Gaat weer lekker Roel, ik zou haast gaan denken dat je je opgekropte frustraties aan 't botvieren bent. Helaas heb je hier toch aantoonbaar ongelijk, lees mijn reacties nog maar eens terug waarin ik concrete vragen stel aan jouw adres.
Volkomen off topic, maar ik kon het niet laten (tsja, ik ben ook helaas weer herbegonnen met roken

)
Hmmmm..... heb dan maar gedaan wat Sander zegt, en het hele kluwen van Sanders Hersenspinsels geprobeerd te ontwarren (geprobeerd, niet gelukt, maar dat terzijde).
Het "aantoonbare ongelijk" bleek helaas niet aan te tonen, Maar ik ontdekte hoe dat komt!
De wereld klopt opeens weer als je de volgende stelling weet te accepteren:
Tunnelvisie is niet, zoals algemeen en blijkbaar abusievelijk geaccepteerd, "in een buis zitten en alleen de wanden van die buis plus een héééél klein stukje van de wereld aan het uiteinde kunnen zien...."
Verre van dat: Tunnelvisie (of zoals het blijkbaar vertaald moet worden, kijken
naar een tunnel of buis), zo kan ik opmaken uit Sander's redeneringen, bestaat uit "zich buiten een buis bevinden, en de hele wereld om je heen kunnen zien, inclusief de buitenkant van de buis", slechts wat zich in de buis bevindt (blijkbaar de verheven zienswijze), is voor de slachtoffers van dit fenomeen verborgen.
En we hadden het kunnen weten, We kijken ook NAAR een televisie, niet IN een televisie.
Het moge duidelijk zijn dat nagenoeg de hele wereld, iedereen buiten deze buis of tunnel, aan tunnelvisie lijdt, slechts een enkele verhevene heeft toegang tot de binnenkant van deze tunnel, en is verlost van de tunnelvisie, het kijken naar de buis: hij is immers al in de buis en word niet meer gehinderd door de belemmerende tunnelwand die het directe zicht op de binnenkant van de buis verhindert.....
Maar wij zullen onvermijdelijk en zonder meer toegeven, zodra wij allemaal slechts bereid zijn Sanders definitie van tunnelvisie te accepteren, dat WIJ degenen zijn die aan tunnelvisie lijden.
Wij, maar ook de overheid, de wetgever, en de uitvoerende authoriteiten.
En dan zullen wij al snel inzien, dat wij "kansloos" zijn tegenover zoveel intellect....
En de opgekropte frustraties van Roel? tsja, het moge duidelijk zijn dat het zeer frustreert in te moeten zien hoe "kansloos" wij zijn tegenover het grensoverschrijdende, want tot in de buis doorgedrongen, inzicht van Sander....
Pfffft, dat is er uit, het lucht op. Nu maar hopen dat ik ook ooit tot in de tunnelbuis door kan dringen, want het benauwt mij dat ik ook aan tunnelvisie lijdt.... En wie weet kan ik dan als tussenstap, alvast van "kansloos" naar "kansarm" promoveren....
Ik word zo moe van deze mateloos naar zichzelf toe redenerende persoon:
hoe volledig los van alle realiteit ben je, als je regelgeving van de overheid als "kansloos" betitelt? Bepaalt Sander of deze regelgeving kans van succes heeft???? (bericht aan Sander: over het algemeen bepaal jij niet of regelgeving van de overheid "kansloos" is, maar bepaalt de overheid hoe "kansloos" jij bent in het aanvechten van die regels....).
Maar goed, voorlopig zal ik nog wel volkomen kansloos zijn.
Groet, Bert