waar kopen?

hoi allemaal,

Mijn zoontje heeft onlangs een helikopter(silverlit) gekregen.Ben er nu zelf helemaal aan verkocht.
Wil nu zelf starten met deze hobby. Ben reeds aan het simmen gegaan, heb mezelf phoenix aangeschaft. Nu wil ik me binnenkort zelf een toestel aanschaffen dacht aan een 450 serie. Had zelf aan een KDS gedacht? omdat dit niet direkt de hoofdprijs kost. Is dit wat, en waar zou ik hem kopen?
Liefst een adres waar ze me mee kunnen helpen met afstellen en invliegen,zou dit graag een keer gezien hebben van een ervaren iemand.
Ik weet wel dat jullie mij nu een vliegclub gaan aanraden maar dit is voorlopig geen optie omwille van mijn werk, moet regelmatig 24u stand by zijn en dan kan ik niet ver van huis. Dus wil gewoon lekker vliegen en gek doen wanneer het mij uitkomt.
Misschien nog iemand tips voor sites met degelijke info, want in begin komt er zeer veel info op je af.

groetjes
Barry

Wat wel alvast zou helpen is je adres in je profiel ;-)

kijk eens bij beginners sectie, daar zal je alvast heel veel tips krijgen naar modellen toe.
het kan natuurlijk een kortstondige bevlieging zijn natuurlijk, maar hoe groter hoe stabieler maar ook duurder.
je kan eventueel ook beginnen met een flymentor, dat geeft een veiliger gevoel voor de beginner!
beste tip die er is: sticktime!!

veel succes met de hobby van je zoontje ;-)

Liefst een adres waar ze me mee kunnen helpen met afstellen en invliegen,zou dit graag een keer gezien hebben van een ervaren iemand.
Ik weet wel dat jullie mij nu een vliegclub gaan aanraden maar dit is voorlopig geen optie omwille van mijn werk, moet regelmatig 24u stand by zijn en dan kan ik niet ver van huis. Dus wil gewoon lekker vliegen en gek doen wanneer het mij uitkomt.

groetjes
Barry

Wat is dat toch? Is men bang voor clubs of zo? En denkt men het echt nog steeds met "een keer gezien hebben van een ervaren iemand" voldoende basis te hebben om "lekker te vliegen en gek te doen wanneer het uitkomt"?
Wat een quatsch.... Als je regelmatig 24 uur stand by moet zijn, betekent dat dat je op de andere dagen NIET stand by moet zijn en dat is dus ook regelmatig!!! Dus kun je op die regelmatig voorkomende dagen lekker naar een club, om te lessen....

Groet, Bert

Zou het helpen?
U en uw medestrijders hebben volkomen gelijk (meestal), maar het is zo vervelend om het iedere keer weer te moeten lezen. Om deze reden heb bepaalde mensen op mijn "ignore" lijst staan terwijl ze toch ook hele interresante postings hebben gemaakt, maar ik heb ervoor gekozen die ook maar te moeten missen. Gevoelsmatig is de ratio van "normale/interessante" posting tegenover het "zeuren" over een clublidmaatschap iets van 1 op 100, van de betreffende personen!!

Dan nog even terug komend op de (meestal). Clubs zijn zeker niet zaligmakend. In mijn begin dagen ben ik lid van een club geweest. Dat heeft mij onder begeleiding of door de instructeur zelf, 3 vliegtuigen gekost.
Daarna heb ik er maar voor gekozen het mezelf maar te leren d.m.v. foamies en depron gevalletjes.
Uiteraard ben ik een uitzondering die 3 vliegtuigen heeft verloren op een club in het eerste jaar en ik wil ook niemand door het slijk halen en ga om die reden dan ook geen namen noemen van clubs of personen, maar wat hierboven staat is wel een feit!

Het voorgaande weer daargelaten, maar wanneer iemand zegt dat het geen optie is of dat hij gewoon geen lid WIL worden van club, heeft hij kennelijk zijn besluit al genomen. Kunnen we daar dan niet gewoon in berusten zonder de betreffende topics te vervuilen met het ge-ijkte verhaal? Laten we het "vervuilen" overlaten aan "postcount kiddies" hier op het forum!

Groet,
Ferry

Wat is dat toch? Is men bang voor clubs of zo? En denkt men het echt nog steeds met "een keer gezien hebben van een ervaren iemand" voldoende basis te hebben om "lekker te vliegen en gek te doen wanneer het uitkomt"?
Wat een quatsch.... Als je regelmatig 24 uur stand by moet zijn, betekent dat dat je op de andere dagen NIET stand by moet zijn en dat is dus ook regelmatig!!! Dus kun je op die regelmatig voorkomende dagen lekker naar een club, om te lessen....

Groet, Bert

Ben reeds aan het simmen gegaan, heb mezelf phoenix aangeschaft. Nu wil ik me binnenkort zelf een toestel aanschaffen dacht aan een 450 serie. Had zelf aan een KDS gedacht? omdat dit niet direkt de hoofdprijs kost. Is dit wat, en waar zou ik hem kopen?
Als je phoenix echt als een simulator behandeld, niet als game, serieus oefenen en probeert je sim-heli ook niet te crashen, zou je vast een eind kunnen komen. Je kan bijvoorbeeld iets als radd's school aanhouden RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT
Ik lees soms verhalen van mensen die eerst veel hebben geoefend in de sim om op een gegeven moment in het echt wel een 450 te kunnen hoveren.
Houd er echter rekening mee dat iets in de sim kunnen niet betekend dat het in het echt ook meteen lukt.
Zo'n KDS 450 lijkt me verder een prima heli om mee te leren vliegen, men zegt wel groter is beter maar volgens mij niet als je zonder hulp aan de slag gaat omdat groter ook nog meer gevaar met zich meebrengt.
Ik weet wel dat jullie mij nu een vliegclub gaan aanraden [...]
Het is ongewijfeld erg prettig als een ervaren persoon je het afstellen en vliegen van een heli kan leren, of dit nu op een club of lessen is.
Zelf leren is misschien lastiger maar niet onmogelijk. Ik ben nog niet op een club geweest en vlieg en bouw toch heli's en vliegtuigen :p Goed, in het begin soms wat lopen prutsen met die heli, afstelfouten die het vliegen nog moeilijker maken dan het al is.., maar al doende leert men. Gelukkig is er de info en hulp op: websites, forums en youtube die je goed op weg kunnen helpen.

... U en uw medestrijders hebben volkomen gelijk (meestal) ...
Altijd gelijk in deze, al zijn er natuurlijk praktische overwegingen als geld, afstand en tijd.
... maar het is zo vervelend om het iedere keer weer te moeten lezen ...
Ik krijg ook wel eens een wee gevoel als ik een advies voor de zoveelste keer intik. Maar dat heb je zo met beginners, die weten niets, hebben goede adviezen nodig. Hoe vaak heb je hier al niet gelezen 'wat is goede acculader', 'welk toestel/auto/boot', met de daarbij behorende geijkte antwoorden.
... Om deze reden heb bepaalde mensen op mijn "ignore" lijst staan ...
Ben benieuwd of ik reactie krijg. Ik zet mensen in mijn ignore lijst die lomp, bot, lui of ondenkbaar zijn, niet mensen waar ik het niet mee eens ben, en mensen met stokpaardjes ook niet.
... Het voorgaande weer daargelaten, maar wanneer iemand zegt dat het geen optie is of dat hij gewoon geen lid WIL worden van club, heeft hij kennelijk zijn besluit al genomen. ...
Een besluit doorgaans op grond van vooroordelen (verplicht gras maaien bij de voorzitter, verplicht aanwezig zijn op de club, ik heb hier op forum al de gekste dingen gelezen), zelfoverschatting/hobby-onderschatting en onwetendheid over clubs/hulp, want beginner. Als hier op forum andere spullen aan-geraden worden dan die de beginner op het oog heeft, lijkt het niet meer dan normaal dat deskundige hulp aangeraden mag worden aan iemand die geen hulp op het oog heeft.
... Kunnen we daar dan niet gewoon in berusten zonder de betreffende topics te vervuilen met het ge-ijkte verhaal? Laten we het "vervuilen" overlaten aan "postcount kiddies" hier op het forum ...
Nee, ik wil beginners goede start bezorgen en daarvoor relevante informatie geven zodat ze gefundeerd kunnen beslissen. Ik begrijp niet dat je dat vervuiling noemt.

't Gekke is: ik heb al meerdere malen hier op het forum aangeboden de meerkosten van club (of andere vorm van ervaren hulp) voor mijn rekening te nemen, mits degene die 'niet nodig' zegt, de meerkosten zonder hulp voor zijn rekening neemt. Daarna hoor ik niets meer. In mijn zwakke momenten denk ik dan dat zo iemand waarschijnlijk door modelbouwzaken gesponsord wordt. Modelbouwzaken leven voor groot deel van éénmalige kopens, niet van mensen die verder komen dan één toestel.
Idem als ik links naar clubs plaats "jij kunt alleen maar naar clubs verwijzen". Al paar keer aan iemand met die kritiek gevraagd om lijstje van deskundige niet club-vliegers te maken, moet fluitje van cent zijn op forum, ... stilte.

Laatst bewerkt:
Mannen

TS is 4 postings verder en hij krijgt al alle zonden van de forumwereld over zich heen. Kappen ermee:yes:

Zijn vraag is simpel lijkt me.

Voor de rest sluit ik me bij Ron aan

Stevo

mensen mensen toch.
Ik dacht me aan te sluiten bij dit forum om bij te leren en zoveel mogelijk te weten te komen over deze hobby. Krijg je dit over je heen.
Ik besef ook wel dat ik dit niet op 1 2 3 kan leren en heb mij misschien iets te enthousiast uitgedrukt met de uitspraak " lekker vliegen en gek doen wanneer het mij uitkomt" maar is dit een zonde?
En van die vliegclub. mensen ik zou niet liever doen dan mij aansluiten bij zo een club, met regelmatig 24 u stand by zijn bedoel ik, 1 vrij weekend in de maand. ( zit ik hier al verantwoording af te leggen).

toch bedankt ook voor de nuttige reakties, en aan de anderen het spijt mij dat ik een beginner ben en misschien al eens een domme of te enthousiaste post plaats.
Misschien beter alles op een afstandje volgen?

mensen mensen toch.
Ik dacht me aan te sluiten bij dit forum om bij te leren en zoveel mogelijk te weten te komen over deze hobby. Krijg je dit over je heen.
Ik besef ook wel dat ik dit niet op 1 2 3 kan leren en heb mij misschien iets te enthousiast uitgedrukt met de uitspraak " lekker vliegen en gek doen wanneer het mij uitkomt" maar is dit een zonde?
En van die vliegclub. mensen ik zou niet liever doen dan mij aansluiten bij zo een club, met regelmatig 24 u stand by zijn bedoel ik, 1 vrij weekend in de maand. ( zit ik hier al verantwoording af te leggen).

toch bedankt ook voor de nuttige reakties, en aan de anderen het spijt mij dat ik een beginner ben en misschien al eens een domme of te enthousiaste post plaats.
Misschien beter alles op een afstandje volgen?

Jips Barry,

welkom in de beginnerssectie... Ik ben net gestart met een trex 450 sport 3D en een spektrum dx6i zender. Alles samen heeft het pakketje me 550 euro gekost incl. batterij lipo 2200 mAh 3s 11,1 v.
Daarna ben ik op hobbyking.com gaan kijken voor wat spare parts (HK 450) en een extra lipo batterij (koste me incl. verzending 47 euro).
Ik ben naar een vliegclub geweest op aanraden van de winkel waar ik mijn heli kocht. Ik heb wat tips gekregen bij het afstellen en een vriend van me leende me zijn SIM en batterijlader.
Nu ga ik naar de club wanneer ik tijd heb en oefen ik hier en daar eens het hooveren (want het is echt niet zo simpel als op de SIM).

Beste tip die ik kreeg: koop een heli waarvan je de onderdelen kan betalen op termijn. Zo kan je blijven vliegen en hoef je niet te wachten. Heb ik uitgemaakt dat die 450 best wel (financieel) te verantwoorden is.

Ik weet niet wat een KDS doet, maar weet wel dat het een cloon is. Is dit slecht? don't know...
Ik ben in ieder geval ferm tevreden van die Align trex 450... Je ziet wel...

Wat ik nog kan meegeven is: kijk eens rustig rond vooraleer je koopt, er zijn genoeg sites...

Enjoy, en machtig dat je dit samen met je zoontje kan doen :cool:

Kevin

@Barry
Sorry man, ik moest het gewoon een keer kwijt

@Ron

Dan toch nog maar even via deze weg, dit gezien het feit je geen PB's accepteerd. Liever had ik dit draadje niet verder vervuild maar je voelde jezelf (terecht) aangesproken.

Als je naar de laatse reactie kijkt van de TS, moet ik dan nog meer zeggen?

Maar ik wil toch wel kwijt dat ik o.a. jou vastberadenheid, in deze zaken, respecteer.
Enkele kanttekeningen zijn:
Gelijk heb je niet, dat moet je krijgen. Iedere keer weer!

M.b.t. je opmerking over hoeveel ik al gelezen heb wat een goede boot/lader/auto is, ik reageer er gewoon meestal niet op. Mocht ik toch reageren dan is het meestal inhoudelijk. B.v. als ik net een nieuwe lader heb gekocht waarvan ik opdat moment denk "daar zou de vraagsteller weleens iets aan kunnen hebben"

Over wie of wat jij en ik in de "ignore" lijst zetten, ja ik denk dat een ieder daar vrij in is. Maar volgens mij heb ik in de tweede regel van mijn reactie al aangeven dat jij en je medestrijders volkomen gelijk hebben. Dat zegt dus dat ik het met jullie eens ben! Alleen ik zet o.a. mensen in mijn "ignore" lijst die het voor mij storend maken om het forum te lezen. En het is nu eenmaal zo dat wanneer ik in veel beginners topics hetzelfde iedere keer weer tegenkom, ik mezelf daar op een gegeven moment aan stoor.
Het was trouwens niet jou reactie maar één van de daarop volgende, welke ik wat over de top vind.

Ik denk dat, in de meeste gevallen, geld geen issue is om niet naar een club te gaan. Dit omdat de hobby, mits goed beoefend nu eenmaal niet de goedkoopste is en dus kan de contributie voor een club niet de belemmering zijn.

Maar beste Ron, ik wil er hier in dit draadje nu mee stoppen. Wil je er verder over discuseren stuur jij mij dan PB met je emailadres.

Altijd gelijk in deze, al zijn er natuurlijk praktische overwegingen als geld, afstand en tijd.
Ik krijg ook wel eens een wee gevoel als ik een advies voor de zoveelste keer intik. Maar dat heb je zo met beginners, die weten niets, hebben goede adviezen nodig. Hoe vaak heb je hier al niet gelezen 'wat is goede acculader', 'welk toestel/auto/boot', met de daarbij behorende geijkte antwoorden.
Ben benieuwd of ik reactie krijg. Ik zet mensen in mijn ignore lijst die lomp, bot, lui of ondenkbaar zijn, niet mensen waar ik het niet mee eens ben, en mensen met stokpaardjes ook niet.
Een besluit doorgaans op grond van vooroordelen (verplicht gras maaien bij de voorzitter, verplicht aanwezig zijn op de club, ik heb hier op forum al de gekste dingen gelezen), zelfoverschatting/hobby-onderschatting en onwetendheid over clubs/hulp, want beginner. Als hier op forum andere spullen aan-geraden worden dan die de beginner op het oog heeft, lijkt het niet meer dan normaal dat deskundige hulp aangeraden mag worden aan iemand die geen hulp op het oog heeft.
Nee, ik wil beginners goede start bezorgen en daarvoor relevante informatie geven zodat ze gefundeerd kunnen beslissen. Ik begrijp niet dat je dat vervuiling noemt.

't Gekke is: ik heb al meerdere malen hier op het forum aangeboden de meerkosten van club (of andere vorm van ervaren hulp) voor mijn rekening te nemen, mits degene die 'niet nodig' zegt, de meerkosten zonder hulp voor zijn rekening neemt. Daarna hoor ik niets meer. In mijn zwakke momenten denk ik dan dat zo iemand waarschijnlijk door modelbouwzaken gesponsord wordt. Modelbouwzaken leven voor groot deel van éénmalige kopens, niet van mensen die verder komen dan één toestel.
Idem als ik links naar clubs plaats "jij kunt alleen maar naar clubs verwijzen". Al paar keer aan iemand met die kritiek gevraagd om lijstje van deskundige niet club-vliegers te maken, moet fluitje van cent zijn op forum, ... stilte.

Back