Waar koop ik een mooie F3A kist.

Kwam op het veld een Adrenaline, ik denk van Plannet Hobby tegen.
Geen idee van kwaliteit, maar zag er wel goed uit, en vloog ook goed.

Kent iemand deze kist?

Wat is je budget?

In Nederland wordt er wel wat gehandeld, maar is er eigenlijk maar één winkel die uberhaupt iets van 2m F3A op voorraad heeft, en dat is Hobby-in te waalwijk, en die heeft alleen de Sebart WindS 2m op voorraad (en natuurlijk al het kleinere sebart spul). www.Hobbyin.nl****** De site voor vliegend nederland

De volgende dichtsbijzijnde winkel die echt 2m F3A spul verkoopt, is Aerobertics in België. Levert op z'n minst ook Sebart, Krill en Extreme Flight. Aerobertics.be - Home

Andere goede uitgebreide bron voor 2m F3A is Lorenz, www.f3a-lorenz.de

Het hangt er een beetje om wat je wil, echt nieuw volbloed 2m F3A, of als kleiner ook mag.

Als kleiner ook mag, zou ik geen seconde twijfelen en per direct bij Dennis (hobby in) een Sebart WindS 110 kopen. In die maat is dat domweg de best vliegende.

Als startbudget voor nieuw zou dat sowieso mijn advies zijn, als het budget onder de 400 euro is, koop de Sebart WindS 110, de enige juiste keuze voor dat budget. Valt het budget onder de 800 euro, neem dan de Extreme Flight Vanquish, maar ga er wel vanuit dat je nog even geduld zult moeten hebben voor ze weer op voorraad zijn.

Rond de 1500~1600 euro is er, vind ik, maar één juiste keuze, en dat is de Lorenz Gaudius.

Kort daarboven zit dan de Krill Spark.

Dan is er nog een hele lijst aan prima kisten waarvan de beschikbaarheid wat moeilijker is, dan moet je specifiek voor dat toestel op zoek en mensen regelen die kunnen handelen.

Adrenaline/saphir; niet doen. Dan ben je met de WindS 110 beter af.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die kun je ook bij Lindinger verkrijgen, maar dan blijf ik bij mijn standpunt dat de WindS 110 dan een betere keuze is. Niet dat de Rock & Roll een slechte kist is, maar als ik moest kiezen tussen een 2m Rock & Roll of de 1m85 WindS 110, zou ik nog niet een honderste van een seconde hoeven te denken, en de WindS kopen.

Er zijn wel meer opties.. als je bouwen geen bezwaar vind, zou je ook een kit van Lorenz kunnen overwegen, dus echt een kit, dan ben je als eenmalige investering in de kist minder kwijt, uiteindelijk als je klaar bent en je telt alles op, zul je wel ongeveer op hetzelfde uitkomen, maar dan hoef je niet één grote investering te doen.

Delro levert ook kisten die meer betaalbaar zijn, en zo zijn er wel meer.. al kom je dan in het 'handelscircuit' terecht, ik ken zo niet 'echte winkels' in deze omgeving die dat spul verkopen.

Back