waar hebben we laatst nog gevlogen

Vandaag wilde ik ook 'ns over water vliegen,
maar omdat de zon hevig scheen zakte me Quadcopter telkens naar beneden
als ie links in de zon hing (vergeten IMU af teplakken met zwarte tape)
dus het was of naar huis:rolleyes: of een Schaduwplekje zoeken waar geen zon scheen!!

Dit is de JUNGLE van z-Limburg :alien:

Plak de naza voorlopig maar niet af, prachtig filmpje.
Plaats van de camera vind ik nog steeds leuk!

Hoe maakt men toch van die mooie plastic balen?

Mooi hè Ben. Schitterend stukje werktuigbouw en mechanisatie. Bij velen niet bekend denk ik in welke mate dit ook in de landbouw heeft plaatsgevonden.

Mijn vader plukte in de winter nog spruiten met de hand, en in het zomerseizoen moest hij een horde van meer dan 100 schoolkinderen zover krijgen dat ze zelf bonen plukten in plaats van uit elkaars kisten te jatten:D.

Groet,

Ad

Toen ik 15 was Ad ging ik voor het eerst machinaal sperziebonen plukken met een "ploeger".
Dat waren bonen voor de Iglo.
Daarvoor waren het inderdaad schoolkinderen die de geplukte bonen in jute zakken deden en betaald kregen per kilo.
Ik heb er menige klinker uit moeten halen voor het wegen! :p

Ik heb er menige klinker uit moeten halen voor het wegen! :p

Nee machinaal plukken was er toen nog niet bij Ben (mijn vader is gestopt in 1966).
Kluiten aarde was inderdaad ook een truc, maar onderling jatten ook (ze plukten in emmers, die dan geleegd werden in "hun" veilingkist).

Tja, nostalgie...........

Groet,

Ad

Heerlijk die filmpjes van ons mooie polderlandje...
Vandaag tussen het bouwen en de buien door..eventjus de spruitjes geinspecteerd...eindelijk is het vakantie!! 8)

Laatst bewerkt door een moderator:
De sperciebonen onstaan niet bij Albert Hein.

Toen ik vroeger naar de HBS ging in Rotterdam Charlois had ik klasgenoten die nog nooit op het platteland geweest waren die dachten dat aardappels in fabrieken van aardappelmeel gemaakt werden.:rolling:

Groet,

Ad

@Goser mooi gevlogen in het Poldertje
@markjuh MAD en FAST !!!
@Ben Jansen: Mmmm lekker :p waar komt dan die saus vandaan voor eroverheen?

jammer genoeg een vingervlekje op me lens (linksboven :-|)
was al donker in het bos/Jungle , me bril kon dat niet zo aan (en ik dus ook niet hahaha)
zag geen R**t meer,,, tijd voor een lamp erop :idea:
1lipo gevlogen en beetje nieuwe route uitgezocht maar,
valt niet mee als je niet kan checken van tevoren (tevoet)

Dank je Danny...respect voor je jungle filmpjes,lijkt me erg lastig om zo tussen de takken door te vliegen.Ook verwacht je elk moment een groep apen of zo te gaan zien..hahaha
We waren gisteren trouwens bij dezelfde shop..(je stond buiten bij je wagen toen ik er aan kwam) en even later hoorde ik dat jij het was..kans gemist je eens de hand te schudden 8)
En Ben..het wordt al een hele serie over het boerenleven,mooi! Zelf vlieg ik het liefst over de weilanden,kvind het een heerlijk gevoel zoveel ruimte..!
Grtz Goser

Bedankt voor je Compliment!!!
wil een beetje me vlieg-nivo omhoog krikken,,
beetje finger-spietzen-gevoel kweken
als het in de sf68e7ZnyGw[/media] JUNGLE lukt, moet het toch 'bijna' overal lukken nixs te raken...
vindt het zelf ook een S.U.P.E.R uitdaging :p
Jammer dat ik je heb misgelopen :proost:
maaar we komen ons nog beslist ergens tegen !!

Back