waar is body van RC auto van gemaakt ?

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door Robin v Berkel, 21 okt 2010.

  1. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    hoi

    ik wil iets lijmen aan mijn body van mijn RC auto maar mijn bison model plastic lijm wil er niet aan hechten ook al is het goed schoon gemaakt en verf op die plek er af gehaald denk dat ik ander lijm moet hebben alleen weet ik niet wat soort spul body van mijn RC auto is van gemaakt dus kan dan ook geen ander lijm haalen

    heb tamiya tnx 5.2r
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Een RC body is gemaakt van Lexaan.

    Wat wil je erop gaan plakken dan?
     
  3. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    een body kan van 2 soorten materiaal gemaakt zijn
    lexan of abs.

    lexan is redelijk zacht en buigbaar
    abs is hard en breekbaar.
    mocht je een zachte body hebben dan kun je daar eigenlijk alleen iets aan vast maken door het te schroeven
     
  4. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    ABS bodies worden dacht ik meestal gebruikt bij vrachtwagenmodellen..

    Op je TNX zit een Lexaan body.
     
  5. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss

    heb spoiler van HPI daar zit bodysteunen bij aan een kant is plat van die bodysteunen heb nu 2 gaten gemaakt in body waar ze door heen komen om ze vast te zetten zat ik aan denken om ze goed vast te lijmen alleen hecht lijmt totaal niet
     
  6. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    ja de standaard plastic model lijm werkt door bijde kanten van het plastic "op te lossen" en dan in elkaar te smelten bij lexaan gaat dit niet werken, secondelijm werkt daar in tegen prima...
     
  7. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Waarom zou je ze willen verlijmen? Kun je ze niet simpelweg vastschroeven?
     
  8. melvin_f1

    melvin_f1

    Lid geworden:
    6 sep 2008
    Berichten:
    897
    Locatie:
    nijmegen
    ik gebruik hot glue
     
  9. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Lexaan is een merk naam. De kunststof heet Polycarbonaat. Misschien dat dat je iets helpt bij de lijmwijzer bij de DHZ
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Lijmen gaat heel goed met chloroform, is alleen moeilijk aan te komen....

    Even zoeken, in de RC industrie zijn genoek reparatie kitjes te vinden met een speciale lijm.
     
  11. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    bedankt vast voor al jullie reacties :D


    hoe ?? wand dit is die bodysteunen heb al zit kijkken of ik nog in de schuur 2 moertjes heb liggen die net op passen maar heb alleen groter en kleiner

    *** Edit door Robert, belachelijk grote foto, graag een normaler formaat posten.. ***
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2010
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    polyester en epoxy doe het voorlopig niet slecht bij mij, hoewel dat bij een deftige cras, dit wss ook terug loss springt.
    Tec7 werkt ook goed.
     
  13. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Ik vermoed dat je probleem niet bij de lexan ligt, maar bij het kunststof dingetje wat je eraan wilt lijmen.
    Maar mijn kappen repareer ik altijd met shoe-goo, een polyurethaan achtig product. Misschien dat je daar de boel mee aan elkaar kunt plakken. maar naar de DHZ winkel voor een paar passende schroeven/moeren, lijkt me in jou geval de te prefereren oplossing
     
  14. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    die bodie steun zet je toch met zo een metalen pennetje vast door de gaatjes,
    trouwens lexaan bodies en onderdelen verlijm ik met sec lijm die niet wit uitslaat of doorzichtig dubbelzijdig tape,
    maar die bodie steun is van ppe en is dus enkel mechanisch te verbinden dus mbv verhitting met soldeerbout bijvoorbeeld,
    maar als die spoiler steun door je bodie van onder naar boven zeg maar dan kan je toch aan de binnenkant een stukje dubbelzijdig tape doen en als je hem erin hebt gestopt doe je er van die lexan reperatie band overheen voor extra steun,
    reperatie tape is in goede rc modelzaak te koop is met dunne draadjes in tape verwerkt,daar repareer je scheuren mee in de bodie,
    spiegels monteer je ook door pennetje door gat in bodie te doen en er een rubber ringetje op doen en dan zo een bodie klem doorheen te doen,
    mvg markioo
     
  15. Sebazzz

    Sebazzz

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    666
    Locatie:
    Breda
    Heb je een foto van de kap met spoiler en bodysteuntjes waar de kap op komt? Want dit lijken net de body posts van de spoiler van een Baja, die zitten natuurlijk gewoon met body clips vast..
    Als je teveel ruimte overhoudt tussen de bodyclip en de body kun je dat miss met een iets anders opvullen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2010
  16. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    iets lijmen op lexaan body's kan je goed doen met bison shoe repair.
     
  17. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    heb nu gedaan met bison hot glow en zo ver ik het kan zien werkt het maar zal morgen foto plaatsen heb wel een maar daar zat hij nog niet goed vast

    @Sebazzz

    klopt dit is voor Baja gewoon vast zetten met pinnen dan komen ze te los en rubber o ring er tussen is niet stijf genoeg
     
  18. robin_phaser4rs

    robin_phaser4rs

    Lid geworden:
    10 nov 2008
    Berichten:
    1.927
    Locatie:
    drunen, noord-brabant
    Kun je geen gat boren en de steun daar doorheen steken van onderuit? Dan vastzetten met een bodyclip en de spoiler erop.
     
  19. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    heb ook gedaan maar dan komt hij niet vast genoeg zal over min of 45+- wel foto plaatsen hoe hij nu is
     
  20. Robin v Berkel

    Robin v Berkel

    Lid geworden:
    13 mrt 2007
    Berichten:
    119
    Locatie:
    oss
    mooi is niet maar je ziet dit toch niet meer eens kijkken of dit werkt anders probeer ik iets anders
    [​IMG]

    met kap er op
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010

Deel Deze Pagina