Waar nieuwe lagers hetrc 2w25 3.175 as

Weet iemand waar je lagers kan kopen voor
de hetrc 2w25 met een 3.17 asdikte?
Of weet iemand hier de exacte maatvoering van?
 
Ik denk dat dat een inch maat lager is van 1/8 inch
3,175 mm = 0,125 inch = 1/8 inch
Hier heb je een converter
Hier heb je een tabel

Je moet binnendiamer, buitendiameter, dikte opmeten en dan bijvoorbeeld hier opzoeken om welk type lager het gaat.
 
Hier nog een stem voor Neita, snelle verzending en goed assortiment!

Is dit voor die nieuwe 2w25 die je van me overgenomen had? Is dan ook snel gegaan zeg?

Gerben
 
Ben je in staat hem heelhuids uiteen te trekken?
Mij is het niet gelukt. Ik had een dolle as na een onvrijwillige landig.
As los van de rotor (magneet) Geprobeerd de lagerschilden te trekken met een volledige truckendoos en met beleid... maar bleef hardnekkig en vasthoudend zitten. Het mocht niet baten.

Nieuwe motor gekocht. Regelmatig lagers smeren doet wonderen... Geldt voor iedere brushless.
 
De as van de motor was lichtelijk krom en ik heb er een nieuwe
as van een oude speed 600 ingezet....maar voordat ik de achterkant
er weer oplijm wil ik de lagers ook vervangen.....1 lager is niet echt goed meer.
 
Dan is mijn vraag... hoe lijm je de as?
Je komt er nagenoeg niet bij.

'Lijm' wil je niet in de lagers hebben. Ik denk dan aan Loctite soorten.

Toen ik de as los had, heb ik een Google zoekronde gedaan.
Trof toen niet de informatie die ik zocht.

Ik vrees toch een beetje dat je de motor als afgeschreven moet beschouwen.
Heet stoken van het huis is niet echt een optie... dat betekent het einde van de 6 magneten.

Zou het lukken de schildjes los te werken... dan is het vervangen van het lagertje een peuleschilletje.

Nadat ik weer een nieuwe 2W25 in de Hawk F5B heb kunnen prikken... dacht ik... nu mag ik gecertificeerd gaan mollen. Baat het niet, schaad het niet. Ik heb de zaak op torsie gezet via de montageboutjes (2,5mm draad)
Huis geklemd... doch muurvast. Heb de motor weggelegd voor later. Ruig slopen kan altijd nog.

Dus alles wat hier boven tafel komt aan nieuwe trucks zal leerzaam zijn :-)

Updeet!
En... Google is weer leerzaam!
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1002550&page=2
Toch met hitte! Say no more! Nuge, nuge, wink, wink...

Ennuh... laat ons allen even zien of het allemaal gaat lukken :-)

Gr Bas
 
Laatst bewerkt:
Het achterdeel van de 2w25 kwam er na wat gebruik van de verfbrander
heel makkelijk vanaf.
Oude as eruit persen en een speed 600 as er weer inzetten met loctite er aan.
Nu ik de nieuwe lagers heb kan ik alles weer in elkaar zetten.
Zou ik het achterschot met uhu endfest vast kunnen zetten???
Moet toch kunnen lijkt mij.
 
Had ik ook in gedachten. Goede hechting.
Alleen niet uitstoken op hogere temperatuur... moet het weer heter om het los te krijgen :-)

Ik zal de grap bij mij ook proberen.
Mooi dat het gelukt is!
Gr Bas

Niet vergeten... druppie olie in de lagertjes...
Gr Bas
 
Net even de nieuwe lagers geprobeerd.
Heel vreemd....met nieuwe lagers heel veel resonantie en met de ouder
loopt alles soepel. Nou nieuwe lagers is ook niet alles dus :-)
 
Heb je de asdikte wel goed gemeten?
3,2 en 3,17 mm. Die passing ga je merken gezien de toeren van de rotor...
Lees nu net in de vlugheid dat deze 3,17 moet zijn...

Is de 600 as wel echt recht? Pech zeg!

Zie net dat er een nieuwe serie is met 4 mm assen. Dat heeft alles met de klemming van de rotor te maken?
Ook weer iets robustere lagers...
 
Ik weet al waardoor de trilling/resonantie komt.
De lagers die ik in de uitsparing druk zitten er wat te losjes in.
Dus nu iets locktite in de lagerbehuizing gedaan en daar
de lagers weer ingedrukt.
De buitenkant van de lagers begon door het hoge toerental ook mee te
draaien in de uitsparing.
 
Back
Top