Waar is hoogstart welkom in Zuid Holland?

Hi,

Ik ben al een tijdje besmet met het zweefvirus :p
Op dit moment vlieg ik met een Alpina3001 en een Mamba Nürflugel..
Oftewel zwevers met een geschonden aangezicht :rolleyes:

De laatste tijd merk ik dat ik steeds meer de behoefte heb om een 'echte zwever' aan te schaffen... Mijn oog is gevallen op een Sharon Pro 3.7..

Echter... voor ik deze, of iets soortgelijks aanschaf wil ik wel zeker weten dat ik deze ook kan vliegen!

Wildvliegen is in de Randstad niet echt een optie, en als ik dit wou willen doen dan zeker niet zonder toestemming van de eigenaar van de grond.

Mijn voorkeur gaat uit naar een club, maar ik zou zo niet weten waar er een in mijn regio zit waar een lier beschikbaar is, of waar een hoogstart lijn op/over het veld GEEN problem is.

Bij voorkeur toch wat in de buurt om nog even snel een vluchtje mee te pakken als dat zo uitkomt :p

Op de meeste websites van verenigingen vind je niet altijd wat wel en niet kan, of waar de nadruk op ligt bij een vliegclub.

Ik ben benieuwd wat er op komt borrelen,
Alvast bedankt, Bob

Zelf vlieg ik bij de ZLC in Zoetermeer als liefhebber van zweefvliegtuigen. Op het veld hebben we de ruimte voor het starten met een elastiek / lier / fietslier. We hebben wel te maken met een hoogtegrens van 100m die mogelijk binnenkort wordt verruimd, maar al met al kan er best leuk gevlogen worden.

Echter is het dan weer niet precies om de hoek...

Hmm zoetermeer is nog wel te doen, maar de hoogtegrens van 100m is dan wel weer jammer .. Met een beetje thermiek heb ik de neiging hier "iets" over heen te gaan :rolleyes:

Hmm zoetermeer is nog wel te doen, maar de hoogtegrens van 100m is dan wel weer jammer .. Met een beetje thermiek heb ik de neiging hier "iets" over heen te gaan :rolleyes:
nja, 100meter is nog niet van de elastiek los komen :D mijn elastiek is 30m +120m nylon, dus ik zou der al een stuk moeten af doen... dan nog geen thermiek gevonden...

100m is mooi voor een heli, maar voor vliegtuigen is dat gewoon belachelijk weinig (ja, ik weet het, het zijn nu eenmaal regels en wetten)

Ik woon in de Krimpenerwaard maar rij ook helemaal naar Wijk en Aalburg voor een mooi veld.
En daar is lieren ook lastig vanwege sloten.
Maar wij slepen, dat is toch net weer wat makkelijker.;)

Ik hoop dat er nog wat reacties komen :-(

Al met al lijkt het er op dat het toch wel verstandig is geweest om de Sharon te laten waar hij is ... Ik zal eens in de F3J wedstrijd kalender gaan kijken waar gevlogen word. Desnoods moet ik de afstand die ik voor het vliegen wil rijden maar wat oprekken :confused:

We vallen binnen de CTR van Rotterdam. En proberen zelf ook op het oog de hoogte te bepalen...

Ik ga er nog eens een paar nachtjes over slapen.. Het vliegen met een (groeiend) aantal beperkingen in je eigen woonplaats heeft ook weer zijn voordelen.

Ik stel het avontuur een poosje uit en als ik de wens blijf houden om me op een andere manier met het zweefvliegen bezig te gaan houden blijft ga ik de opties die er zijn stuk voor stuk bezoeken.

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Veel thermiek gewenst,
Bob

Back