Waar gaat dit toe leiden? Snel regels onbemande vluchten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een simpele vraag maar waarom überhaupt boven bewoning of personen vliegen met een modelvliegtuig, of er nu een kroning is of niet. Volgens mij mag dat namelijk niet eens!

Mijn mening is dat een ieder die serieus bezig is sowieso niet een ander in gevaar moet brengen met zijn of haar hobby.
Hoe leuk of mooi de FPV beelden ook kunnen zijn.

Als de FPV vliegers dat standpunt in het achterhoofd houden hoeft deze hele discussie voor mijn gevoel niet gevoerd te worden en hoeven we ook niet bang te zijn voor een verbod op FPV.

Gaat weer lekker Roel, ik zou haast gaan denken dat je je opgekropte frustraties aan 't botvieren bent. Helaas heb je hier toch aantoonbaar ongelijk, lees mijn reacties nog maar eens terug waarin ik concrete vragen stel aan jouw adres.

Of is je leesvaardigheid dusdanig slecht tegenwoordig dat ik deze vragen even in hapklare brokken voor je moet quoten? Je schijnt namelijk ook gelezen te hebben dat ik op dit forum mensen fysiek bedreig? Da's nieuws voor mij, maar het staat je vrij de bewuste reactie te quoten als je je eigen geloofwaardigheid enigzins wilt herwinnen.

Rest mij nog je een welgemeend fijn weekend te wensen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Laat ik ook nu hier eens een punt aanhalen waar het feitelijk om gaat, zonder omwegen of persoonlijke verwijten, maar gewoon reëel. De techniek is vaak sneller dan de regelgeving en heel veel lieden vinden dit een leuk speelgoedje wat bovendien nog betaalbaar is ook. Men vergeet dat het een stukje techniek is waar men met verstand mee moet kunnen omgaan. Als iedere malloot zonder enige kennis of ervaring met zo'n ding gaat vliegen boven een menigte en er is een storing waardoor zo'n 8-10 kilo van een meter of 20 hoogte uit de lucht komt vallen, dan wil ik daar echt niet onder staan!
(Laat 's heren zegen op U daal, gelijk een heiblok op een paal!) En het probleem tegenwoordig is, dat er veel mensen zijn met geld die dingen kopen waar men totaal niet mee kan omgaan en hebben schijt aan regelgeving. Men is al kundig, heeft alles volledig in de hand, totdat het fout gaat en dan maakt men de pleiterik. Op regio 15.nl zie ik bijna dagelijks gevallen van veel vermogen onder de kap, maar weinig hersens! Dus wat mij betreft is een vliegverbod op zijn plaats en mag van mij een flinke sanctie volgen bij overtreding.

Groetjes Hans.

De gemiddelde echte quad weegt net 500 tot 1000 gram. Speelgoed nog minder.
Grotere hexa oid met camera platform idd wel meer maar 10 kg ben ik ze nog niet tegen gekomen.
En idd als je daar mee boven publiek gaat vliegen ben je niet slim bezig.

Uit de lucht schieten is al helemaal stom. Daar veroorzaak je natuurlijk meer problemen mee dan het feitelijke probleem.

Maar goed. Dit alles gaat veel te ver want het valt allemaal nog wel mee.
Dat ze kijken voor regelgeving is best maar ze doen nu of je op iedere hoek zo'n ding ziet vliegen met HD camera eronder.
Gemiddelde fpv cam zie je pas detail binnen 5 meter.

Goeiemorgen Hans,

Ik ben bang dat je onvoldoende de tijd hebt genomen om over je reactie na te denken voordat je 'm plaatste.

Wat jij feitelijk suggereert is dat iemand met nul ervaring een RC heli kit koopt, deze kit succesvol in elkaar zet, servo's monteert, swashplate en zender instelt en er dan meteen mee wegvliegt als een geoefend RC piloot zonder 'm in de eerste 10 seconden kapot te vliegen?

Da's geen reëel scenario en dat kan iedere modelbouwer je haarfijn uitleggen. Het vliegen met een multicopter vereist dat je minimaal de grondbeginselen van het RC heli vliegen beheerst, anders ligt zo'n model binnen no time in tig stukken op de grond. Zelfs mensen met een hele dikke portomonnee gaan niet op een dergelijke wijze hun geld verbrassen, da's echt een behoorlijk naiëve gedachte.

Kortom, het scenario dat je schetst is ietwat vergezocht en niet realistisch.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Gaat weer lekker Roel, ik zou haast gaan denken dat je je opgekropte frustraties aan 't botvieren bent. Helaas heb je hier toch aantoonbaar ongelijk, lees mijn reacties nog maar eens terug waarin ik concrete vragen stel aan jouw adres.

Volkomen off topic, maar ik kon het niet laten (tsja, ik ben ook helaas weer herbegonnen met roken :( )

Hmmmm..... heb dan maar gedaan wat Sander zegt, en het hele kluwen van Sanders Hersenspinsels geprobeerd te ontwarren (geprobeerd, niet gelukt, maar dat terzijde).

Het "aantoonbare ongelijk" bleek helaas niet aan te tonen, Maar ik ontdekte hoe dat komt!
De wereld klopt opeens weer als je de volgende stelling weet te accepteren:

Tunnelvisie is niet, zoals algemeen en blijkbaar abusievelijk geaccepteerd, "in een buis zitten en alleen de wanden van die buis plus een héééél klein stukje van de wereld aan het uiteinde kunnen zien...."

Verre van dat: Tunnelvisie (of zoals het blijkbaar vertaald moet worden, kijken naar een tunnel of buis), zo kan ik opmaken uit Sander's redeneringen, bestaat uit "zich buiten een buis bevinden, en de hele wereld om je heen kunnen zien, inclusief de buitenkant van de buis", slechts wat zich in de buis bevindt (blijkbaar de verheven zienswijze), is voor de slachtoffers van dit fenomeen verborgen.

En we hadden het kunnen weten, We kijken ook NAAR een televisie, niet IN een televisie.

Het moge duidelijk zijn dat nagenoeg de hele wereld, iedereen buiten deze buis of tunnel, aan tunnelvisie lijdt, slechts een enkele verhevene heeft toegang tot de binnenkant van deze tunnel, en is verlost van de tunnelvisie, het kijken naar de buis: hij is immers al in de buis en word niet meer gehinderd door de belemmerende tunnelwand die het directe zicht op de binnenkant van de buis verhindert.....

Maar wij zullen onvermijdelijk en zonder meer toegeven, zodra wij allemaal slechts bereid zijn Sanders definitie van tunnelvisie te accepteren, dat WIJ degenen zijn die aan tunnelvisie lijden.
Wij, maar ook de overheid, de wetgever, en de uitvoerende authoriteiten.
En dan zullen wij al snel inzien, dat wij "kansloos" zijn tegenover zoveel intellect....

En de opgekropte frustraties van Roel? tsja, het moge duidelijk zijn dat het zeer frustreert in te moeten zien hoe "kansloos" wij zijn tegenover het grensoverschrijdende, want tot in de buis doorgedrongen, inzicht van Sander....

Pfffft, dat is er uit, het lucht op. Nu maar hopen dat ik ook ooit tot in de tunnelbuis door kan dringen, want het benauwt mij dat ik ook aan tunnelvisie lijdt.... En wie weet kan ik dan als tussenstap, alvast van "kansloos" naar "kansarm" promoveren.... :rolleyes:

Ik word zo moe van deze mateloos naar zichzelf toe redenerende persoon:
hoe volledig los van alle realiteit ben je, als je regelgeving van de overheid als "kansloos" betitelt? Bepaalt Sander of deze regelgeving kans van succes heeft???? (bericht aan Sander: over het algemeen bepaal jij niet of regelgeving van de overheid "kansloos" is, maar bepaalt de overheid hoe "kansloos" jij bent in het aanvechten van die regels....).

Maar goed, voorlopig zal ik nog wel volkomen kansloos zijn.

Groet, Bert

Het "aantoonbare ongelijk" bleek helaas niet aan te tonen

Dus je hebt de concrete vragen die ik stel aan Roel z'n adres niet kunnen vinden? Zal ik ze dan maar gaan quoten? Om 't ook voor jou wat makkelijker te maken?

Ik word zo moe van deze mateloos naar zichzelf toe redenerende persoon:

Dan sta je niet alleen, ik zie iemand die stelselmatig vragen negeert en dan verbolgen en gefrustreert reacties plaatst dat ik geen discussie wil aangaan, dan vraag ik mij af wie er hier last heeft van tunnelvisie?

... hoe volledig los van alle realiteit ben je, als je regelgeving van de overheid als "kansloos" betitelt? Bepaalt Sander of deze regelgeving kans van succes heeft???? (bericht aan Sander: over het algemeen bepaal jij niet of regelgeving van de overheid "kansloos" is, maar bepaalt de overheid hoe "kansloos" jij bent in het aanvechten van die regels....).

Hoe volledig los van de realiteit ben je als je alles wat je van overheidswege krijgt voorgeschoteld (of liever gezegd opgedrongen) als zoete koek slikt en daar braaf en slaafs naar handelt? Wat dacht je ervan als de overheid besluit om ook jouw spaarrekening even te plunderen omdat men in één of ander Oost-Europees land geld nodig heeft? Of omdat Brussel vindt dat ze extra geld nodig heeft voor één of ander megalomaan project?

Als je het over kansloos hebt dan ben ik bang dat dat geldt voor al degenen die slaafs accepteren wat men van overheidswege krijgt opgedrongen en zonder morren slaafs hun veel te zware belastingdruk dragen terwijl de hoge heren in Den Haag en Brussel zich een slag in de rondte lachen over de brave burgerij. Maar goed, da's een onderwerp voor een héél andere discussie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Hieronder de concrete vragen die ik heb gesteld aan Roel in mijn eerdere reacties, ik neem aan dat die voldoende duidelijk geformuleerd zijn om aan de beschrijving 'vraagstelling' te voldoen, anders hoor ik 't graag, want dan ben ik abuis.

1)
Veel van deze vliegtuigjes vliegen met camera's door het Nederlandse luchtruim, maar de regels en veiligheidsvoorschriften voor deze toestellen zijn onduidelijk
Graag lees ik in welke mate deze 'vliegtuigjes' gebruik maken van het Nederlandse luchtruim en in welke mate daar de veiligheid in 't gedrang is en er dus regels en veiligheidsvoorschriften nodig zijn.

2)
Zo is onduidelijk of bij de opnames van de camera's de privacy in het geding is.
In een maatschappij waar alles en iedereen door middel van CCTV, de cameratelefoon, camera's langs de weg, etc. etc. veelvuldig herkenbaar in beeld komt maakt men zich druk over de privacy. Leg dat eens uit, liefst aan de hand van een voorbeeld, wanneer is de privacy hier in het gedrang?

3)
Het gaat mij om het simpele feit dat we hier met z'n allen op een kluitje wonen en we dus rekening met elkaar dienen te houden. Daarvoor is er wat meer en strakkere wet- en regelgeving nodig dan wanneer je, om maar een voorbeeld te noemen, op de Bonneville Flat Salts zou wonen.
Dus rekening houden met elkaar, je gezond verstand gebruiken en zaken nuchter afschatten en risico's incalculeren begint met een stuk wet- en regelgeving? Ik hoop toch echt dat je die stelling niet onderschrijft.

Maar even om jouw insteek helder te krijgen: jij predikt dus strakke wet- en regelgeving omdat mensen anders niet weten hoe zich te gedragen? Voor iemand met een Christelijke achtergrond heb je dan wel erg weinig vertrouwen in je medemens, zijn/haar opvoeding (ook vanuit de kerk) en het feit dat een sociaal kader (gemeenschap, familie, kennissen en vrienden) altijd nog meer druk geeft dan wet- en regelgeving.

4)
Oorspronkelijk geplaatst door Roel van Essen
... er er zijn 'tig' lieden die schijt hebben aan hun medemens en egocentrisch hun goddelijke gang gaan. Overigens niet alleen op RC-luchtvaartuig-gebied, maar op welk ander gebied dan ook.
Nou precies, en juist deze lieden hebben lak aan wet- en regelgeving, dus waarom scherm je dan met die wet- en regelgeving als instrument om dit soort personen in 't gareel te krijgen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Nu maar hopen dat ik ook ooit tot in de tunnelbuis door kan dringen, want het benauwt mij dat ik ook aan tunnelvisie lijdt.... En wie weet kan ik dan als tussenstap, alvast van "kansloos" naar "kansarm" promoveren.... :rolleyes:

Brutus,
Ik wil je hoop niet de grond in boren maar het is moeilijker dan je zo denkt. Zelf heb ik toegang gehad tot de verheven wereld en na enige tijd zelfs toegang tot het verheven deel van de verheven wereld en nog zag ik het licht niet :( ik had vragen die daar niet beantwoord konden worden.
Wanhopig ben ik elders gaan zoeken en wel m'n antwoorden gevonden. Blijkbaar was er een grote (engelstalige) wereld waar er meer met gelijke vragen ronddwaalden. En gelukkig dwaalden daar ook personen rond die wel antwoorden hadden op deze vragen.

(trouwens leuk hoe jij dit onder woorden hebt gebracht :thumbsup: )

.. ik had vragen die daar niet beantwoord konden worden.
Wanhopig ben ik elders gaan zoeken en wel m'n antwoorden gevonden. Blijkbaar was er een grote (engelstalige) wereld waar er meer met gelijke vragen ronddwaalden. En gelukkig dwaalden daar ook personen rond die wel antwoorden hadden op deze vragen.

Vragen? Zoals?

(trouwens leuk hoe jij dit onder woorden hebt gebracht :thumbsup: )

Tsja, als een op kinderachtige wijze proberen iemand in een hokje te passen en een sticker op te plakken als amusant wordt gezien zou ik dat beamen. Anders ben ik toch bang dat er van een discussie die gewogen wordt op argumenten en een spel van vraag en antwoord geen sprake is. Maar goed, jouw mening is jouw mening.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen.

Ga allemaal eens buiten spelen en van de frisse lucht genieten in plaats van in een dergelijk kansloze discussie je gelijk te krijgen.

/weg is en buiten gaat spelen. (zouden er meer moeten doen)

Ohja, om enige dwang aan de suggestie toe te voegen doe ik deze op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back