Vtol X35

zeer mooi om te zien. Geweldig wat je hier allemaal maakt.

Verplaatst het model nu zoveel lucht, dat de deur achter je daarom beweegt?

Op hoeveel procent throttle lopen de EDF's nu? Want ik ben een geheel ander geluid van een EDF op volle toeren gewend dan wat ik in de video hoor

Ah die deur was mij nog niet opgevallen, grappig:) de 2x90mm 6s zijn op dit moment begrenst op 78% in de kk2.1. Max throttle. In de zender op max 65% throttle. Maar ik hover op ongeveer 50%. Maar het klopt half vermogen ongeveer. Met de vleugels/glasmat en 4 extra servo's zal het gewicht wel wat toenemen maar niet schrikbarend. Ik hoop onder een vlieggewicht van 3,7kg te blijven:)

Ik ben een tijdje verder en heb de x35 geglassed en in de Jepe grondlak gezet. Ondertussen ben ik op een andere forum druk bezig met het ontwikkelen van een betere flightcontroller. Ik gebruik nu de pixhawk gecombineerd met de Kk2.1 hc OAV. Het resultaat mag er wezen. Deze week staat in het teken van het bouwen van de vleugels. :) verder Vandaag een spannende dag. We gaan mijn solidworks vliegtuig lasercutten. depron is toch niet helemaal te oplossing. Het weegt niks en dat is mooi maar helaas niet geschikt om het toestel met de bungee launch af te schieten.

Bijlagen

• image.png
    image.png
    516,3 KB · Weergaven: 147
Goede opmerking, klopt. Helaas heb ik voor een 6S versie geen luxe op lang te vliegen. Ik heb totaal 2minuten hover tijd. Nu die bungy launch. Ik wou hem de eerste keer afschieten en verticaal laten landen. Maar ik denk dat vertical take off met een normale landing ook mogelijk word:)

Uiterlijk speelt stiekum een kleine rol, na een aantal testjes blijkt dat de edf's genoeg druk leveren dus ga ik het oppervlak nog een keer schuren en daarna met een mooiere kleur JSF grijs spuiten/verven. Kost wel iets extra gewicht maar ik zit nog ruim onder mijn max vlieggewicht..vliegtuig voor dit formaat met accu's heb ik begroot op max 3,9..iedere 100 gram meer gaat het ten koste van mijn vliegtijd.

Bijlagen

• image.jpeg
    image.jpeg
    114,7 KB · Weergaven: 158
Mooi!
Hoe groot wordt de tweede versie? Zou balsa daarvoor nog sterk genoeg zijn? Scheelt weer in gewicht t.o.v. triplex....

Back