Vuurtoren

• Topicstarter Topicstarter Vuurtorenbouwertje
  • Startdatum Startdatum
Das mooi en en er kloppen twee maten op mijn tekening niet. ('k moest ze nog met *pi* vermenigvuldigen :()

Ohw ja en dit wordt misschien mijn laatste vraag over het lichaam :P hoe kan je de lijntjes D1 en D2 rond krijgen. (een passer van 3,5 meter lijkt mij niet het idee, of bestaan die dingen echt?)

Als passer kun je een touw of lange lat gebruiken. Aan de ene kant vastmaken met een spijker of duimspijker, aan de andere kant een potloodje.

Neeeee waarom kan ik niet zoiets simpels bedenken. :? maar ik ga het nu allemaal uittekenen een een klein modeletje maken.

Ik overweeg om op mijn vuurtoren 3 fresnellenzen te zetten alleen kan ik niet vinden waar je die kan kopen en hoe duur ze zijn.
Weet iemand raad?

Fresnel lenzen (waar je wat aan hebt) worden gebruikt in de professionele verlichtings-wereld (b.v. de theater-verlichting) in spotlight's ..... ik schat dat dit soort lensje snel € 30,- tot € 50,-- per stuk kosten (kleintjes voor 500W spotjes) ...

Low-cost fresnel lens .... opplak "optiek" voor op de achterruit om een breder zicht te hebben, wat ze kosten geen idee, moet je maar eens bij een automaterialen zaak (als b.v. Halfords) vragen ...... maar of die een juiste kromming hebben voor een vuurtoren licht ????

Back