waar kan ik onderdelen voor OS MAX motoren krijgen ???

• Topicstarter Topicstarter panda
  • Startdatum Startdatum
P

panda

Guest
hoi
Weet iemand een adresje waar ik nieuwe sproeierbuisjes en sproeier naalden voor m'n 2 OS MAX .35 motoren kan krijgen ??
het is zo'n zonden om die uitstekende motoren weg te moeten gooien omdat er geen onderdeeltjes bij te krijgen zijn ???

alvast bedankt voor de reactie's

groet

Panda

panda zei:
Weet iemand een adresje waar ik nieuwe sproeierbuisjes en sproeier naalden voor m'n 2 OS MAX .35 motoren kan krijgen ??

Krijgen denk ik nergens.
Kopen waarschijnlijk wel bij de shops die Jorrit aangaf :wink:

Geen dank voor deze reactie :roll:

kent er iemand een internetshop waar het iets goedkoper verzenden is, 31$ op een onderdeel van 9$ vind ik toch wel wat veel... misschien UK ofzo ?

Kris

$31,- verzenden bij Towerhobbies vandaan? :nosmile: Dat kan niet. Een A4 bubbeltjes enveloppe vanuit de USA betaal je iets van $10,- (ik spreek uit ervaring met het bestellen van OS onderdelen bij TH)

Justengines in de UK

hé jorrit
bedankt voor de perfecte tip , ik heb zelf weken zitten zoeken in de regio maar zonder succes .
ik had m'n onderdelen al snel gevonden
ik heb meteen wat meer dingetjes besteld dan is het ook de moeite waard om het van oversea te bestellen !
ben benieuwd hoelang het duurt voor ik het binnen heb .

p.s. als je het via UPS laat sturen ben je inderdaad meer als €30,- kwijt, maar dat is niet altijd nodig! je kunt gelukkig kiezen uit verschillende vervoer maatschapijen.

groet,

Panda

UPS is wel het enige dat 'trackable' is, en dan nog de goedkoopste duurt iets van een 6 tot 8 weken en kost nog $7, da's bijna zoveel als het onderdeel...
ik ben aan't kijken bij Alansmodels.com, 'k heb daarstraks een mailtje gestuurd om de verzendkosten te kennen, uit het UK zal het wel niet zo veel zijn...

Kris

Als je het nummer weet kun je het natuurlijk ook gewoon bij Hobby In bestellen, even vragen wat hun prijs is en dan laat je het gewoon opsturen net zo gemakkelijk.

Als het goed is zoek je dit:
O.S. Needle Assembly #3A212A / OS nr: 22281903
osmg7172.jpg

Groet,
Berto.

Volgens mij als je het bij Hobby-in bestelt ben je net zo duur uit, meeste hebben ze op voorraad.
De prijs voor het onderdeel zal dan iets hoger zijn, maar dat bespaar je dan wel weer op de verzendkosten.

Voordeel is ook dat je dan niet 6 tot 8 weken hoeft te wachten.

ik heb net m'n bestelling geplaatst bij alans'model shop, verzending 1.20 pond, da's ongeveer 2 euro.
kom ik voor het onderdeel dat ik nodig had nog een pak goedkoper uit dan uit de states en heb ik geen risico op douanekosten.

Kris

ondel os

Hoi je kan eens op 18-2-2012 bij de Tacu beurs in utrecht kijken liggen genoeg onderdelen van OS motoren ik kom daar al jaren en er is aanbod zat om mensen te helpen met onderdelen
Gr mavericks

Hahahahaha, had ik totaal niet gezien joh ;). Kijk altijd welke topics bovenaan staan en bij interesse reageer ik.

Beetje erge 'maandag-ochtend-fail' dit :p

ik heb een oude os .35 motor met een os-703 uitlaat. nu heb ik als ik hem start dan komt er uit een naad of naadtje waar de uitlaat aan de motor zit zwarte dikke olie uitlopen

Foto-SZJDXQQA.jpg

bij de rode pijl daaruit komt de olie, het zwarte (gele cirkel) schroefje zit vast.

Foto-44HIU4GJ.jpg

zo ziet het eruit na een minuutje of 2 rustig lopen, nu mijn vraag: hoe komt dit en wat kan ik er tegen doen.

gr.

Laatst bewerkt:
Ga naar een automaterialen zaak en koop daar een vel middel dik pakkingpapier. Maak een afdruk van de uitlaatkant van de motor op dat papier, knip het uit en plaats de zo verkregen pakking tussen de uitlaat en de motor. Snel en simpel, iedereen met een scherp mesje en/of een schaar kan het en het kost ook niet veel.
Een nadeel van pakkingpapier is dat het min of meer verbrand en na verloop van tijd hard wordt. Dan is het tijd om een nieuwe te maken. Wanneer je de uitlaat niet van de motor afschroeft zal het misschien één keer per seizoen nodig zijn om een nieuwe pakking te maken. Als je de uitlaat er regelmatig afhaalt zal je de pakking vaker moeten vervangen.

Probeer in plaats van papier eens een laagje of 3~4 latoenkoper.
Dicht ook redelijk goed af (als de pakkingvlakken nog goed vlak zijn) en brand 100% zeker niet weg.

Groet, Bert

Back