Waar haal ik een 12,1" of 19" FPV monitor met minimaal 450 cd/m2 ? of bril voor brildragers ?

Tot op heden is het even rustig met het 19" scherm... Heb hier weinig van gehoord...
Ik heb nu een 8: scherm op me pult wat goed bevalt.

Ik wil ooit wel over op een bril, maar goed we zien dat tzt wel, moe tiig een bril zijn waarbij je pupilafstand kan instellen. Liefst ook met verwisselbare lensen.. Dan offer ik wel een setje brillenglazen op ;)

Wat Mitchell zegt.... contactlenzen en een gewone fatshark. Contactlenzen voor een ééndags gebruik zijn zeer betaalbaar...zie kruidvat-action etc. Voor een paar euro kun je het proberen.
Ik draag normaal ook een bril (-4,5) en als ik mijn lenzen draag weten mijn buren alweer hoe laat het is...
Op een grote TV is het ook goed te doen, alleen lastig meenemen (hier liggen kansen voor de clubs) Ik rijd wel eens een blokje om vanaf de woonkamerbank, ook de tv wel eens buiten gezet en dat was geen succes (overdag).
Het lekkerst blijft de videobril omdat je dan ook afgesloten bent van je omgeving...geen afleiding. Nadeel is dat het moeilijk door setup-menuus bladeren is als je niet ziet welke knoppen je indrukt met je videobril op, daarom is een scherm toch weer wél handig.

Ik ga ook mijn eerste schredes zetten met FPV en een bril. Ik denk dat ik voor daglenzen ga. Als je dan je videobril afzet zie je direct weer normaal. Als ik dan eerst mijn bril weer op moet gaan zetten ben ik al lang gecrasht of m'n kist kwijt ;-)
Een zender met spraak is dan weer super handig. Geen OSD nodig voor de telemetrie data en je hoort welke schakelaar je gebruikt als je dat tenminste goed programmeert. Voor basis PFV lijkt me dat voldoende.

Dag Emil,

Ik zag bij HK dat ze een 12.1 inch speciale fpv monitor hebben, echter 330 en geen 450.
Wat is het verschil? te veel tegenlicht?
:rolleyes:

De lichtsterkte van een lichtbron is de hoeveelheid licht die de bron afgeeft. Deze wordt voor leds uitgedrukt in millicandela (mcd). 1000 mcd is gelijk aan 1 candela

Bij een kleinere stralingshoek wordt de lichtsterkte (helderheid) groter terwijl de lichtstroom (hoeveelheid licht) niet veranderd.

b.v. een 1000 mcd 30° led straalt net zoveel licht als een 4000 mcd 15° led. De stralingshoek is gehalveerd in zowel de breedte als in de hoogte, de lichtsterkte is daarmee 4x zo sterk.

Ook leuk om om te rekenen, als je dat wil: 1 lux = 1 lumen per m2 als de afstand tot de lichtbron 1 meter is.

Dus , in het kort hoe fel (helderheid instelling van het scherm) het ding kan... lager is minder fel. hoger is feller, en dus nu voor ons beter. Daarnaast heb je nog kans dat velen het overdrijven, en dus die 330 ook maar zo eens 270 tot 300 kan zijn... Zelfde geld voor bv 450 mcd.

Heb hier genoeg gehad die 500 mcd waren, volgens opgave, en nog niet konden tippen aan een 330 echte mcd scherm.
Dus zorg ervoor dat je wel weet hoeveel ECHTE mcd's je hebt.

bedankt voor de duidelijke uitleg.
Ik denk dat een 10 inch goed past bij mijn zender of een 12?

nu ben ik wel benieuwd welke ervaring er is door gebruikers van 10 of 12 inch schermen.
En vooral welke schermen wel bij de opgeven waardes komen
;)

Groter is beter ;), maar 10 of 12 scheelt nogal qua gewicht, je moet het wel om je nek hangen, met een pult, of anders op statief zetten... Let dus op gewicht, en hoe je het neer wil zetten...

Hmm mijn pult is weg... Moet dus weer een nieuwe bouwen voor mezelf ;).. Denk dat ik nu de 12"maar probeer... Straks morgen maar even weer een pult bestellen..

een brilletje maken zoals ik heb gedaan.

Werkt perfect, kan nu met bril op kijken of zonder, de videobril is af te stellen qua scherpte...

Je weet waar ie staat? Nee, dan kijk hier....... effe naar beneden scrollen...

Een losse ontvanger is dan wel nodig.

EDIT: Sorry Emil, lees net het verhaaltje van de oog afstand... dus niet voor jou ...balen man..

Welk scherm heb je nu juist besteld Emiel ?
Ben ook een brildrager en op zoek naar iets om FPV te vliegen.
Ik had eigenlijk een fatshark attitude op het oog maar na het lezen van dit draadje lijkt een scherm mij een beter idee.

Back