waar goed koop nitro kopen in friesland/groningen/drente??

Status
Niet open voor verdere reacties.
O ja hoor, ook wel eens 20 liter Runnertime thuis gestuurd gekregen. Ik denk wat de vervoerder niet weet wat hem niet deert....

Methanolbrandstof (niet nitro) met nitromethaan mag niet verstuurd worden. Je zult het dus in geen enkele webshop zonder stenen winkel aantreffen.

Als verkrijgbaarheid en prijs zo'n groot probleem is, kun je beter electro of benzine gaan rijden. Dit is fors goedkoper en veel makkelijker verkrijgbaar.

Mogelijk dat er vervoerders zijn die het wel willen, het is niet zozeer wettelijk verboden, maar de meeste vervoerders willen het niet. Of die winkeliers lappen gewoon de regels aan hun laars. Wat gezien de winkels in kwestie, niet onwaarschijnlijk is.

Wat is het nu? :weetnie:

Volgens mij weet je dat best.

Zoals ik beschrijf, het is niet wettelijk verboden om het te versturen, echter naast de wet heb je ook nog de eigen regels van de vervoerders. En de meeste vervoerders (PostNL, DPD, UPS) staan niet toe dat je het verstuurd. Stop je het tóch in een doos, zullen ze het ongetwijfeld wel versturen, maar als er ooit ook maar wat mis mee gaat, ben je zwaar de sjaak. Er zullen ongetwijfeld ook vervoerders zijn die het wél officieel willen vervoeren, maar zeer zeldzaam.

Je kunt stellen dat wat ik zei de 'in 99% van de gevallen geldende waarheid' is. Er zijn altijd uitzonderingen.

Het mag NIET.... je mag geen gevaarlijke stoffen per post versturen.
https://www.postnl.nl/zakelijke-opl...uren/verboden-goederen-en-stoffen-binnenland/

Je mag het wel met een pakketbezorger als DHL meegeven want in feite is dat een transporteur en dus A) wettelijk niet anders dan een vrachtwagenbedrijf en B) voorzien van de nodige vergunningen en het opgeleide personeel (of tenminste, dt beweren ze).
Echter, die stelt er voorwaarden aan en rekent extra kosten:

http://www.dhl.nl/nl/express/verzenden/verzendadvies/gevaarlijke_goederen.html ("plusjes" onderaan openklikken voor gedeatailleerde informatie)

Mogelijk dat er vervoerders zijn die het wel willen, het is niet zozeer wettelijk verboden, maar de meeste vervoerders willen het niet. Of die winkeliers lappen gewoon de regels aan hun laars. Wat gezien de winkels in kwestie, niet onwaarschijnlijk is.
Ze versturen gewoon in blanco doos, wat niet weet wat niet deert.

De een heeft een niet al te beste naam en de ander bestaat niet meer.....

Het mag NIET.... je mag geen gevaarlijke stoffen per post versturen.
https://www.postnl.nl/zakelijke-opl...uren/verboden-goederen-en-stoffen-binnenland/

Is totaal niet relevant. Je kunt het helemaal niet per post versturen, dus dat is niet relevant. Ik had het over versturen per vervoerder. En dat is niet wettelijk verboden. Wel bij veel vervoerders uitgesloten of aan speciale (lees: dure) voorwaarden verbonden.

Het punt blijft; methanolbrandstof is in 99% van de gevallen alleen bij stenen winkels op te halen.

eerste google melding.
Schermafbeelding 2017-03-14 om 22.21.25.png

Ik hoef geen "methanol oid" te bestellen. Ik heb nog een bescheiden voorraad van ca 8 gallon.
Maar ik ben wel geinteresseerd naar de bron van die informatie.

Is totaal niet relevant. Je kunt het helemaal niet per post versturen, dus dat is niet relevant.
Wat een nonsens!
Ik kan pakjes tot 10 kilo versturen per post, en 5 liter methanol weegt geen 10 kilo.

Het MAG alleen niet... het KAN (technisch gezien) wel degelijk, want de post doet nog steeds méér dan alleen enveloppen afleveren....

Als je een pakketje verstuurd, is het dus geen post. Per post (dus iets wat door de brievenbus past) mag het niet. Per pakket wel, maar ben je afhankelijk van de vervoerder. Standaard willen de meeste vervoerders het niet. Tegen meerbetaling sommigen het wel.

Feit blijft gewoon dat je methanolbrandstof niet makkelijk kunt laten bezorgen en het de facto eigenlijk alleen bij stenen winkels te krijgen is. Hoeveel kinderachtigheid jullie daar verder op nog willen los laten, het zij zo, jullie weten zelf ook dondersbest dat dat de waarheid is :)

En mierenneuken door te stellen dat post alleen maar per brievenbus te sturen is is geen kinderachtig gedrag?
Al staat het zo vermeld in de dikke Van Dale , het blijft spreektaal en iedereen weet wat er bedoeld wordt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back