Kits hebben levertijd en kosten bouwtijd.
Bedenk dat de kosten van alle verf, hevels, stuurstangen, wielen en bekleding de kostprijs van kit 40% verhogen.
Geschikte verf om het model mee te spuiten is meestal in veel grotere hoeveelheden te koop dan benodigd voor het model.
Ook de aanschaf van het gereedschap, de verfspuit spullen hakken er goed in.
Bedenk ook dat om een model te bouwen zoals op de foto s staat je veel ervaring moet hebben om tot zo een resultaat te komen.
Gewicht speelt een belangrijke rol bij F3A modellen.
Als je zo een kit voor het eerst bouwt is het risico groot dat het model te zwaar wordt, te veel lijm te veel verf,de verkeerde componenten.
verstevigingen op de verkeerde plaatsen en daar waar het er op aan komt te weinig.
Slechte documentatie ,summiere instructie,productbescherming of voorkeur voor bepaalde producten door de maker van de kit laten de bouwer vaak verdwalen.
Bij de meeste ZN line modellen ontbreekt zelfs de zwaartepunt informatie
Je kan de modellen ook laten bouwen door de kit fabrikanten.
Vaak bieden ze ook de gebouwde versie aan.
Vanaf 2000 EURO zijn deze modellen te koop,gebouwd en wel.
Je komt dan in een wereld van beloven ,levertijden die met 100% en meer tijd worden overschreden.
Ook zelf gebouwde kits kosten dit uiteindelijk. Het gaat alleen geleidelijker.
Zelf bouwen op dit niveau kunnen en willen de meeste modelvliegers niet meer.
Bedenk ook dat bijna alle door beginnende modelvliegers overgenomen ""Top""modellen geen lang leven hebben .
Koop iets ARF binnen je budget en ga er veel mee vliegen onder alle omstandigheden.
Zoek alle onbekende factoren op ,crosswind, van links naar rechts .
Als je na afloop van een vliegdag bij je zelf denkt ,ik heb goed getraind en niet lekker gevlogen ben je op de goede weg.