Waar de goedkoopste zenders?

• Topicstarter Topicstarter Richard Lekkerkerker
  • Startdatum Startdatum
R

Richard Lekkerkerker

Guest
Ik heb besloten om de uitgebreide versie van de Multiplex Cockpit MM te kopen. Dat is de international versie met servo's en 7 kanalen en nog wat extra's.
Na een beetje rondzoeken op internet zie ik dat de prijzen nogal verschillen. Bij Quartel betaal je er namelijk 369 euro voor en bij Zwaluwmodelbouw 349.

Ik vraag me af of het nog goedkoper kan? Ik hoor weleens verhalen over lage prijzen voor zenders in Duitsland. Misschien dat iemand mij aan wat (internet)adresjes zou kunnen helpen.
Modellbau Bech heb ik al gevonden, maar daar verkopen ze deze zenderset niet.

alvast bedankt!

Bij w-w-modellbau kost ie maar 300 euro. Dat scheelt 50 euro!
De prijzen van modellhobby.de (.nl werkte niet). zijn ook aan de scherpe kant. Hebben jullie ervaring met bestellen bij deze winkels? Je hoeft geen invoerrechten o.i.d. te betalen?

Wat een verschil tussen de Zwaluw en W&W. De winkels liggen net 10 kilometer uit elkaar. Geen wonder dat de meeste Limburgse modelbouwers over de grens gaan shoppen.
Voor zover ik weet stuurt W&W bijna alles naar je toe als je dat wil. Ik kom er al jaren en heb er niet te klagen.

richard, binnen de EU hoef je geen invoerrechten te betalen en de bbtw is al verrekend in je aankoop.
wat je daar als prijs ziet komt dus niks meer bij.

de vriendelijke man van ww stapt altijd even in de auto en brengt het in nederland bij de ptt en dat scheelt ook nog eens een hoop kosten ( hij doet een hoop voor zijn klanten en als je iets vraagt doet hij het altijd) het scheelde ons op een motor en servo's 160 euro dus het is zeker de moeite waard.

Je zou ook de standaard versie van de cockpit MM kunnen aanschaffen en vervolgens zelf de nodige schakelaars er in kunnen zetten, alle benodigde software is al aanwezig. Op deze manier kun je nog iets goedkoper aan de zender komen.

Bende zei:
Je zou ook de standaard versie van de cockpit MM kunnen aanschaffen en vervolgens zelf de nodige schakelaars er in kunnen zetten, alle benodigde software is al aanwezig. Op deze manier kun je nog iets goedkoper aan de zender komen.

Als je de standaard versie van 4 naar 7 kanalen laat uitbreiden, wat veranderen ze dan precies aan de zender? Is het alleen een kwestie van een paar piloot-schakelaartjes en potmeterjes erop schroeven?

Richard Lekkerkerker zei:
Bende zei:

Als je de standaard versie van 4 naar 7 kanalen laat uitbreiden, wat veranderen ze dan precies aan de zender? Is het alleen een kwestie van een paar piloot-schakelaartjes en potmeterjes erop schroeven?

Ja er zitten stekkertjes aan de schakelaars die je zo in de zender kunt steken.
Maar ik denk als je de zender in Duitsland koopt en in Nederland de schakelaars dat je nog duurder uit ben.
Dus beter alles in 1 keer kopen

Na een beetje rondzoeken op internet zie ik dat de prijzen nogal verschillen. Bij Quartel betaal je er namelijk 369 euro voor en bij Zwaluwmodelbouw 349.

Dat is mooi. :D Volgens mij moet je toch de specificaties met de Futaba FX18 eens vergelijken. Als je dan ondekt hebt wat beide kunnen en wat de voordelen van de FX zijn tov. de MM, dan moet je eens bellen met Wiggerich Modellbau in Unna DLd. Ik meende € 189,- met accu en ontvanger, neem je er 3 servo´s van € 8,- (s3003 ofzo) ben je voor € 213,- klaar.

Veel succes. :D

of de 3001's bestellen bij helikraft......10 euro's perstuk goedkoper als 3003's in nederland. nee sorry helaas de FX18 hebben ze er niet.

groet

vincent

Hallo, Ik woon in de buurt van Venlo en koop dus 80% van de spullen in Duitsland, via winkels of internet.

Hou er wel rekening mee dat de verzendkosten vanuit Duitsland niet goedkoop zijn en dat hier regelmatig teveel voor gevraagd wordt. De tarieven kun je via www.dhl.de checken.

ik heb regelmatig spullen uit duitsland laten komen, laatste was een lader met 5 euro verzendkosten en was meteen devolgende dag in huis.

Back