Waar brandstof voor een dieselmotor kopen?

Hoi,

Ik wil op een OS max .40LA een Dieselkop eropzetten. Maar hoe duur zijn ze ongeveer? Ik heb naar davis gemailt en kreeg dit terug --->

Hello Kelvin,
I will forward your email to one of our sales people on January 5th. They are all currently at a conference.

Regards,
Cheryl Smith
Davis Diesel

Ik snap eigenlijk niet wat ze hiermee bedoelen, ik ben geen kei in engels :wink: .

Dus mijn hoofdvraag is ----> Hoe duur is een dieselkop voor een OS .40 LA

Gr. Kelvin

De vertaling is als volgt:

Hallo Kelvin,

Ik zal jou e-mailtje op 5 januari doorgeven aan één van onze verkoop mensen. Op dit moment zijn ze allemaal naar een conferentie.

Groeten,
Cheryl Smith
Davis Diesel.

Dat van die invoertax kan je omzeilen door op de vrachtbrief "Spare Parts" te laten vermelden door de firma waaraan je hebt besteld (in dit geval Davis), dan gaat de doaune er vanuit dat er reeds BTW is betaald voor het eigenlijke toestel waarvoor de wisselstukken dienen. Sommigen gaan daar op in andere firma's doen het niet. Het is het proberen waard.

Stevo

Stevo,
Er zijn steeds minder bedrijven die daartoe bereid zijn. Het is n.l. wettelijk verboden dat te doen. De douane kent deze truuckjes ook en niet zo lang geleden heb ik in de krant gelezen dat men nu strenger gaat controleren. Het wordt steeds makkelijker om buiten de EU iets te bestellen en daarom doen steeds meer mensen het steeds vaker.
Als de douane nu inderdaat strenger gaat controleren wordt de kans dus groter dat de werkelijke inhoud van een pakket tevoorschijn komt.
Een ander probleem is dat ook in de VS de wetgeving veranderd is en de bedrijven die vrachtbrieven onjuist invullen grote kans lopen op flinke boetes. Enkele maanden geleden heb ik een bouwpakket in de VS besteld en ook gevraagd om op de douane papieren iets ander te zetten om zo die nare kosten te omzeilen. Hun antwoord was dat ze dat niet meer konden doen omdat het verboden was. Als ze gesnapt worden zouden ze er een zeer stevige boete voor krijgen. Het heeft allemaal te maken met de nieuwe anti terroristen wetgeving in de VS. Met andere woorden, de kans dat je onder de douanekosten uit kunt komen wordt steeds kleiner.

Op het label van mn laatste bestelling bij Davis stond heel mooi "spare parts". Niet eens om gevraagd.

Aircraft World doet daar niet meer aan.

Welke materialen bestand tegen diesel brandstof?

Ik volg nu al een tijdje dit onderwerp over diesel en daar staat in vermeld dat een gewoon tankje niet bestand is tegen de diesel brandstof en je een balsa/alu tank moet bouwen. Maar nu vroeg ik mij af hoe zit dit met de brandstof slangen. Er is vast wel iemand die daar ervaring mee heeft.
En hoe of waarin bewaren jullie de diesel brandstof?

Bedankt Alex

"een gewoon" tankje is prima bestand tegen diesel. Alleen niet om een jaar lang brandstof in op te slaan. Daar moet je echt blik voor nemen. Alleen debielen (zoals ik) maken een blikken of balsa tank.

Alles wat siliconenen is moet je ook vervangen.

Verder niks.

Petrolium ether met een kooktraject van 40 tot 62 graden celcius.
prijs e 6,25 per liter.

Is dit geschikt????

Het lage kookpunt duidt erop dat het relatief weinig koolstof bevat, ik kan ook aan komen met een traject van 100 tot 140 graden maar deze is minder zuiver en bevat meer koolstof. de prijs van de laatste weet ik niet.

Nee!
Di-ethyl ether is het spul dat je nodig hebt.
Als tank in lijnbesturingsmodellen heb ik steeds conservenblik genomen. Balsatankje? In mijn dieseljeugd nog nooit gezien.

Dank jewel Pe,

Ik heb deze leverancier gebeld en hij gaf je volkomen gelijk en vertelde mij het gewoon in huis te hebben en voor een prijs van 13,95 per liter verkoopt!

is toch een stuk goedkoper dan van de apotheek, bovendien ben ik zeker van levering :D

Ik ga mij verder verdiepen in "dieselen" en zal misschien in de toekomst meer vragen hebben. tot zover bedankt.

Marijn,

Welke leverancier bedoel je?
En wat levert ie? Ether hoop ik, ik ben namelijk op zoek naar een andere leverancier dan mijn apotheek want die is veel te duur.

Piet

Het gaat om het princiepe van werking van de motor.
Ontsteking dmv van compressie. (in plaats van bougie oid)

Het heeft verder weinig met dieselbrandstof aan de pomp te maken (als je dat soms bedoeld)

oow zo ja ik snap het.
het is eigenlijk een heel explosief goedje waar het op loopt voor al die ether lijkt me wel leuk om mee te expirimenteren :)

Groeten rick

Kijk uit met het experimenteren met ether! Het is inderdaad explosief wanneer het onder druk komt te staan. "Vroeger" werd ether ook wel gebruikt als starthulp voor dieselmotoren. Ik rij af en toe wel eens met een John Deere 710 trekker. De dieselmotor van deze trekker heeft geen gloeipluggen maar wel een klein busje met ether. Via een leiding is dat busje verbonden met een sproeier op het inlaat spruitstuk. Als het erg koud is kan je wat ether in het inlaatspruitstuk spuiten om de motor toch gestart te krijgen. Dat busje ether gebruiken we nooit omdat het behoorlijk gevaarlijk kan zijn. Als je te veel inspuit kan je de motor opblazen. Zo lang de temperatuur niet onder de -5 tot -10 graden komt heb je het niet eens nodig en start de motor ook zonder goed.

Ha Ernst wat leuk nu dat ik weet waar die spuitbussen voor zijn, een kennis heeft een stuk of 40 van deze bussen en vroeg zich af of we er iets mee kunnen als ik wil gaan experimenteren met dieselen.

We hadden al een vermoeden dat het was voor het "makkelijk" starten van van motoren.

@ Ukkie: Spaanse Vlieg Groningen 050-5253954

Paterswoldseweg 552
9728 BE Groningen

Betr. DI-Ethyl ether ofwel C2H5OC2H5

snap nu ook waarom het DI ethyl heet... ethyl = C2H5

Back