Waar haal ik een 12,1" of 19" FPV monitor met minimaal 450 cd/m2 ? of bril voor brildragers ?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hoi, ik ben uitgekeken op de kleine 7" schermpjes... Leuk voor afkaderen voor een foto, maar niet echt voor FPV vliegen...

Gezien ik brildrager ben en een afwijking heb van -5.5 en -6 is het lastig voor mij een bril te vinden..

Ik zoek dus minimaal een 12,1"liefst 4:3 verhouding scherm met , en das nu de beperkende factor, 450 cd/m2. De gene welke ik vindt zijn ALLEMAAL 330cd/m2.

Een 19"computer scherm , zie ik ook wel eens gebruikt worden. Echter moet hier geen vertraging in zitten en niet op blauw gaan bij storing..

Wat ook mag is een GOED werkende bril voor brildragers. Mag wat kosten, das niet zo erg, als het maar GOED en comfortabel werkt!

het grootste met 450 cd/m2 is een 10,1 bij bv :
http://www.electronicarc.com/catalo...=1195&osCsid=b4b47ad461b16bb78074f7d316e08bd4

http://www.readymaderc.com/store/index.php?main_page=product_info&cPath=11_22&products_id=1192
Iemand advies, of idee-en ?
Alvast bedankt...

Laatst bewerkt:
Is 1000 nits ook goed :) zijn wel dure schermen a 450 dollar, maar ook 19 inch. Bij interesse graag een pb ;)

Je zou een laptop kunnen gebruiken icm met de easycap? Ik gebruik het nu al een paar weken, en er zit echt niet meer dan pak 'm beet 1/8e seconde vertraging in!
Ik heb in m'n ground station koffer een 15" scherm zitten. Werkt echt bovenverwachting goed. Als tweede (back-up) scherm heb ik een klein 8" schermpje.

i9zi.jpg
[/URL][/IMG]

Thnx!

Nadeel is de vertraging die je dan normaal hebt, en 1/8sec valt nog mee, maar ik wil echt laag en hard, dus liefst geen of zo weinig mogelijk vertraging....... En ERGER als mijn windhoos vastloopt ben je, je beeld kwijt!. Niet echt prettig.... Dan moet je weer op klein schermpje kijken. Wil niet voor niets een groot scherm ;)

@tadango, je hebt pb..

Interssant draadje. Ook ik ben mij aan het oriënteren op het fpv gebied.
Ook ik draag een bril (-1,5 2,0 voor verweg zien) Ik wil geen scherm maar een bril. Zoek dus een fpv-bril die geschikt is voor mij.
Sorry dat ik zo je draadje hack Emil.

Mvg. Freddie

en nog een brildrager die met spanning afwacht wat goed werkt. Heb tot nu toe alleen LOS gevlogen en af en toe een blik op de laptop geworpen waar een low res beeld (420lijns cameratje) in de telemetrie van Mission Planner overlay ligt met de HUD. Maar de wens is er om naar full OSD FPV te gaan.

Ik heb Tadango een pb gestuurd, en wacht nog even op antwoord, de 19"monitor zie ik ook wel zitten!

Maar deze moeten minimaal per 2 besteld worden, hijzelf had er dus ook geen 1 om deze reden...

Freddy1, tamiyadave

Ik heb -2,75 en -2,5 en wilde ook een bril maar dan ga je fout met een fat shark .
Nu heeft Robot op dit forum Cinnemizers + voor een leuke prijs en daarbij de mogelijkheid om deze in een gemode skibril te plaatsen. Die maakt Robot ook.
De Cinnemizer kun je instellen van tenminste +3 tot -3 voor elk oog :D

Ik heb het nu een paar keer gebruikt en het is werkelijk perfect. De skibril draagt licht en lekker en je kunt als je wilt zelfs je bril ophouden al vind ik dat persoonlijk wat onbehaaglijk voelen maar dat is persoonlijk.
Maar als ik je wat mag aanraden is stuur een PB naar Rob (Robot) en praat eens met hem. (PS, ik heb geen aandelen bij Rob, ben alleen maar enthousiast:D:D )

Just my two cents

Ik ga nu van je draadje af Emil.

Gr,

Jan,

Laatst bewerkt:
Zeker niet nodig om van "mijn" draadje te gaan!!
Blijf vooral zitten! Iedere post is zinnig.... Het mooiste is een bril..

Ik zal hem eens een pb sturen...
Edit: Done!

Op zich mooi ding, maar nog niet in nl store dus verzendkosten zijn vrij hoog. En maar 330 cd/m2

Ik wil ook een (zo groot mogelijk) scherm, heb nog wel een oude 15" MacBook Pro (G4 Titanium) liggen, maar heb zo even geen idee hoe goed of slecht betreffende scherm is wat ik er uit zou kunnen halen.

Maar als ik het goed begrijp zit je met een omgebouwd laptop scherm dus met meer vertraging dan zo'n 12.1" van Hobbyking/Foxtech ?

Ik heb eerst een 8" 450mcd gekocht, de 10,1 en 12,1 waren nogal wat klachten over, velen hadden achteraf liever de 8" gehad. Ook al hadden ze 450mcd op papier, de ene had een enorm spiegelend scherm, en de ander was wel mat, maar had bij lange na niet 450mcd.

Voor eerst is dit een tussenoplossing, ik moet echt nu een pult met scherm , want anders kan ik niets. Kan niets testen, maar ook met me phantom en gopro zie ik nu niets. Onacceptabel ;)

Heb de 8" vandaag binnen gekregen en getest, mooi en fel schermpje!
Morgen hem op de pult monteren...

Dus we zoeken nog steeds, maar ben eerst even gered... Maar fpv met mijn mini op dit scherm is natuurlijk niets! Dus we moeten wel wat anders!

Ik heb oude brilglazen door Pearle laten verslijpen en passend gemaakt in mijn Fat shark.
De opticien vond het een uitdaging en deed het zo voor mij.
Glaasjes in de bril geplakt (bril iets aangepast met dremel...) en goed zicht nu.

Niet de fraaiste oplossing maar het werkt wel...nu zie ik ook de gegevens van de miniOSD...

Das idd een oplossing... De Cinemizer mod werkte helas niet voor me, door dat mijn pupilafstand dichter naar elkaar toe staan dan dat die cinemizer de lensne had.. Gevolg, rechts had ik enkel de linker helft, en vice versa, mijn hersentjes maakten er wel 1 mooi beeld van! Wel moest ik heel erg naar boven kijken, terwijl de cinemizer al helemaal naar onderen was gezet.... Maar he tbeeld was wel geweldig!

Helaas na 5 minuten gigi hoofdpijn! Even naar de opticien geweest en toen kwam dus dat verhaal van pupil afstand naar boven...

Wachten op een bril met aanpasbare pupilafstand en waar je wel zelf je brille glas in kan zetten,,

Ik heb de lensjes speciaal voor de Fatshark binnen van HK. Een heel setje met verschillende sterktes.:cool:

Back