Ik weet niet hoe het jullie vergaat met de mogelijkheid om te kunnen zweven de laatste 8 weken? Hier in het zuiden heb ik op mijn windmeter alleen nog maar windkrachten tussen de 3 en 4 baufort gehad. Als je dan naar het open veld gaat is het meestal nog meer.
Als het regend heb ik er vrede mee dat er niet gevlogen kan worden.
Voor een beedje kou ben ik niet bang en ga ik vliegen!!
Maar het is ronduit frustrerend indien het mooi weer is, met lekkere temperaturen, maar met een wind waarbij al mijn zwevers achteruit vliegen.
Stelling/optie:
- Ik heb groot gelijk en moet zuinig zijn op mijn zwevers...vette pech.
-Ik ben een schijterd en moet gewoon het risico lopen.....
- Ik moet " andere" zwevers gaan aanschaffen die bij deze wind WEL goed vliegen
- ik moet bij Raymond in de wijk gaan wonen en gezellig met hem gaan hellingvliegen.
Bij optie 1 kan ik beter indoor gaan vliegen hetgeen automatisch leidt tot optie 3
Optie 4 is geen haalbare kaart ondanks dat Raymond een sympathieke kerel is.
Je zult ook zien als ik daar ga wonen dat er dan alleen maar oostenwind is en dat wil ik hem niet aandoen
Optie 2 leidt automatisch tot optie 3 dus kan ik beter optie 2 overslaan.
In alle gevallen kom ik op optie 3 uit dus moet ik bij mijn mede form-leden gaan raadplegen
(W)elke zwever voor (W)elk weer??
Ik hoop dat dit tot leuke discussies en adviezen gaat leiden.
DUS WAT MOET IK DOEN en/of WELKE ZWEVER HEB IK NODIG bij meer dan 3 a 4 Baufort.
Willem P
Als het regend heb ik er vrede mee dat er niet gevlogen kan worden.
Voor een beedje kou ben ik niet bang en ga ik vliegen!!
Maar het is ronduit frustrerend indien het mooi weer is, met lekkere temperaturen, maar met een wind waarbij al mijn zwevers achteruit vliegen.
Stelling/optie:
- Ik heb groot gelijk en moet zuinig zijn op mijn zwevers...vette pech.
-Ik ben een schijterd en moet gewoon het risico lopen.....
- Ik moet " andere" zwevers gaan aanschaffen die bij deze wind WEL goed vliegen
- ik moet bij Raymond in de wijk gaan wonen en gezellig met hem gaan hellingvliegen.
Bij optie 1 kan ik beter indoor gaan vliegen hetgeen automatisch leidt tot optie 3
Optie 4 is geen haalbare kaart ondanks dat Raymond een sympathieke kerel is.
Je zult ook zien als ik daar ga wonen dat er dan alleen maar oostenwind is en dat wil ik hem niet aandoen
Optie 2 leidt automatisch tot optie 3 dus kan ik beter optie 2 overslaan.
In alle gevallen kom ik op optie 3 uit dus moet ik bij mijn mede form-leden gaan raadplegen
(W)elke zwever voor (W)elk weer??
Ik hoop dat dit tot leuke discussies en adviezen gaat leiden.
DUS WAT MOET IK DOEN en/of WELKE ZWEVER HEB IK NODIG bij meer dan 3 a 4 Baufort.
Willem P
Laatst bewerkt: