(W)elke zwever voor (W)elk weer ????

Bedankt. Dat heb ik ook meteen gedaan. Alles eruit gehaald op het veld en nu ligt alles lekker uit te drogen. Niks was echt nat omdat ik alles aan de zijkanten heb gemonteerd behalve de accu. Ik weet dat alles werkt omdat ik per ongeluk op de gas handel kwam te toen ging ze naar het midden van de slot. Gelukkug is de antenna gatje by mij dicht omdat ik 2.4GHz vlieg.

Vervelend bij pittige wind is ook, dat zelfs als de thermiek niet verwaait, een thermiekbel (met jouw toestel erin) ook nogal hard wegwaait. Meer dan twee cirkels kan je dan vaak niet maken voor je hem terug moet gaan sturen. S-sen tegen de wind in wil soms wel lukken als alternatief.
En een landing bij veel wind is altijd riskant, inderdaad is het dan wel fijn om ailerons te hebben.

Fotor: ailerons plus hoogte is ook 2-kanaals hoor...

Het was vanavond prima vlieg weer maar nu moest ik boodschappen doen omdat er morgen geen tijd voor is en WAAROM??

Morgen is het heel de dag groot groot feest op fliegveld SEPPE hier in HOEVEN.
Van af 900h groot spectakel met veel oude en nieuwe toestellen. Diverse stuntteams zullen hun kunsten vertonen. Je snapt wel dat ik morgen geen tijd heb voor boodschappen.

Dus allemaal deze kant op

Jammer Rishi het komt van zelf met vallen en opstaan, de volhouder wint

Het typische is dat een crash altijd tijdens een LAATSTE vlucht plaats vindt, je leest dat telkens weer hoe zou dat nou komen

Laatst bewerkt:
Back