Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Yep, aan die regels hebben ze zich hier op het veld ook te houden en dat is het probleem.
Ik ben van plan om alvast te kijken of ik voor mezelf een voorraadje aan kan gaan leggen door nu alvast af en toe een liter of wat tijdens een helitankbeurt "mee te tanken" (ik ga er vooralsnog van uit dat de eigenaar dit ok vindt).
Sla ik dat hier of daar wel weer op ;-)
berto, anders ga je toch eens praten met de eigenaar van die piper malibu?
Volgens een aantal vrienden die zweefvliegen is het een aardige en behulpzame man. Misschien als hij met zijn vliegtuig eens terug komt van een tripje je wat benzine uit zijn tanks mag halen en hem daar voor betaald, hij moet de volgende keer toch weer tanken voor het vliegen. En dan introduceer je hem gelijk eens het jetvliegen met modellen misschien vind hij het wel iets en wil die je dan helpen...
Mhh, ik bespaar me alle moeite en ga gewoon petrolium halen aan de pomp (0.81 euro per liter). Bij het filteren is hier nooit vuil bij. Je moet eens gedrainde kero zien, die zit wel eens vol met vuiligheid!
Paul ge hebt groot gelijk..
wij halen al jaren de gewone petroleum , ik merk niets van een betere verbranding.
het enigste merkbare verschil is de prijs....
de smoesjes met beter starter schoner lopen heb ik allemaal gehoord.
denk aan jullie beurs Belgie : meeste pompen 80-91 cent per liter..
De Piper Malibu eigenaar is zeker een aardige man, dat zal het probleem niet zijn.
Maar ga niet drainen, als het kero wordt dan rechtstreeks uit de pomp ;-)
En ja, petroleum is een stuk goedkoper dus ook aantrekkijker.
Vraagje voor de kenners,
kun je zomaar ongestraft van petro naar kero switchen en weer terug?
Bij de oosterburen heb ik al gevraagd, heb daar genoeg kennisjes.
Maar daar is de wetgeving nog wat strenger.
Belgie weet ik niet.
Maar ik heb inmiddels een drum van 50 liter voor me klaar staan.
Een vliegmaat haal het uit duitsland in grote vaten (100 liter dacht ik) Dus daar zal ik ook een keer heen rijden. Als petroleum ook goed werkt....... wellicht ook leuk.
Maar qua rotzooi in de kamer dan? Ik lees overal dat petroleum meer vervuiling oplevert. Staat alleen nergens of dat me tzuivere gefilterde is of met de goedkopere..... Gezien ik zelf onderhoud wil gaan doen heb ik het liefst zo weinig mogelijk zooi en problemen
Ik zal komend weekend even vragen wat die Jet-A1 kost.
Ja kero is toch ook goedkoper dan zibro spul? Ik vindt kero ook niet echt stinken. Ik had wat geknoeid en dat ruik je nauwelijks. De kist staat gewoon in de kamer en ik ruik het pas als ik minder dan 30cm met mijn neus van de kist ben, en dan vooral bij de tank en koppelingen edg. Ik ga ook met pieter een keer mee en / of met een ander clublid die ook begint met turbine vliegen. Als de anderen uit appingedam samen doen kunnen wel wel 2 vaten 200L ophalen denk ik
mijn P80 schijnt iets van 275cc/min te gebruiken op volgas.
Heb een 2000cc tank aan boord dus dat is 7 minuten volgas vliegen.
Nu vlieg je zeker niet 7 minuten volgas dus een vliegtijd van 12 minuten moet haalbaar zijn.
Nu vlieg je de tank ook niet helemaal leeg dus reken op een effectieve vliegtijd van ca. 8 min per vlucht wat voldoende is.
Reken dus maar uit hoe lang je met 200L kan doen ;-)
En ja, heb je een wat grotere turbine dan gaat het verbruik natuurlijk ook hard omhoog :lol: