waar kan ik een graafmachine kopen ?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door donny, 29 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. donny

    donny Guest

    ik wil graag een elektrische modelbouw graafmachine kopen maar ik weet geen winkel .
    weet iemand een winkel in de buurt van rotterdam of oud-byerland ?
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    wat wil je ermee doen. er is een hoop kwaliteits en prijs verschil.
     
  3. timvaneert

    timvaneert Guest

  4. donny

    donny Guest

    ik wil er gewoon mee in de tuin met zand en grond en van de zomer op het strand
     
  5. timvaneert

    timvaneert Guest

    Hmm.. daarvoor is die ik had laten zien wel geschikt hoor!
    Groetjes
     
  6. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Het model van Dickie is eerder een sneeuwschuiver, en ik zou er qua (grond)verzet-prestaties niet te veel van verwachten. Normaalgesproken behoren modellen van grondverzetmachines die ook enigszins prestaties kunnen leveren tot het duurste segment van de modelbouwhobby.

    Voor het echte werk zou je eens op deze site kunnen kijken: Firma Leimbach Modellbau & Elektronik

    Enigszins "betaalbare" modellen vallen vaak in de categorie speelgoed.
    Zie ook een reactie op een Duits forum m.b.t. het model van een kraan van de firma Graupner:
    Als je de Duitse taal een beetje machtig bent, zou je eens hier kunnen rondneuzen: http://www.modelltruck.net/index.php
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    kort samengevat die duitse tekst:

    "Hij kan geen volle bakken scheppen" dit is te zwaar voor de constructie.
     
  8. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Volgens mij staat er meer iets in de trand van: "hij kan nog geen handvol droge potgrond optillen" Lekker graven in de tuin en op het strand lijkt me dan geen optie.
     
  9. donny

    donny Guest

    oo oke maar weet u dan noch een andere winkel ik ben zelf ook aan het zoeken maar zelf vind ik niks
     
  10. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ik ben ook heel bang dat deze er gewoon niet zijn ... niet in Nederland tenminste (en waarschijnlijk ook niet in de rest van de wereld).

    Echt werkende graafmachines zijn niet kant en klaar te koop, die moet je zelf bouwen of van "scratch" of uit een bouwpakket, een bouwpakket voor een goedwerkende graafmachine kost al snel enige duizenden Euro's ... en als je van "scratch" wilt bouwen, dan dien tenminste een fatsoenlijk machinepark(je) in je schuurtje te hebben (draaibank freesbank etc.)... en een hoop geduld ...
     
  11. donny

    donny Guest

    weet je geen andere winkel
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 sep 2009
  12. donny

    donny Guest

    ik wil wel een goede graafmachine van 100-200 euro
     
  13. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Heb je de antwoorden op je vragen gelezen? Heb je de website waarnaar ik linkte bekeken? Er bestaan geen goede graafmachines van 100-200 Euro!
    De weinige modellen die te koop worden aangeboden beginnen bij zo'n 3500 Euro (en dat zijn geen RTR modelletjes, dus ongebouwd, geen zender, accu's etc.)
     
  14. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Hallo Donny,
    Ten eerste welkom op het modelbouw forum, je bent immers pas 4 dagen lid.
    Grondverzet vind je hier bij de modeltrucks (onderste van het rijtje).
    Qua gronverzet is hier op het forem niet zo heel veel te vinden. Ik ben er een van, en zo zijn er nog een paar anderen. Maar goed, ik zal je maar even uit de droom halen dat je geen goede graafmachine voor 200Euro kan kopen. Als je een beetje handig bent, en meer met modelbouw wilt in de toekomst, kun je zo'n speelgoed dingetje kopen, en deze upgraden naar iets wat wel goed werkt. Maar dit kost tijd...veeeel tijd en ook nog geld, maar dit hangt van je eigen creatieviteit en handigheid af.
     
  15. donny

    donny Guest

    beste stefan

    ja dat is waar maar waar kan je dat kopen ik ben ook noch niet zo oud pas 11 het
    maar ik vind die dingen leuk om naar te kijken en te doen dus daarom heb ik dit forum aan gemaakt om te vragen of iemand me kon helpen ik ben blij dat je er op gereageerd hebt maar ik weet daar ook geen winkel voor en zelf krijg ik zo een ding niet in elkaar me vader mischien en ik doe ook graag iets met me handen dus kan je me daar bij helpen

    bedankt met vriendelijke groet donny
     
  16. StefanF

    StefanF

    Lid geworden:
    6 mei 2007
    Berichten:
    1.017
    Locatie:
    Lent
    Hallo Donny,
    Hebben ze bij de bartsmit of intertoys niet zoiets?
    Als je even bij het truckers topic kijkt bij de conrad shovel, daar staat ergens een linkje in met filmpjes, waar ook een graafmachine bij staat. Er staat ook nog een linkje bij naar een ander forum waar zo'n graafmachine uit elkaar te zien is.
    Oja nog een tipje. Maak in het vervolg je zinnen wat korter met punten en zo. Dit leest wat makkelijker. Ik moet hem nu 10keer lezen voordat het kan volgen.
     
    Laatst bewerkt: 3 okt 2009
  17. donny

    donny Guest

    oo sorry.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina