waar moet ik zijn voor schulze V8 software?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door niels polfliet, 14 sep 2003.

  1. JWS

    JWS

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    222
    Locatie:
    Zwolle
    @Niek

    Nee hoor, gewoon nieuwe besteld.

    Alleen prijs voor de software € 30,- + € 2,75 verzendkosten.

    Janwillem
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Schulze gebruikt "M27C256B-10B6" Eprom's, deze zijn van het OTP (One Time Programming) type, ze hebben er dus niets meer aan......als ze ze terug willen hebben is dat hooguit als "bewijs" dat je werkelijk V8.xx had of ter voorkoming dat er handel ontstaat in oudere versies....
     
  3. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    One time programmable EPROM? Wat doet die 'E' dan nog in Eprom?
     
  4. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    één "E" = electronisch te programeren is éémalig soms met UV te wissen (er zit dan een glazen vensterje bovenop), meeste "PROMS"zijn E-PROMS".

    PROMS zonder "E" moten tijdens de productie geprogrameerd worden.

    twee "E"'s, "EE" dus = electronisch te programeren en te wissen (in plaats van wissen met UV licht).

    Maar dat wist je wel Ron.... ;-)
     
  5. Marc Bolier

    Marc Bolier Guest

    Gewoon een mailtje naar Schulze met mijn adres. 2 dagen later binnen. Ik had zelf versie 7.01 en in tegenstelling tot wat ze op de website zeggen was het niet nodig om de gehele lader op te sturen. Gewoon 8.06 erin en klaar. Ik moest ook de oude (e)prom niet terugsturen (vanaf versie 7.03 is 30 Euro, vanaf versie 7.01 40 Euro, dus ze vragen dat om de versie te controleren). Betaling gewoon via de bank of credit card nummer faxen/doorbellen (nooit mailen!). Ik heb lader uitgang 2 nog niet gebruikt (heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt), maar het kan zijn dat die nu niet opmimaal werkt (i.v.m. het niet terugsturen).
     
  6. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    :offtopic:
    Wat je schrijft, wist ik inderdaad, lang geleden een EPROM programmer ontwikkeld, maar volgens mij staat de 'E' voor 'erasable': Erasable Programmable Read Only Memory. En ik ken EPROMs ze niet anders dan UV-wisbaar (0xFFFF 0xFFFF 0xFFFF 0xFFFF ... ;)) of als EEPROM natuurlijk.
     
  7. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    De hardware wijziging vanaf versie 7.03 zorgt dat de spanning van uitgang 2 iets hoger kan komen.
    (nieuwe onderdelen hebben lagere spanningsval)

    Uigang 2 werkt ook dan alleen met max aantal cellen alleen goed op een 13.8 voeding.

    Bij laden vanaf een autoaccu is de hardware update niet zinvol.


    Wel mooi dat Schulze tegenwoordig zo werkt.
     
  8. 8O 8O 8O

    ok, effe mailen naar schulze. Een maand geleden wilden ze dit niet doen :x

    Niels
     
  9. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Ik had ook versie 7.02 en had er een nieuwe EPROM versie 8.05 ingezet en dat werkte prima tot dat ik een EL (entladen laden) programma ingaf, toen schoot hij helemaal in de stres met gepiep en onduidelijke foutmeldingen, toen heb ik hem maar opgestuurd naar Duitsland en die hebben er een zakje bijgedaan met de onderdelen die ze vervangen hebben, maar ik ben nog niet tevreden over uitgang 2 want een kompleet lege accu van 10 Ah was binnen een half uur helemaal vol volgens het uitgang 2 laadbalkje en dat is onmogelijk want op uitgang 1 ging hij vrolijk door.
     
  10. jiiiihaaaa!!!! Raad eens wat er deze morgen in de brievenbus zat? 8)

    :!: Al wie z'n software nog niet heeft moet rechtstreeks bij schulze zijn :!:

    op 23/9 mailtje gestuurd, op 24/9 heeft schulze de eprom opgestuurd en op 29/9 zat hij de brievenbus :banana: Ze hadden wel m'n mail niet beantwoord en me de engelse ipv duitse versie opgestuurd maarja, nobody's perfect :evil: En m'n vakhandelaar maar zeggen dat schulze altijd erg traag levert...zal wel met de vakantie te maken hebben..'Sommerferien' leest ik bij de kleine lettertjes :wink:

    25€ voor de eprom, 3€ voor het pakje en nog 4.62€ mehrwertsteuer. Ook staat er nog 'Bitte überweisen oder Bargeld schicken!' op. Hé, nu ik versta precies geen duits meer :lol: :wink:

    al even in de lader gestoken...mm, ik snap niks meer van de menu's :? zal de handleiding maar even lezen zeker :wc: :wink:

    Niels
     
  11. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    EPROM: Eraseable Programmable Read Only Memory
    EEPROM: Electrically Eraseable Programmable Read Only Memory.

    EPROM's wis je over het algemeen met een UV-lamp, hoewel er ook andere soorten zijn.
    EEPROMS wis je met een wis-puls op een pennetje (Of sequentie, maar daas andere koek ;))
    Je hebt ze in verschillende versies, zoals de one-shots (1 x proggen, daarna alleen maar te wissen), de fully opens, de fuse-ables (Soort 'zekeringetje' wat je opblaast ten einde uitlezen te voorkomen) etc. etc.
    Lijkt me stug dat die Schulze-gasten een uitleesbare eeprom in een door hobbyisten gebruikte unit douwen. Zal hem eens in m'n (E)EPROM programmer steken, misschien leuk om software up-to-date te houden :)

    Ton.

    PS Als de CPU van de lader het programma nog kan lezen, kan de programmer het ook...
     
  12. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.223
    Locatie:
    Almere
    Nee, zitten hele gewone 27256 eprommetjes in (met het raampje dicht)

    Vergeet niet dat het basis ontwerp al minstens 12 jaar nagenoeg ongewijzigd is.
     
  13. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
  14. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Hoi allemaal,

    Ik heb zo eens zitten lezen over het opwaarderen van de Schulze laders.
    Zelf ben ik in het bezit van een Schulze lader V6.31 en ben dus nu tot de slotsom gekomen de ik maar beter, wat de prijs betrefd, een Lipo lader kan kopen dan mijn Schulze lader te laten opwaarderen.
    Of zit ik fout ??????? :oops: :oops: :? graag jullie mening.
    Groet, Jan
     
  15. benvlieggraag

    benvlieggraag

    Lid geworden:
    4 sep 2002
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Tilburg
    Een schulze kan 11 cellen aan met 5,5 A dat kunnen de meeste lipo laders niet.
     
  16. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Lipo lader die 8 cellen in serie met 8 (!) Ampere kan laden:

    Nog meer info:
    http://www.rcgroups.com/forums/show...fd8&threadid=152810&highlight=Astro+model+109

    http://www.runryder.com/helicopter/t63448p1/

    Groetjes michel.
     

Deel Deze Pagina