nwolsink

    nwolsink Guest

    Ik heb ze gebeld en ze zeiden aankomende week
     
  4. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Wat hebben duitsers met teasers de laatste tijd toch...:-D
     
  5. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Veel USA klanten ;)
     
  6. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ken niet wachten:sleepy:
     
  7. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Cool dat ze jou hoofd ook in het filmpje geplakt hebben!
    Hoe heb je dat eigenlijk voor elkaar gekregen dat je testpiloot bent?

    Mijn vibe vandaag ook nog weer even gevlogen, motor nu 6 tankjes ingelopen dus wacht nu eigenlijk op de V4 voor ik er verder mee ga.

    Groeten,
    Tjerk
     
  8. Zoals je kan zien in het filmpje zit er ook een autotrim functie in. Normaal is het trimmen van een flybarless heli een rotklusje daar je de trims van de zender niet kan gebruiken. Je moet dan telkens landen en de gyro trims aanpassen.

    Bij V4 moet je gewoon het toestel aanzetten met max pos pitch (om in trim mode te komen) en dan 1 minuut zweven en zo weinig mogelijk te sturen. Dan landen en de trims staan perfect.
     
  9. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Jurrien gebruik je nog verschillende modes? heb van Henseleit begrepen dat 1 modus alles dekt!! zowel in de hoover als 3D vliegen, klopt dat in jouw geval ook?

    Gr,

    Mario
     
  10. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    jongens , hoe moet ik dit zien ? als je hype, teasers , bling etc er even afdenkt , wat is dit v4 gebeuren dan , iets heel nieuws qua werking , of alleen qua gebruikersvriendelijkheid ?
    zet dit concurerende flybarless systemen op achterstand ?

    mvg ferry
     
  11. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Het is gewoon een stuk simpeler om af te stellen. 1 vliegmode, geen classic ultra meer etc. ( Kunt natuurlijk wel normal i1 en i2 anders instellen )

    Daarbij schijnt het ook alle 'gekke' verschijnselen bij 3.6 te laten verdwijnen. Een staart die goed strak staat zonder ingewikkelde waardes. Geen blowouts, minder kans op oscillaties etc.

    Hoe het staat qua concurrentie is lastig te zeggen aangezien er meerdere met een update komen en ik tot nu toe alleen met stabi kort heb gevlogen.

    Het blijft gewoon stabi alleen dus een stapje verder. Geen videoband dvd sprong. Update zou ook maar rond de 20 euro kosten.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  12. Mijn ervaring is wel anders, ik vind het echt wel een groot verschil tussen 3.6 en V4. Het is makkelijker in gebruik met oa de autotrim, maar het grote verschil zit 'm in de vliegeigenschappen. Vooral op de cyclic vind ik V4 een enorme verbetering. De staart is ook iets beter.

    >heb van Henseleit begrepen dat 1 modus alles dekt!! zowel in de hoover als 3D vliegen, klopt dat in jouw geval ook?

    Er zijn nog steeds vier banken die je compleet anders kan instellen, voor het testen was dit handig. Maar nu vlieg ik eigenlijk enkel nog met één set parameters. Maar als je echt hoverfiguren wil doen zou ik daar toch een extra bank voorzien, al was het maar de expo instellingen.

    Er zijn 2 modes; trimflight en gewoon vliegen dus.

    Er zit ook een optimizer in die tijdens het 3D vliegen de parameters optimaliseert. Dit verschil merk je dus echt, na 2 vluchten merk je dat het systeem optimaal vliegt. Als je andere blades monteert gaat die optimizer weer aan het werk.
     
  13. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    dus buiten de evt. expo en minder pitch heeft een extra bank geen nut om de heli nog strakker in de hoover te krijgen? ik bedoel dus een instelling die duidelijk beter/strakker hooverd maar die dan het vlieggedrag negatief beïnvloed.
     
  14. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Ik heb alleen ervaring met 3.6 maar in welke zin is cyclic veel beter? Betere stops ?

    Die optimizer klinkt :x-mas::D
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2009
  15. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Hoe zit het met de koop van een V-Stabi,
    kun je die nu gewoon kopen en dan upgrade naar 4,
    of is er ook daadwerkelijk een hardware verschil in 4,
    en kun je dus beter wachten totdat hij te koop is als versie 4?
     
  16. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Naar mijn weten is V4 puur software matig. HW blijft exact hetzelfde.
     
  17. Ja dat klopt, eventueel de wendbaarheid zou je eventueel ook kunnen verlagen. Er zijn trouwens niet zo heel veel parameters meer in V4.

    V4 is vooral beter bij tic-tocs, piro tic-tocs, london eye, reverse london eye, big ben, ...

    Andere figuren zoals loops, piro loops, globes, funnels, piro funnels gingen ook al zeer goed in V3.6.
     
  18. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Dit waren ook mijn bevindingen, was niks op aan te merken in V3.6! Dusss :roll:

    Is er al een officiele launchdate bekend?
    We gaan het meemaken.

    Groenten,
    Tjerk ;)
     
  19. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Volgens de Duitse forums moet hij deze week leverbaar worden.
     
  20. :) :) :)

    Je zal het goed vinden, ik heb niemand op het betaforum gezien die het niet goed vond.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 apr 2009

Deel Deze Pagina