waar kan ik een graafmachine kopen ?

• Topicstarter Topicstarter donny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

donny

Guest
ik wil graag een elektrische modelbouw graafmachine kopen maar ik weet geen winkel .
weet iemand een winkel in de buurt van rotterdam of oud-byerland ?

ik wil er gewoon mee in de tuin met zand en grond en van de zomer op het strand

Het model van Dickie is eerder een sneeuwschuiver, en ik zou er qua (grond)verzet-prestaties niet te veel van verwachten. Normaalgesproken behoren modellen van grondverzetmachines die ook enigszins prestaties kunnen leveren tot het duurste segment van de modelbouwhobby.

Voor het echte werk zou je eens op deze site kunnen kijken: Firma Leimbach Modellbau & Elektronik

Enigszins "betaalbare" modellen vallen vaak in de categorie speelgoed.
Zie ook een reactie op een Duits forum m.b.t. het model van een kraan van de firma Graupner:
Ich muss gestehen, dass ich mir, als ich angefangen habe mich für den RC-Modellbau zu interessieren, einen Graupner-Radlader gekauft habe. Das ich vom 89 Euro Modell spreche ist hoffentlich klar. Der Radlader ist sicher ein schönes Spielzeug und zum fahren sicher gut geeignet. Belastbarkeit ist eigentlich kaum gegeben und Akkuleistung auch nicht.
Der Radlader hatte Probleme eine Hand voll trockene Blumenerde hoch zu bekommen.
Allerdings gibt es in einer alten Modelltruck einen Artikel für den Umbau und ich erinnere mich, dass es nicht sonderlich schwer war.

Was die anderen Juniorline- Modell betrifft kann ich keine Auskunft geben allerdings glaube ich, dass sich die Belastbarkeit auch hier in Grenzen hält.

Als je de Duitse taal een beetje machtig bent, zou je eens hier kunnen rondneuzen: http://www.modelltruck.net/index.php

kort samengevat die duitse tekst:

"Hij kan geen volle bakken scheppen" dit is te zwaar voor de constructie.

Volgens mij staat er meer iets in de trand van: "hij kan nog geen handvol droge potgrond optillen" Lekker graven in de tuin en op het strand lijkt me dan geen optie.

oo oke maar weet u dan noch een andere winkel ik ben zelf ook aan het zoeken maar zelf vind ik niks

oo oke maar weet u dan noch een andere winkel ik ben zelf ook aan het zoeken maar zelf vind ik niks

Ik ben ook heel bang dat deze er gewoon niet zijn ... niet in Nederland tenminste (en waarschijnlijk ook niet in de rest van de wereld).

Echt werkende graafmachines zijn niet kant en klaar te koop, die moet je zelf bouwen of van "scratch" of uit een bouwpakket, een bouwpakket voor een goedwerkende graafmachine kost al snel enige duizenden Euro's ... en als je van "scratch" wilt bouwen, dan dien tenminste een fatsoenlijk machinepark(je) in je schuurtje te hebben (draaibank freesbank etc.)... en een hoop geduld ...

weet je geen andere winkel

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de antwoorden op je vragen gelezen? Heb je de website waarnaar ik linkte bekeken? Er bestaan geen goede graafmachines van 100-200 Euro!
De weinige modellen die te koop worden aangeboden beginnen bij zo'n 3500 Euro (en dat zijn geen RTR modelletjes, dus ongebouwd, geen zender, accu's etc.)

Hallo Donny,
Ten eerste welkom op het modelbouw forum, je bent immers pas 4 dagen lid.
Grondverzet vind je hier bij de modeltrucks (onderste van het rijtje).
Qua gronverzet is hier op het forem niet zo heel veel te vinden. Ik ben er een van, en zo zijn er nog een paar anderen. Maar goed, ik zal je maar even uit de droom halen dat je geen goede graafmachine voor 200Euro kan kopen. Als je een beetje handig bent, en meer met modelbouw wilt in de toekomst, kun je zo'n speelgoed dingetje kopen, en deze upgraden naar iets wat wel goed werkt. Maar dit kost tijd...veeeel tijd en ook nog geld, maar dit hangt van je eigen creatieviteit en handigheid af.

beste stefan

ja dat is waar maar waar kan je dat kopen ik ben ook noch niet zo oud pas 11 het
maar ik vind die dingen leuk om naar te kijken en te doen dus daarom heb ik dit forum aan gemaakt om te vragen of iemand me kon helpen ik ben blij dat je er op gereageerd hebt maar ik weet daar ook geen winkel voor en zelf krijg ik zo een ding niet in elkaar me vader mischien en ik doe ook graag iets met me handen dus kan je me daar bij helpen

bedankt met vriendelijke groet donny

Hallo Donny,
Hebben ze bij de bartsmit of intertoys niet zoiets?
Als je even bij het truckers topic kijkt bij de conrad shovel, daar staat ergens een linkje in met filmpjes, waar ook een graafmachine bij staat. Er staat ook nog een linkje bij naar een ander forum waar zo'n graafmachine uit elkaar te zien is.
Oja nog een tipje. Maak in het vervolg je zinnen wat korter met punten en zo. Dit leest wat makkelijker. Ik moet hem nu 10keer lezen voordat het kan volgen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back