Vstabi ??

Hallo Forumleden..

Ik heb de miniVstabi op mijn Trex 700 geplaatst.
Ik heb volgens mij ook alles goed geprogrameerd... Ook de juiste plaats voor de vstabi ingestelt...draden naar achter en label omhoog en
goed aangevinkt in de software.

Toch lijkt hij naar voren en naar achteren andersom een correctie te maken,terwijl het zijwaarts duidelijk te zien goed gaat.
Wat zou het kunnen zijn??

A. Het is gezichtsbedrog ~)
B. Toch wat verkeerd aangeloten (kabeltje?)
C. Programeerfoutje?

Iemand een idee??

Groet Jan

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat verder alles goed werkt? Ook positief/negatief pitch?

Heb je een foto van je setup? Align werkt (vaak) met trailing edge aansturing, Mikado met leading edge aansturing. Je kan het goed krijgen, maar het geeft wel erg veel verwarring. Mogelijk zou je je bladhouder moeten omdraaien, om alles goed werkend te krijgen.

Vriendelijke groeten,
Aldert

Hij reageert goed op de zender..
Voor -achter- links- rechts
Ook de pitch hoog-laag is ok..
.......,,,,,..............................
Dan zouden de servo`s toch goed moeten staan?

servo 2 en 3 omwisselen al geprobeerd?
Kun je misschien ook even je .vbr bestand uploaden, dan kunnen we daar ook even naar kijken...

Tim

Weet je zeker dat verder alles goed werkt? Ook positief/negatief pitch?

Heb je een foto van je setup? Align werkt (vaak) met trailing edge aansturing, Mikado met leading edge aansturing. Je kan het goed krijgen, maar het geeft wel erg veel verwarring. Mogelijk zou je je bladhouder moeten omdraaien, om alles goed werkend te krijgen.

Vriendelijke groeten,
Aldert

De flybarless koppen zijn gewoon leading edge hoor..;)

Aan topicstarter, heb je zeker weten de richtingen in de zender ook goed gezet in het calibratie menu van de vbar? dus dus duwen tegen bv de elevator stick moet ook Pull zijn, en niet Push.. dan gaat t ook fout. zelfde met rudder, collective en de aileron.

De flybarless koppen zijn gewoon leading edge hoor..;)

Aan topicstarter, heb je zeker weten de richtingen in de zender ook goed gezet in het calibratie menu van de vbar? dus dus duwen tegen bv de elevator stick moet ook Pull zijn, en niet Push.. dan gaat t ook fout. zelfde met rudder, collective en de aileron.

Daar zal ik ook naar kijken,ergens klopt er iets niet maar
het zal goedkomen met alle hulp :)

Welnu :))

Het is gelukt !! Servo 2 en 3 wisselen en servo`s reversen in de software en zender... Hoe weet ik niet eens precies meer maar ik ben net zolang gaan "pielen"tot het goed was..
Thanks voor de Tips..

Grtz Jan

komt het nog wel allemaal overeen met de setup stappen en de calibratie van de TX?
Want volgens mij hangen daar ook de richtingen van torque precomp en dergelijke aan vast.
Als jij nu bijvoorbeeld stilstaand op de werkbank pitch omhoog geeft. kantelt dan je swash een klein beetje naar voor of naar achter?

komt het nog wel allemaal overeen met de setup stappen en de calibratie van de TX?
Want volgens mij hangen daar ook de richtingen van torque precomp en dergelijke aan vast.
Als jij nu bijvoorbeeld stilstaand op de werkbank pitch omhoog geeft. kantelt dan je swash een klein beetje naar voor of naar achter?

Bij volle pitch kantelt hij beetje naar voren...
Nu maar hopen dat dat ok is ;)
Ik hoor het graag ...

Bij volle (positieve) pitch heeft de heli de neiging om de neus op te trekken, dus een correctie naar voren is correct.

Tim

Bij volle (positieve) pitch heeft de heli de neiging om de neus op te trekken, dus een correctie naar voren is correct.

Tim

Das mooi :)
Al laat ik hem voor die de lucht ingaat nog wel even checken door een vd
3D helifreakz.. Het was n.l al een keer misgegaan :rolleyes:

Bedankt voor alle info..Zo als het er nu uitziet werkt alles naar behoren..
En dat is wel prettig gevoel :D

Back