Waar is de CP-1700SCR als kant en klaar pack te verkrijgen?

• Topicstarter Topicstarter Phoenix
  • Startdatum Startdatum
P

Phoenix

Guest
Ik heb diverse sites gezien die deze cellen los verkopen, maar geen kant en klare packs van het CP-1700SCR type (44gr per cel 4/5SC formaat).

- Ik zoek 8 en 10 cellige packs, waar o waar? (Ik heb nog geen ervaring met het zelf solderen van packs. Komt wel in een later stadium, vandaar de vraag).

Ook heb ik nog een vraag mbt de RC1600 cel. Deze is min of meer te vergelijken met de CP-1700SCR maar is duurder en kan met een hogere laadstroom geladen worden.
- Afgezien van de laadstroom zijn er significante verschillen tussen deze twee typen?
- En zijn er mensen die ervaring hebben met de CP-1700SCR cellen?

Ok, ik heb m'n huiswerk niet helemaal goed gedaan. Ik heb inmiddels wat gegoooogled en heb wat amerikaanse sites gevonden met deze packs.

Maar dan nog steeds de vraag wat zijn de ervaringen met dit type cel en wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de CP-1700SCR en de RC1600?

Voor de liefhebber een link met een goede "soldeercursus" http://www.slkelectronics.com/battery/

Phoenix zei:
Maar dan nog steeds de vraag wat zijn de ervaringen met dit type cel en wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de CP-1700SCR en de RC1600?

Geen verschillen. Alleen het krimkousje is anders. Speciaal voor de RC-markt en dus duurder. :?

Paul

Je bedoelt het krimpkousje van de CP-1700SCR?

De 1600's werden voor mij gesoldeerd, volgens Paul wel dikke kabels, maar dat ligt aan de winkel, dan nog een geel krimpkousje eromheen en klaar.

Groeten Laurens

Ik heb van de zomer een kant-en-klaar 12-cellen pakket bij Battman gekocht tijdens de Winssen Electro-Fly-Inn. Het zijn RC-4/5SC met een blauwe krimpkous erom heen. Ik vlieg er nog niet zo lang mee, maar de 35 a 40 ampere die ik eruit trek kunnen ze prima aan. Met F5B belasten ze ze tot zo'n 130 ampere geloof ik, maar is dan een paar seconden lang.. het schijnt goed te gaan.
Groetjes Joris

Ik vraag me af of het dezelfde cellen zijn 3.60 of 2.15 dat scheelt wel wat.
Ik gebruik zelf de blauwe van Battmann en belast ze met 30 A continu in een jetje en dat gaat lekker ze gaan niet zweten of worden niet te heet, als die goedkope dat ook doen dan neem ik de volgende keer die.

De CP1700's met karton als omhulsel zijn cellen voor de industrie (draadloos gereedschap) gemaakt. RC1600 is hetzelfde maar dan voor de RC-wereld met een leuker omhulseltje. De capaciteit wordt als lager aangegeven vanwege de forse stromen die wij trekken.

Paul

Allen, bedankt voor de antwoorden. Is dit ook weer opgehelderd.

Back